Hírek

A helyi termékek fogyasztását népszerűsíti az agrárkamara

A magyar gazdálkodók országszerte minőségi élelmiszereket termelnek, és a helyi termékek nagyobb arányú vásárlásával a fogyasztók segíthetik a vidéki termelők gyors piacra jutását, a vidéki lakosság megélhetését és a vidék megtartóerejét – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Helyi termék rendezvénysorozaton elhangzott előadások és bemutatott jó gyakorlatok alapján szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a NAK és a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) nyolc városban tartott “Helyi termék” rendezvényt: a tavaszi négy után októberben újabb négy helyszínen, az Agrárminisztérium, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a Kislépték Egyesület közreműködésével. A NAK a tavaszi rendezvényekhez kapcsolódóan egy kiadványba is összegyűjtött több példaértékűen működő gazdaságot, jó gyakorlatot, valamint az aktuális kérdésekre adott válaszokat.

Forrás: pxhere.com

Az itt bemutatott jó gyakorlatok között szerepel egyebek mellett a Fazékba!; a Minden, ami Szatmár-Bereg és a Pannonhalma Provence is. Az első társaság teljesen konyhakészre gyártott, előre kiporciózott és előkészített hozzávalókkal látja el a vásárlókat. A második egy Mátészalkán működő iroda, amelyik a megye értékeit, a vidék turisztikai lehetőségeit hirdeti, bemutatja a kézműveseiket, kistermelőiket, segít az itt található kulturális kincsek, helyi közösségek értékeinek összegyűjtésében és azok megismertetésében. A harmadik példában pedig a Pannonhalma Provence-t mutatja be a NAK, ahol szezonálisan levendulát szedhetnek az odalátogatók, akik alkalmanként az Élmény piacon, workshopokon a levendulások tövében vásárolhatnak helyi-, környékbeli termelőktől.

A NAK felidézi, hogy a rendezvénysorozat előadásai is rámutattak arra, hogy növelni kell a helyben termelt termékek előállítását és a termelők termékeinek a rövid ellátási láncokon keresztül történő eladását, legyen az akár regionális, közösségi értékesítés, vagy jól működő térségi piac. A helyi termékekkel ugyanis csökkenthető az élelmiszerek szállítási útja, továbbá a termelő, a feldolgozó és a fogyasztó nemcsak fizikailag kerül “közel” egymáshoz, hanem bizalmi viszony is kialakul köztük – hangsúlyozta a NAK.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés