Keresés
Close this search box.

Élelmiszergazdaság

Coop Rally: folyamatos szolgáltatás fejlesztések és innovatív kereskedelemi terek a vevő szolgálatában

 
Tizenhetedik alkalommal, a magyar gazdaság szempontjából folyamatos kihívásokkal teli időszakban indítja útnak a COOP Csoport a hazai élelmiszeripar legfontosabb seregszemléjét, a Coop Rallyt. Az idén az ország nyugati felében haladó szakmai program a szakmai szereplői a vevők érdekében folytatott termékfejlesztések és kereskedelmi innovációk fontosságára hívja fel a figyelmet.

Kihívásokkal teli időszakon van túl és vár továbbra is a hazai kiskereskedelemre és az élelmiszer-ellátás bázisát adó partnereire, olyan időszakra, amikor kulcsfontosságú az együttműködés és a közös gondolkodás szerepe.

Ezt igyekszik megmutatni az idén már 17. alkalommal, szeptember 13-14-én megrendezésre kerülő Coop Rally is, amelynek a kereskedelmi csoport beszállító- és üzleti partnereiből, valamint média képviselőiből álló mezőny hat Nyugat-Magyarországon működő élelmiszeripari üzembe és a COOP Csoport két tagvállalatának üzleteibe látogat majd el.

 

Forrás: coop.hu

 A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.

Dr. Nagy István agrárminiszter – a rendezvény hagyományainak megfelelően – idén is vállalta a verseny fővédnöki szerepét, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy a magyar lakosság minőségi élelmiszerekkel való ellátásának biztosítása kiemelt szerepet tölt be a kormányzat fejlesztéspolitikájában.

Az élelmiszerellátásnak azonban csak egyik sarkalatos pontja az, hogy a beszállító partnerekkel való együttműködés révén a mostani gazdasági környezetben is megfelelő legyen a magyar lakosság, így a Coop üzleteibe naponta betérő egymillió vásárló ellátása.

A mostani, kihívásokkal teli időszakban felértékelődik a bizalom szerepe a kereskedelem és a vásárlók között, ennek elnyeréséhez, megtartásához pedig szintén többre van szükség, mint a folyamatos áruellátás, illetve az eltérő fogyasztói rétegek számára megfelelő termékek biztosítása.

Kulcsfontosságúak a folyamatos termékfejlesztések, és az olyan kereskedelmi innovációk, melynek eredményeképpen a vásárlók modern, 21. századi körülmények között végezhetik bevásárlásaikat.

A 100%-ban magyar tulajdonú, tízszeres MagyarBrands díjas Coop Gazdasági Csoport jelenleg 400 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 748 milliárd forint volt, tizenötezer főt meghaladó alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója.

A Coop üzletláncnak 1400 településen 2200 franchise üzlete van, valamint további 2000 üzletet lát el áruval és naponta több mint 1 millió vevő fordul meg üzleteiben.

Alapítás óta nagy hangsúlyt helyezünk a hazánkban előállított minőségi magyar élelmiszerek forgalmazására, amelynek aránya üzleteinkben 85% feletti. A Coop üzletlánc elmúlt több mint két évtizedét a folyamatos fejlesztés és megújulás jellemezte, a franchise tagok évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra, amely nagyban hozzájárult a hazai vásárlási kultúra és minőségi vásárlói környezet fejlesztéséhez.

Fotó: coop.hu

Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezet és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a világítást és a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját egyaránt érinti, valamint az év végére mintegy 500 üzleten működik majd napelemes technológia.

2022-ben megkezdte működését a közel félszáz üzletből álló korszerű és minőségi vásárlási élményt biztosító Coop Szuper Plusz boltkategória, amely egy szélesebb választékkal, funkcionális és egészségtudatos termékkörrel és folyamatos akciókkal várja a vásárlókat. Ebből az említett üzlettípusból országszerte mintegy félszáz működik már.

A szupermarket kategóriájú üzletben már alapszolgáltatás, de összesen 540 boltban érhető el a kereskedelmi szereplők közül elsőként, 2017-ben elindított használt étolaj visszagyűjtés az üzleteinkben.

A vásárlók ösztönzésére minden leadott liter után 100 Ft-os kupont kapnak, ezen kívül számukra az üzleteinkben elérhetőek az elem és izzó visszagyűjtő pontok és a többször használható pékárú és zöldség gyümölcs csomagolóanyagok is.

Fotó: coop.hu

A nagykereskedelmi és logisztikai rendszer tagjainál is folyamatosak a fejlesztések, a digitalizáció adta lehetőségek szeleskörű alkalmazása, a frissáru logisztikai kapacitás bővítése és zöldség-gyümölcs disztribúció folyamatos kiterjesztése.

A Coop üzletlánc a fejlesztései és beruházásai meghatározó többségét saját forrásból finanszírozta.

Igy ebben kiemelt jelentőségű volt a 2021-ben elindult Magyar Falu Program, amelynek kereteiben állami támogatás is társult az üzletpolitikai fejlesztésekhez. Ennek keretében mintegy 7 milliárd Ft támogatási összeget a Coop további 5 milliárd Ft önerővel egészítette ki.

Az összesen 12 milliárd Ft projekt érték révén 461 üzletben valósulhatott meg látványos előrelépést jelentő és minőségi változást jelentő fejlesztés. Ez a kiemelkedően nagyszabású projekt az ország szinte teljes területét lefedve közel 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményeit javította jelentős mértékben.

A fejlesztések részeként 91 településen postai, 9 településen pedig gyógyszertári szolgáltatások is elérhetővé váltak a Coop vásárlók számára. 145 Coop üzlet előtt színvonalas közösségi terek kerültek kialakításra, amelyek fontos szerepet töltenek be a helyi közösségek életében.

A COOP Csoport számára a stabil, kiszámítható jelenléttel és innovatív termékmegjelenítéssel kiváltott bizalom természetesen nem csak a vásárlók megtartása szempontjából fontos, de a kiemelt jelentőséggel bír a partnerekkel való mindennapi együttműködés során is.

A 2006 óta évről évre megrendezett Coop Rally eddig 135 élelmiszertermékeket, vagy más, napi fogyasztási cikkeket gyártó, forgalmazó beszállítót látogatott meg, ezzel is erősítve a kapcsolatot a száz százalékban hazai tulajdonban levő kiskereskedelmi cégcsoport és a kínálata törzsét adó magyarországi cégek között.

A szakmai program ugyanakkor hozzájárul ahhoz is, hogy a vásárlók jobban megismerjék a minőségi magyar termékeket és kereskedelem működését, erősítve elköteleződésüket nem csak a Coop márka, de a magyar gazdaság erősödéséhez nagy mértékben hozzájáruló gyártók iránt is.

Forrás: coop.hu

Útvonal:

 Első nap – 2023. szeptember 13.

 Törley Pezsgőpincészet Kft. – Budapest – Rajt

  • Gyermelyi Zrt. – Gyermely
  • Sága Foods Zrt. – Sárvár
  • Sole-Mizo Zrt. – Marcali

 

Második nap – 2023. szeptember 14.

 Alföldi Tej Kft. – Székesfehérvár

  • CO-OP Star Zrt. Coop Szuper Plusz üzlet – Várpalota
  • Mecsek Füszért Zrt. logisztikai központ – Veszprém
  • Polus Sütő Kft. – Ajka – Cél

 

 Társadalmi felelősségvállalás

Felelős vállalat gyökereiből adódón múltja-jelene-jövője Magyarországon van. Működése során visszaad a társadalomnak. A kereskedelmi lánc 4 pilléren alapuló országos társadalmi felelősségvállalási programjában egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító „Coop Rally, a minőségi magyar termékekért” szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-2023 között minden évben Érték és Minőség Nagydíj védjeggyel is elismerték. A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot, 2021-től stratégiai partnerként, amelynek keretében segíti a Magyar Olimpiai Csapat felkészülését, és népszerűsíti az olimpiai eszmét. A Coop Segély Alapítvány 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket.

A 13 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 400, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

A Coop hosszú évek óta áll kapcsolatban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel, hiszen a kereskedelmi csoport több tulajdonosa és vezetője óraadó tanárként vett vagy vesz részt jelenleg is az oktatói munkában. Ezt a kapcsolatot stratégia szintre emelve 2022. áprilisában együttműködési megállapodást írtak alá a felek, melynek célja az élelmiszergazdaság támogatása és a szakember-utánpótlás biztosítása. Ennek legfrissebb mérföldköve, hogy 2023. júniusában a felsőoktatási intézmény budai campusán az üzletlánc támogatásával kialakításra és átadásra került egy modern, digitális technikával felszerelt Coop tanterem.

Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport szervezeteket, rendezvényeket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.

agrotrend.hu/COOP Csoport

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés
Hirdetés