Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

Kapacitások kihasználása egy kis csavarral

A természet körforgása sok alkalmazkodásra és nagy szünetekre kényszeríti a növénytermesztőket, nem kivételek ez alól a friss alapanyagokból dolgozó pálinkafőzdék sem. A prémium pálinkákat készítő BESTILLO ismert kézzel szedett, nagy gonddal nevelgetett gyümölcsökből készített italairól. Nemrég azonban új vállalkozásba fogtak: gint is elkezdtek főzni. Ennek oka a műfaj szeretetén túl a kapacitások egész éves kihasználására irányuló igény is volt.

A pálinkafőzés koncentrált figyelmet, hozzáértést és természetesen tökéletes minőségű alapanyagokat feltételez. Maximálisan le is köti a BESTILLO teljes csapatát tavasztól őszig. A fennmaradó hónapokban pihennek a lepárló készülékek. Ez azonban nem hagyta nyugodni Czakó Gábort és feleségét, Mónikát. Részben ezért és részben a gin szeretete miatt végül két évvel ezelőtt úgy döntöttek, hogy elkezdenek kísérletezni a ginfőzéssel is.

Sokáig tartott, míg létrejött a tökéletes ízharmónia. A gyümölcspálinkák készítése során csak egy gyümölcsre kell koncentrálni és abból kihozni a legtöbbet, itt viszont különböző ízeket kellett összhangba hozni. Végül megtalálták azt az ízvilágot, amilyet elképzeltek: boróka, organikus citrusok, mint bergamott, narancs és sok-sok fűszer adják az alapját az általuk létrehozott botanikai jellegű ginnek.

“Sokféle gint kóstoltunk, míg rátaláltunk arra, hogy mi tetszik, milyen gint szeretnénk készíteni. Amikor elkezdtük a munkát, 45 különböző fűszert áztattunk be, majd desztilláltunk. Az ezek közül kiválasztott 12 ízzel ezt követően kezdtünk el kísérletezni.” – mondta Czakó Mónika, aki elindította a folyamatot, és aki azóta is egyengeti a gin útját.

A Mrs Millicent nevet adták az italnak, egy nagysikerű magyar regény, az Utas és Holdvilág egyik amerikai szereplője után. Azért is választottak ilyen nemzetközi jellegű nevet, mert a gin világszerte az egyik vezető italfajta lett az elmúlt években és ezért nagy a felvevőpiaca. Ahogyan Czakó Gábor elmondta: “Számítottunk rá, de a várakozásainkat is felülmúlta az érdeklődés, ami az indulás óta eltelt pár hónap alatt a Mrs Millicent felé irányult. Itthon is nagy siker, de külföldről is érkeznek a megkeresések. Ezáltal várhatóan nem fogunk unatkozni a téli hónapokban sem.”

A Bestillo alapítóinak nyitottsága és kísérletezőkedve végül egy valós megoldást hozott a kapacitások kihasználására. Az eredmény ráadásul egy nemzetközi mércével is mérhető, minőségi termék lett.

Elsőként a Bortársaságnál jelent meg.

agrotrend.hu

(X)

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés