Hírek

Brutálisan sok ársapkás termék fogyott – adatok

Egy kutatás igazolja, hogy aránytalanul sok ársapkás terméket vásároltak az emberek az árstopok 2022 február 1-jei bevezetése óta.

24.hu-nak a NielsenIQ nevű cég végzett elemzést.

Fotó: Infostart

A legtöbb árstopos terméket tavaly áprilisban vásárolták a fogyasztók, akkor az előző évihez képest

  • 80 százalékkal több napraforgóolajat,
  • 83 százalékkal több kristálycukrot és
  • 85 százalékkal több 2,8%-os UHT tejet vettek,

tehát majdnem az előző évi mennyiség dupláját. Aztán az árstopos tej júliusi forgalma ezt is túlszárnyalta, majdnem 140 százalékos plusszal.

2022. február és december között a búzafinomliszt forgalma 14 százalékkal, a kristálycukoré 27 százalékkal, míg a napraforgóolajé 22 százalékkal nőtt 2021 azonos időszakához viszonyítva, a teljes hazai kiskereskedelmi forgalmat vizsgálva.

A 2,8%-os tartós tejből február és december között 82 százalékkal többet vettek. A többi típusú tej forgalma ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent. A teljes tej kategória mennyiségbeli eladása így még összességében is 3 százalékkal mérséklődött.

Az árstopos friss húsoknál általánosságban inkább csökkenés tapasztalható a kilogrammban mért vásárlási mennyiségben, a csirkemell forgalma például 7 százalékkal csökkent, a sertéscombé 1 százalékkal. A kivételt a trend alól a csirkefarhát 8 százalékos forgalombővülése jelenti.

A tojás november-decemberben egyelőre nem mutat látványos bővülést, így az árstop ellenére is 12 százalékkal elmaradt darabeladásban az előző év azonos hónapjaihoz képest. Figyelembe véve, hogy 2021. november-decemberhez képest még erre a kisebb mennyiségre is összesen 70 százalékkal többet költöttünk, talán mindez nem is annyira meglepő – jegyezték meg a kutatás készítői.

agrotrend.hu / Infostart

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés
Hirdetés