Gazdálkodás

Hírek

Piac

Borfogyasztás visszaesése miatt diverzifikálásra kényszerülnek a magyar borászok

A csökkenő borfogyasztás miatt a magyar borászoknak több lábon kell állnia, mustot és pezsgőt is kell készítenie – jelentette ki a hétvégén az agrárminiszter. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint must helyett inkább boralapú koktélokkal és italokkal kell a fiatalok felé kell nyitni.

Európai, sőt világszinten is csökken a borfogyasztás. Ezt Magyarország a nagy bortermelő uniós tagországokkal azonos módon érzékeli – mondta Nagy István agrárminiszter szombaton egy szakmai találkozón Somlóvásárhelyen. A tárcavezető szerint az alkalmazkodás egyik módja a több lábon állás, vagyis a borászatoknak nemcsak bort érdemes termelni vagy értékesíteni, hanem például pezsgőt vagy mustot is. Ehhez azonban újfajta tudás és technológia kell, mert egyre inkább elvárás a nagyon jó minőség minden árszegmensben.

Forrás: pixabay.com

„A fiatal korosztály igazán nem a bor ízével találkozik először, mint régebben, hanem ezekkel az édesített, koktélos italokkal”

– fogalmazta meg véleményét.

Frittmann János borász, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke az InfoRádióban azt mondta: ha a fiatalok alkoholt isznak, koktélokat, long drinkeket fogyasztanak, nem is ismerik a borokat. A nagy italgyártó cégek a marketingre, reklámra jóval többet tudnak fordítani, ezek a termékek divatosak lesznek, és így valóban csökken a borfogyasztás Magyarországon, ahogy világszinten is. Leginkább a vörösborok fogynak rosszul – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy itthon a fehérborok értékesítésével egyelőre nincs gond. Mindazonáltal váratlanul érte a borágazatot a fogyasztás ilyen mértékű csökkenése.

Szerinte is alternatívákat kell keresnie a borászatoknak. Úgy látja azonban, hogy a must nem a legjobb irány. Nagyjából húsz éve a pincészete is évekig palackozott natúr, pasztőrözött mustot, de ez a termék nem bizonyult versenyképesnek az ízesített üdítőkkel.

Frittmann János nagyobb fantáziát lát a pezsgőben, valamint a boralapú, gyümölcsös, alkoholos italok, koktélféleségek készítésében. Utóbbival a Frittmann borászat is megpróbálkozott, eddig nagy sikerrel, ezek a termékek rendkívül népszerűvé váltak a fiatal korosztályban.

Mint mondta, sokan leszólják, megszólják azt, aki ilyet készít, de szerinte a változásokkal együtt kell tudni élni, aki pedig erre nem képes, az „el fog bukni”. A fröccs is valamikor egy szitokszó volt, most újra visszakerült a megbecsült italok közé, hozta fel példaként, hozzátéve, hogy szerinte ezekkel az alternatív megoldásokkal élni kell.

Frittmann János azt mondta: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa már dolgozik az ilyen italok népszerűsítésén. A cél, hogy a palackozott borokból helyben készítsenek koktélokat, illetve boralapú italokat kétdecis kiszerelésben is lehet készíteni, ahogy néhány cég már foglalkozik is itthon ilyenekkel. Ugyanakkor a marketing mellett a jövedéki törvény módosítására is szükség lesz a könnyebb értékesítéshez.

Megjegyezte: ezzel a témával európai szinten, közösen is foglalkoznia kellene a borászatoknak, mert nem hiszi, hogy az a megoldás, hogy kivágják a kékszőlőket.

agrotrend.hu / Infostart

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés