Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Állattenyésztés

Az UBM Feed Zrt. kereskedelmi tevékenysége

Az UBM cégcsoport tevékenységének a motorja a kereskedelem, amely a termény- és takarmánykereskedelemben egyaránt biztosítja az árbevételt és a fedezetet. Az UBM Feed üzletág partnereink részére több mint 500 féle terméket értékesít, amelyek alapvetően.

  • keveréktakarmányok;

  • premixek, előkeverékek;

  • általunk gyártott, takarmányozási alapanyagok, mint a Soypreme, full-fat szójadara;

  • általunk beszerzett és értékesített alapanyagok.

Az UBM termékek megfelelő, szakszerű felhasználása, amelyhez teljeskörű szakmai támogatást nyújtunk, a haszonállat takarmányozás során biztosítja a legjobb teljesítményt, hasznosulást.

A takarmánypiacon természetesen nem egyedüli szereplők vagyunk, számos, nem ritkán, multinacionális háttérrel rendelkező versenytársunk mellett kell érvényesülnünk a fenti termékek és a termékek mellé adott szolgáltatások értékesítése során.

Vannak olyan versenytársak, akik alapvetően ár alapon értékesítenek és olyanok is, akik a gazdasági haszonállatok takarmányozása során kiemelten a táplálóanyag-szükségletek biztosítását helyezik előtérbe, és ennek megfelelően takarmányoznak és értékesítik a termékeiket. Az UBM azt a takarmányozási megoldást célozza meg termékeivel, szaktanácsadásával, amellyel a partnerei, várhatóan a legnagyobb, fenntartható fedezet mellett tudják a tevékenységüket végezni.

Ez alapvetően szerintünk két okból is helyes megközelítésnek tűnik:

  • ahol a legnagyobb a partner fedezete, ma már megkövetelt fenntartható termeléssel, minden valószínűség szerint ott a legerősebb a partner ragaszkodása az általunk javasolt takarmányozási programhoz, illetve;

  • ahol a legnagyobb a partner fedezete, ott keletkezik a legnagyobb lehetőség arra is, hogy az UBM a saját fedezetét az értékesített termékeken keresztül realizálni tudja.

A fenti megállapítások, bár általánosságnak tűnnek, rendkívül fontosak, hogy az UBM takarmány üzletág stratégiáját ennek megfelelően alakítsuk. A céljainkat alapvetően három, fő fókuszpont mentén tudjuk megvalósítani a gyakorlatban:

  • az értékesített mennyiséget növeljük;

  • az eladott mennyiségen képzett fedezet növeljük;

  • ezek elérése a lehető legalacsonyabb költségek mellett.

Az UBM takarmány üzletága, amint a cégcsoport is akkor tud hosszú távon, fenntartható módon, a fenti célok megvalósításával eredményesen működni, ha minden munkatársunk, a saját munkájában a fenti célokhoz minél teljesebben hozzájárul.

Persze az üzletág eredményessége nem kizárólag az értékesítésen és a fedezeten múlik, hiszen a kiélezett piaci versenyben csak megfelelő önköltségű termékek adhatók el, megfelelő nyereséggel, ezért a szervezet minden részlegének piacorientáltan kell működnie! Ezért is fontos, hogy a teljes szervezet kereskedelem orientált legyen, hiszen minden tevékenységünk célja a kereskedelmi, értékesítési céljaink megvalósítása; így válik értékké az az UBM csapatmunka!

Ezért az UBM minden dolgozójának, vezetőjének kötelessége, a kereskedelemben dolgozó munkatársaknak kiemelten is, hogy minden feladatunk végrehajtása során szem előtt tartsuk ezen céljaink elérését. Mivel a kereskedelem hatékony munkavégzése, a partnereinkkel való együttműködés igen fontos, ezért meg kell küzdenünk a legkorlátozottabban rendelkezésre álló erőforrásért, az időért, amit az elvégzendő feladatainkra rá tudunk fordítani.

Ehhez az is szükséges, hogy a kereskedelmi és egyéb munkafolyamatainkat egyszerűsítsük, az elérhető és szükséges infokommunikációs eszközökkel és adatokkal támogatva, hogy az a lehető legkevesebb lépéssel, interakcióval járjon. Ez létfontosságú, hiszen naponta döbbenetes mennyiségű adat ér el bennünket, aminek a helyes értelmezése és feldolgozása szintén jelentős időszükséglettel jár. Ez az információdömping folyamatosan növekszik, ezért kiemelten fontos, hogy a döntésekhez, cselekvéshez szükséges adatok, a lehető legegyszerűbb formában eljussanak azokhoz, akik azzal dolgozni fognak.

Ahogy a felvetett gondolatokból is talán jól látszik, folyamatosan szükséges magunkat és a szervezetet is fejleszteni, hogy eredményesen, fenntartható módon működjünk és elérjük azokat a célokat, amelyeket a tulajdonosok egyetértő támogatásával elvárunk magunktól.

Fülöp Péter
kereskedelmi igazgató
UBM Feed Zrt.

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés