Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Balázsik Zsófia

Szerző

Hogyan tehetjük meg a nyilvántartásba vételt, a változásbejelentést és a jogutódlást a jelenlegi helyzetben?

Most az Egységes Kérelmek benyújtási időszakában különösen fontos, hogy hatékonyan tudjunk ügyintézni.

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetésérõl szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet, valamint a Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében a veszélyhelyzet ideje alatt egyes agrárszabályozási tárgyú rendelkezések eltérõ alkalmazásáról szóló 122/2020. (IV. 16.) Korm. rendelet rendelkezéseire, szükségessé vált a kihirdetett veszélyhelyzet (a továbbiakban: veszélyhelyzet) idejére az Egységes Mezõgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben (a továbbiakban: ügyfél-nyilvántartási rendszer) történõ nyilvántartásba vétel és változás bejelentés átmeneti szabályairól szóló közlemény kiadása. (A Magyar Államkincstár 25/2020. (IV. 21.) számú KÖZLEMÉNYE)

A Kincstár az ügyfél-nyilvántartási rendszerben történõ nyilvántartásba vétel és változás bejelentés céljára, valamint az eljárásbeli jogutódlás bejelentésére a Közlemény 1-16. számú mellékleteiben szereplõ nyomtatványokat rendszeresíti.

A Kincstár elektronikus kérelembenyújtó felülete (https://e-kerelem.mvh.allamkincstar.gov.hu/enter/) a veszélyhelyzet ideje alatt is zavartalanul mûködik, az Ügyfél-nyilvántartási ügyek menüpontban rendelkezésre álló elektronikus ûrlapok továbbra is elérhetõek, elektronikus úton benyújthatóak.

A hatályos papír alapú nyomtatványok aláírt példánya a postai úton vagy személyesen történõ benyújtáson kívül a közlemény szerinti szabályok alkalmazásával elektronikus úton, elektronikus másolatban, a hitelesített ügyindításhoz használható e-Papír szolgáltatás használatával is benyújtható, azzal, hogy a benyújtónak nyilatkoznia kell arról, hogy az elektronikus másolat az eredetivel mindenben megegyezik.

Az e-Papír szolgáltatás ügyfélkapus azonosítással vehetõ igénybe. Amennyiben a kérelmezõ nem rendelkezik ügyfélkapuval, úgy a jelen közleményben rendszeresített nyomtatványok elektronikus másolatát – az e-Papír szolgáltatás használatával – ügyfélkapus hozzáféréssel rendelkezõ eseti meghatalmazottja is benyújthatja a Kincstárhoz oly módon, hogy a beadványhoz a nyomtatványon kívül csatolja az annak benyújtására vonatkozó eseti meghatalmazás elektronikus másolatát (természetes személy meghatalmazó esetén a 17. számú, nem természetes meghatalmazó esetén a 18. számú melléklet szerinti mintát kell alkalmazni). Az eseti meghatalmazást a nem természetes személy kérelmezõ képviseletre jogosultjának a rá vonatkozó szabályok szerint hitelesítenie kell (alá kell írnia), magánszemély esetén pedig két tanúnak aláírásával kell igazolnia, hogy az eseti meghatalmazást a meghatalmazó és az eseti meghatalmazott elõttük írta alá. Fontos hangsúlyozni, hogy eseti meghatalmazás elektronikus másolatának benyújtása esetén is szükséges a benyújtó nyilatkozata (a meghatalmazásra történõ rájegyzéssel vagy külön nyilatkozat csatolásával) arról, hogy az elektronikus másolat az eredetivel mindenben megegyezik.

Az e-Papír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu/ helyen, ügyfélkapus belépést követõen vehetõ igénybe, a használatáról készített tájékoztató a https://epapir.gov.hu/sugo helyen érhetõ el.

Az e-Papír ûrlap helyes kitöltése – a postai küldemények címzéséhez hasonlóan – a feldolgozás fontos feltétele. Kizárólag pontos kitöltése esetén biztosítható, hogy a benyújtott kérelem a lehetõ legrövidebb idõn belül továbbításra kerüljön a lakóhely/székhely szerint illetékes kormányhivatal részére. Az ügyintézési határidõ a kérelemnek a Kincstárhoz történõ beérkezését követõ munkanapon kezdõdik.

https://epapir.gov.hu/ helyen, az ügyfélkapus bejelentkezés után megjelenõ e-Papír ûrlapon az alábbi adatokat szükséges megadni:

Témacsoport: Mezõgazdaság, környezetvédelem

Ügytípus: Mezõgazdasági és vidékfejlesztési támogatáshoz közvetlenül nem kapcsolódó beadvány

Címzett: Magyar Államkincstár Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Támogatásokért Felelõs Elnökhelyettes

Levél tárgya mezõt a következõ módon kell kitölteni: a kérelmezõ lakóhelye/székhelye szerint illetékes megye neve, a benyújtandó kérelem jelének elsõ öt karaktere. Több tagból álló megyenév esetén a megyenév elsõ tagját kell megadni. (Például: soproni lakóhelyû kérelmezõ által benyújtott G1040-03 jelû kérelem esetén a Levél tárgya mezõben szerepeltetendõ szöveg: Gyõr, G1040)

Az e-Papír ûrlap kitöltését követõen a beadványhoz csatolandó a benyújtani kívánt kérelem (valamint eseti meghatalmazott által történõ benyújtás esetén a kérelem benyújtására vonatkozó eseti meghatalmazás, és a nyilatkozat arról, hogy az elektronikus másolat az eredetivel mindenben megegyezik) elektronikus másolata. A benyújtott iratok a beadást követõen továbbításra kerülnek a lakóhely/székhely szerinti illetékes kormányhivatalhoz, ahol megtörténik feldolgozásuk.

Az e-Papír beadvány sikeres feladásáról a benyújtó feladási igazolást kap személyes ügyfélkapujának értesítési tárhelyére. A tárhely a beérkezõ dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. Javasolt a feladási igazolás tartóstárba történõ átmozgatása, mivel a tartós tárban a dokumentum korlátlan ideig megõrzõdik. Vitás esetben a kérelem benyújtásának tényét és idõpontját a tárhelyén lévõ feladási igazolással tudja bizonyítani.

Az e-Papír szolgáltatást csak abban az esetben vegye igénybe, ha a Kincstár elektronikus kérelembenyújtó felületének Ügyfél-nyilvántartási ügyek menüpontjában az adott ügyfél-nyilvántartási kérelem benyújtására elektronikus ûrlap nem áll rendelkezésre, vagy az elektronikus ûrlap benyújtásának feltételei nem adottak. (Ügyfél-nyilvántartási kérelem benyújtására rendszeresített elektronikus ûrlapot az ügyfélkapuval rendelkezõ, kérelemre nyilvántartott ügyfél tud benyújtani saját nevében, vagy ügyfél-nyilvántartási ügyekre érvényes állandó meghatalmazás, illetve elsõdleges képviselet alapján képviseltje nevében.)

Balázsik Zsófia agrár-szaktanácsadó

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés