Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Hírek

A RANGE ROVER IMMÁR 50 ÉVE A LUXUS ÉS A MINDEN TEREPEN HELYTÁLLÓ INNOVÁCIÓ MEGTESTESÍTőJE

EXKLUZÍV LIMITÁLT KIADÁSSAL ÜNNEPLI AZ ÉVFORDULÓT

A Range Rover a világ legkívánatosabb szabadidőjárműveként időtlen formatervvel büszkélkedik és szélsőséges terepviszonyok között is kiválóan megállja a helyét

  • Az eredeti: a Range Rover volt a világ első összkerékhajtású luxusterepjárója, és még most, bemutatása után fél évszázaddal is mértékadónak számít a formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom terén

  • Szabadidőjármű-család: Ötven év során az eredeti luxus-terepjáró a világ legkívánatosabb – a Range Rover Evoque, Range Rover Velar és Range Rover Sport modelleket is magába foglaló – szabadidőjármű-családjává fejlődött

  • Különkiadás: a Range Rover a Range Rover Fifty limitált szériával tiszteleg a formai és műszaki tökéletesség fél évszázados hagyománya előtt

  • Ünnepi modellváltozat: Az ikonikus modell születési évének (1970) tiszteletére világszerte mindössze 1970 példányban készülő különkiadáshoz három különleges, múltidéző karosszériaszínt fejlesztett ki a Land Rover Special Vehicle Operations

  • A Range Rover evolúciója: itt nyomon követheti a Range Rover evolúcióját

A Range Rover a mai napon, az új Range Rover Fifty modellváltozat bemutatásával megemlékezik az úttörő innováció, az utolérhetetlen kifinomultság és a páratlan közúti- és terepalkalmasság ötven évéről.

Az eredeti luxus-szabadidőjármű 1970. június 17-én kezdte meg műfajteremtő küldetését. Mostanra, öt évtized elteltével a Range Rover egyetlen modellből egész modellcsaláddá – méghozzá rendkívül kívánatos és kiváló képességekkel bíró luxusjárművekből álló családdá – fejlődött. A formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom meggyőző kombinációja a luxus-szabadidőjárművek örök mértékadó képviselőjévé tették.

Ötvenéves pályafutása során a Range Rover számtalan világelsőséget ért el, és jó néhány lenyűgöző eredmény fűződik a nevéhez. Bevezetésekor a szabadidőjárművek között elsőként kínált állandó összkerékhajtást, majd 1989-ben ABS blokkolásgátló fékrendszerrel szerelték fel, amire az összkerékhajtású járművek világában addig nem volt példa. A Range Rover volt az első terepjáró, amely (1992-ben) elektronikus kipörgésgátlót és automatikus elektronikus légrugózást kínált; ezek aszfalton és terepen egyaránt garantálták a Range Rover legendásan kifinomult vezethetőségét. 2012-ben a Range Rover legújabb, jelenlegi generációja a világ első, teljes egészében alumínium szerkezetű – és ezáltal könnyebb, masszívabb és takarékosabb – szabadidőjárműveként mutatkozott be.

A Range Rover átkelt a hírhedten leküzdhetetlen Darien Gap-en, az első olyan jármű volt, amelyet kiállítottak a párizsi Louvre múzeumban, és még a Párizs-Dakar ralit is megnyerte – méghozzá kétszer! Egyetlen más jármű sem kombinálja a fényűzés, a kényelem és a kifinomultság ilyen magas szintjét a terepen és közúton mutatott alkalmassággal, mint a Range Rover.

Előre nyíló motorházfedelével, jellegzetes lebegő tetejével, osztott csomagtérajtajával, valamint az első kerékdobon kialakított, összetéveszthetetlen szellőzőrostélyaival a modern Range Rover is egyértelműen az 1970-es eredeti modellre vezethető vissza. A fél évszázados jubileumra pedig minden eddiginél takarékosabbá és fényűzőbbé vált, miközben a kapcsolódás terén éppúgy többet nyújt, mint a közúti és terepalkalmasságban.

Az ötvenévnyi legenda előtt tisztelgő Range Rover Fifty különkiadás mindössze 1970 példányban kerül forgalomba az egész világon, megemlékezve az eredeti Range Rover bevezetésének évéről.

A fényűzően felszerelt Autobiography szintre épülő Range Rover Fifty egy sor különleges Auric Atlas külső díszítő részlet mellett egyedi 22 colos keréktárcsát is kínál, méghozzá kétféle kivitelben. Az emblémán szereplő ‘Fifty’ feliratot a brit birodalom lovagrendjével kitüntetett Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója tervezte meg. Ezzel a felirattal nem csak a karosszérián találkozhatunk, de a belső tér több pontján is, a padlókonzolon elhelyezett különleges, sorszámozott plakettől kezdve a fejtámlákon és műszerfalon át a megvilágított küszöbdíszlécekig.

„A luxusjárművek világában a Range Rover mindig is páratlan, időtlen típusként emelkedett ki a mezőnyből” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Ügyfeleink a kezdetektől különleges, úttörő jellemzői és utolérhetetlen műszaki koncepciója miatt rajongtak a modellért, egészen az első generáció 1970-es bevezetése óta.”

A Range Rover Fifty normál és nyújtott tengelytávval egyaránt elérhető. Az ügyfelek négyféle, gondosan kiválasztott árnyalat – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba és Santorini Black – közül választhatnak. A Land Rover Special Vehicle Operations emellett – igaz, rendkívül korlátozott számban – három múltidéző alapszínben is kínálja a Range Rover Fifty modellt. A Tuscan Blue, Bahama Gold és Davos White árnyalatokat az eredeti Range Rover színválasztékából keltették életre. A modell különböző hajtáslánc-variációkkal érhető el a benzinestől a dízeleken át a P400e plug-in hibridig.

A negyedik generációjában járó Range Rover eddig összesen több mint egymillió példányban talált gazdára; a modell a fényűzés tökéletes megtestesülése. Összetéveszthetetlen, kifinomult formaterve és kategóriaelső közúti- és terepalkalmassága révén a Range Rover ma is ugyanolyan utolérhetetlen és kívánatos ajánlat, mint 1970-ben.

A RANGE ROVER MODELLCSALÁD

Miután három évtizeden át egyedül uralta a luxus-szabadidőjárművek szegmensét, a Range Rover 2005-ben modellcsaláddá bővült: bemutatkozott a Range Rover Sport, amely a nagyobb Range Rover fényűzését és terepalkalmasságát sportosabb, dinamikusabb vezethetőséggel társította. 2010-ben bemutatkozott a kompakt Range Rover Evoque, amely már egy fiatalabb, nagyvárosi közönséget szólított meg. A család 2017-ben, a Range Rover Velar színre lépésével bővült tovább. A modell a Range Rover Sport és a Range Rover Evoque közötti rést töltötte be. A Range Rover legelső prototípusa után elnevezett Range Rover Velar minimalista formavilággal és modern technológiákban bővelkedő belső környezettel gazdagította a Range Rover portfolióját.

RANGE ROVER TÖRTÉNELMI ÁTTEKINTÉS

A mai napon pontosan ötven éve annak, hogy bemutatkozott az első Range Rover. A modell története azonban ennél is messzebb vezethető vissza. Az 1960-as évek derekán a Rover autógyártó vállalat úgy döntött, megkísérli forradalmasítani a szabadidős terepjárók egyre erősödő piacát. Charles Spencer King (barátainak csak 'Spen'), a Land Rover alapítóinak unokaöccse kitalálta, hogyan lehetne a Rover szedánok kényelmét és közúti vezethetőségét a Land Roverek terepképességével kombinálni.

A hatvanas évek vége felé megkezdődött az első 100 colos tengelytávú kombi modell prototípusának fejlesztése, és 1970-ben a nagyközönség elé lépett az első modell – a nemzetközi sajtó pedig le volt nyűgözve. Sokoldalúsága – a típus egyaránt otthonosan mozgott autópályán és terepen, stílusos és kényelmes volt, ugyanakkor kiválóan alkalmas volt vontatásra – egy csapásra népszerűvé tette a modellt. Az eredeti Classic modellt 1971-ben kiállították a világhírű, párizsi Louvre múzeumban, mint 'az ipari formatervezés mintapéldányát' – korábban egyetlen járművet sem ért ez a megtiszteltetés.

Az első generációs Range Rover (1970-1996) 1970-es bevezetésekor kizárólag kétajtós karosszériával volt elérhető. A Classic modell pályafutása 26 éve során folyamatos fejlődésen ment keresztül: 1981-ben megjelent a négyajtós verzió, majd 1982-től automata sebességváltóval is rendelhető volt a típus. Az első dízelmotoros Range Rover 1986-ban lépett piacra.

A második generációs Range Rover (azaz a P38A) 1994-ben mutatkozott be. Ismerős sziluettje, lebegő teteje, előre nyíló motorházfedele, vízszintesen osztott, praktikus csomagtérajtaja és folytonos övvonala azonnal felismerhetővé tette – ahogy utódait is teszi a mai napig. A modell még fényűzőbb utasteret kínált, változatlanul kiemelkedő közúti és terepalkalmasság mellett. Továbbfejlesztett, állítható hasmagasságú felfüggesztést, 2,5 literes dízelmotort, valamint 3,9 és 4,6 literes V8-as benzinmotorokat kapott, így minden korábbinál jobb menetteljesítményeket mutathatott fel.

A harmadik generációs Range Rover (2001-2012) tizenegy éves pályafutása során számtalan téren felülmúlta elődeit. A műszaki fejlesztések között szerepelt a terepjárók hagyományos létravázát kiváltó, merevebb önhordó karosszéria, valamint a műfajban általánosnak mondható merev tengelyek helyett beépített, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés, amelyhez mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás társult. A járművek belső terét a luxuskivitelű jachtok, a felső kategóriás bútorok és a repülőgépek első osztályú ülései ihlették, így nem csak tágasabbak, de fényűzőbbek is lettek.

2012-ben lépett színre a jelenlegi, negyedik generációs Range Rover. A szabadidőjárművek körében elsőként alkalmazott kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült vázszerkezetet, aminek köszönhetően 420 kg-mal volt könnyebb elődjénél. A számtalan újszerű offroad-technológiát (az automata Terrain Response™ 2 rendszertől az All-Terrain Progress Control technológiáig) alkalmazó új modell különösen takarékos, villamosított Ingenium erőforrásokkal, egy plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint innovatív szórakoztató és biztonsági rendszerekkel gazdagodott.

Az elmúlt öt évben a Range Rover SVAutobiography állt a Range Rover történetének legerősebb, legkifinomultabb típusait felvonultató modellkínálat csúcsán. A Land Rover Special Vehicle Operations részlege által készített, nagyteljesítményű V8-as motorokkal és igényesen kivitelezett utastérrel rendelkező zászlóshajó SVAutobiography és SVAutobiography Dynamic kivitelben egyaránt kapható.

agrotrend.hu / WAE

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés