Hírek

A karácsonyi vásárok felveszik a versenyt a plázákkal is

Évről évre növekszik a karácsonyi vásárok gazdasági szerepe. Egy felmérés szerint a kiállító kézművesek számára az év utolsó hat hete hozza a forgalom akár 50 százalékát is – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője, Németh Viktória.

A karácsonyi vásárok eredete régebbi, mint ahogy azt gondolnánk, a középkorra nyúlik vissza a Német-Római Birodalom területére, ahol nemcsak a német ajkú területeken, hanem a mai Franciaország keleti részén is megjelent ez a szokás, igaz, csak a reformáció után vált népszerűvé, “adventi mindennapi jelenséggé” – mondta el az InfoRádiónban Németh Viktória, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője.

Fotó: Balogh Zoltán

A múlt századokban aztán központi szerepük volt a vásároknak, nem csupán adventkor, az emberek ugyanis mindent ezen alkalmakkor vásároltak meg. Napjainkban a “vásárlói érdeklődés” viszont a bevásárlóközpontok felé fordult, így a karácsonyi vásárok szerepe, haszna is változott, de még így is rendelkezik gazdaságélénkítő hatással az elemző szerint.

“Ez a gazdaságélénkítő hatás egyre fokozottabb, mert míg régen a helyi közösségeknek, helyben élő családoknak szólt, manapság egyre inkább turisztikai látványossággá válik egy-egy adventi vásár” – mondta.

Nagy-Britanniában fel is mérték ezek helyzetét: 2007-ben csupán harminc karácsonyi vásár volt, de 2017-re ez a szám százra duzzadt, ami azt mutatja, hogy ezek az események – függetlenül a plázák lététől – népszerűek.
Hirdetés

A gazdasági hatások pedig szerteágazók is Németh Viktória szerint: “Nemcsak arról van szó, hogy kisvállalkozók, kézművesek jól járnak, köréjük már komoly szervezőmunka kapcsolódik, a biztonsági szervezetektől a takarításig, a promócióig nagyon sokrétű az a gazdasági szektor, amelynek mind bevételt, mind foglalkoztatást jelentenek ezek az események.”

Budapest egymás után a negyedik évben lett legjobb a karácsonyi vásárokat tekintve egy európai felmérés szerint, a budapesti karácsonyi vásár pedig a legnagyobb ilyen rendezvények listáján is szerepel.

“Olyan népes országok, mint Franciaország vagy Németország szoktak az élen végezni, de lakosságarányosan Magyarország mindenképpen jó helyen áll” – húzta alá Németh Viktória.

A kapcsolódó hanganyag itt meghallgatható.

agrotrend.hu / Infostart/InfoRádió – Imre Júlia

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés