Kertészet
Miért jobb vagy éppen rosszabb a kicsi?
„Snackalma” – azaz apróbb, de kelendőbb?
Saját tapasztalat alapján a szamóca értékesítése során a legnagyobb termések a leginkább kelendőbbek. A fogyasztók nem feltétlenül tudják, hogy az apróbb szamóca még sokszor ízletesebb is. Nincs ez másként a friss alma piacán sem.
Az almafogyasztás csökkenő trendet mutat, így érdemes új almafogyasztókat is megnyerni, hogy frissen almát egyenek.
Több ilyen kísérlet is volt, amikor a valamely tulajdonságában különleges almát például különleges csomagolásban helyezik a polcra (a Rockit vagy korábban a Pink Lady fajta is komoly marketingkampányt kapott).
A Rockit fantázianevű csomagolás a teniszlabdákhoz hasonló: négy alma egymáson, egy hengerbe zárva
fotó: dailymail.co.uk
Sokan úgy gondolják, hogy a kisebb almát kényelmesebb magunkkal vinni, éppen elég, ha csak a főétkezések közötti snack-ként fogyasztanánk, kedvezőbb a gyerekeknek és az időseknek is és nem utolsó sorban, az íze is zamatosabb lehet (persze ez a fajtán is múlik).
Ugyanakkor gazdaságilag tekintve a kisebb alma szedése kevésbé hatékony, kevésbé gazdaságos, a fogyasztók szokatlanul kis alma esetén azt hihetik, hogy éretlen a termés (amin egy jó fedőszín segíthet).
fotó:Pixabay
A fogyasztói felmérést a svájci Agroscope Intézet végezte, 240 megkérdezett közül 9-9 százalékban választotta az 55 és 85 mm-es almákat, tehát a fogyasztók többsége, vagyis 82 százaléka a 65mm-75mm-es almákat választotta. A legkisebb almákat, amit scnakalmaként szántak a felmérést végzők – főként olyan hölgyek választották, akik rendszeres almafogyasztók, ugyanakkor a legkelendőbb méret (48 százalék) a 75 mm-es termés.
Ezzel a tapasztalattal tehát az a várakozás, hogy a legkisebb almákat – snackalmát – a sportolók, időként almát fogyasztók választják majd, nem került megerősítésre. Fontos következtetése azonban a felmérésnek az, hogy amikor gyermeknek szánták az almát,, jóval több esetben választották a legkisebb méretet, azaz a 55 mm-es snackalmát.
Az Agroscope Intézet kutatását összefoglaló cikkének záró szavait, a Rockit almát forgalmazó cégtől kölcsönözték, ami igazán elgondolkodtató:
„Az innováció az, amikor olyat adsz a fogyasztónak, amiről ő sem tudta, hogy szüksége van rá.”
agrotrend.hu / Benedek Borbála