Hírek

A munkáltatók szerint is elkerülhetetlen a fizetésemelés

Szinte minden munkaadó – a válaszadók 94 százaléka – tisztában van az infláció jelentette kihívással, vagyis azzal, hogy a munkavállalók a bőrükön érzik az árak emelkedését. A dolgozók reáljövedelme jelentősen csökken a válaszadók 71 százaléka szerint, és közel, ugyanennyien vélik úgy, hogy az alacsonyabb jövedelműeket jobban sújtja az infláció – összegezte saját kutatásának eredményeit az Edenred.

Százból 94 vezető arról számolt be, hogy az infláció hatásainak ellensúlyozása érdekében az idei év első négy hónapjában már emeltek bért  írta a Magyar Nemzet.  A megkérdezett vezetők csaknem kétharmada (64 százalék) szerint ugyanakkor az eddig biztosított béremelés csak részben ellensúlyozza az élelmiszerárak drágulását, míg 32 százalék szerint nem beszélhetünk jelentős kompenzációról. A válaszadók túlnyomó többsége – 93 százaléka – érzi úgy, hogy további bérfejlesztésre lenne szükség.

A kérdéshez a nagyvállalatok és a kis- és közepes vállalkozások vezetői is hasonlóan viszonyulnak. Ugyanakkor a válaszadók 35 százaléka úgy látja, bármennyire is szükséges lenne, idén nem tudja fejleszteni a béreket.  A megkérdezettek 11 százaléka csak az év végén tud adni, míg a vezetők 15 százalékának van konkrét béremelési terve a következő egy-három hónapra. ők további öt-tíz százalékos bérfejlesztést terveznek.

Fotó: MÁV

Jelentős eltérések mutatkoznak ugyanakkor a béremelés mértékét illetően. Az év eddigi részében bért emelő társaságok 

  • csaknem kétharmada öt-tíz százalék között növelte a fizetéseket,
  • míg a vállalkozások 18 százaléka 11 és 15 százalék között emelt.
  • A cégek nyolc százalékánál öt százalék alatti bérfejlesztés történt,
  • de ugyanennyi szervezetnél meghaladta a 15 százalékot a keresetek rendezése.

Az Edenred kutatása kitért a béren kívüli juttatásokra is. A megkérdezettek háromnegyede él a juttatások lehetőségével: 

  • az ötszáz főnél több embert foglalkoztató cégek 92 százaléka,
  • a kkv-k csaknem 70 százaléka kínál valamilyen béren kívüli juttatást.
  • A cégek kétharmada minden dolgozójának ad valamilyen kafetériát.

A felmérés alapján látszik az is, hogy  a vállalkozások jellemzően nem a kafetéria emelésével igyekeztek kompenzálni a növekvő infláció hatásait. A béren kívüli juttatások összege a legtöbb cégnél megegyezik a tavalyival.

Dacára annak, hogy ezekkel a megoldásokkal kedvezőbb adózási feltételek mellett növelhető a dolgozók jövedelme, valamint annak felhasználása rugalmasabb is annak köszönhetően, hogy a Szép-kártya idén februártól nemcsak szállásra és szabadidős tevékenységre, valamint melegkonyhás szolgáltatásokra használható fel, hanem élelmiszer-vásárlásra is.

Míg a cégek túlnyomó többsége emelte a fizetéseket, alig több mint negyedük növelte a juttatások összegét, és csupán három százalékuk az, aki idén vezette be a kafetériát. Ugyanakkor változás körvonalazódik:  a cégek 39 százaléka már mérlegeli, hogy béren kívüli juttatás formájában segítse munkavállalói helyzetét.  Ez pedig arra enged következtetni, hogy egyre többen ismerik fel, a juttatási csomaggal alacsonyabb költségek mellett tudják támogatni dolgozóikat. 

agrotrend.hu / Magyar Nemzet

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés