Hírek

A helyi termékek fogyasztását népszerűsíti az agrárkamara

A magyar gazdálkodók országszerte minőségi élelmiszereket termelnek, és a helyi termékek nagyobb arányú vásárlásával a fogyasztók segíthetik a vidéki termelők gyors piacra jutását, a vidéki lakosság megélhetését és a vidék megtartóerejét – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Helyi termék rendezvénysorozaton elhangzott előadások és bemutatott jó gyakorlatok alapján szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a NAK és a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) nyolc városban tartott “Helyi termék” rendezvényt: a tavaszi négy után októberben újabb négy helyszínen, az Agrárminisztérium, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a Kislépték Egyesület közreműködésével. A NAK a tavaszi rendezvényekhez kapcsolódóan egy kiadványba is összegyűjtött több példaértékűen működő gazdaságot, jó gyakorlatot, valamint az aktuális kérdésekre adott válaszokat.

Forrás: pxhere.com

Az itt bemutatott jó gyakorlatok között szerepel egyebek mellett a Fazékba!; a Minden, ami Szatmár-Bereg és a Pannonhalma Provence is. Az első társaság teljesen konyhakészre gyártott, előre kiporciózott és előkészített hozzávalókkal látja el a vásárlókat. A második egy Mátészalkán működő iroda, amelyik a megye értékeit, a vidék turisztikai lehetőségeit hirdeti, bemutatja a kézműveseiket, kistermelőiket, segít az itt található kulturális kincsek, helyi közösségek értékeinek összegyűjtésében és azok megismertetésében. A harmadik példában pedig a Pannonhalma Provence-t mutatja be a NAK, ahol szezonálisan levendulát szedhetnek az odalátogatók, akik alkalmanként az Élmény piacon, workshopokon a levendulások tövében vásárolhatnak helyi-, környékbeli termelőktől.

A NAK felidézi, hogy a rendezvénysorozat előadásai is rámutattak arra, hogy növelni kell a helyben termelt termékek előállítását és a termelők termékeinek a rövid ellátási láncokon keresztül történő eladását, legyen az akár regionális, közösségi értékesítés, vagy jól működő térségi piac. A helyi termékekkel ugyanis csökkenthető az élelmiszerek szállítási útja, továbbá a termelő, a feldolgozó és a fogyasztó nemcsak fizikailag kerül “közel” egymáshoz, hanem bizalmi viszony is kialakul köztük – hangsúlyozta a NAK.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés