Hírek
A reptéren indított pálinkakóstoltató kampányt az Agrármarketing Centrum
Hazánkban vendégeskedő külföldiek számára indított egy hónapos pálinka népszerűsítő kampányt az Agrármarketing Centrum. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található Heinemann Duty Free Skycourt üzletében nem csak megízlelhetik, de hazautazás előtt meg is vásárolhatják a hungarikumot. A forgalmas légikikötőn keresztül naponta több tízezer ember távozik és érkezik, így ideális helyszín, hogy az utazók megismerhessék és meg is kóstolhassák nemzeti italunkat.
A 2023. március 31-ig tartó kampány során négy hétvégén át kóstolhatják Magyarország legtüzesebb italát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vámmentes zónáján áthaladók. A promóció célja, hogy az utazóközönség megismerhesse, megkóstolhassa és igény esetén meg is vásárolhassa nemzeti italunkat. A kóstoltató pultnál négyféle ízzel ismerkedhetnek az arra járók, és amennyiben kedvet kapnak hozzá, szuvenírként vagy akár saját részre vehetnek is néhány palackkal.
Fotó: Agrármarketing Centrum
A kóstoltatás a következő időpontokban lesz elérhető:
- március 3-5. 10:00-20:00
- március 10-12. 10:00-20:00
- március 17-19. 10:00-20:00
- március 25-26. 10:00-20:00
A magyar pálinkát 2004-ben nyilvánította eredetvédetté az Európai Unió, 2008-ban pedig az ún. pálinkatörvény szabályozta, milyen kritériumok szerint lehet egy alkoholos italt pálinkának nevezni. Ennek értelmében a pálinka olyan gyümölcspárlatot jelent, amelyet Magyarországon termesztett vagy vadon termett gyümölcsből készítettek, valamint cefrézését, lepárlását, érlelését és palackozását is Magyarországon végezték. Fontos követelmény még, hogy az italt legalább 37,5%-os alkoholtartalommal kell palackozni és semmilyen módon nem lehet ízesíteni, édesíteni vagy színezni, leszámítva a hordós és gyümölcságyas érlelést. A pálinkát 2013-ban vették fel a hungarikumok közé.
agrotrend.hu / Agrármarketing Cenrum Sajtó