Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

profimagazin

Technika

Igazodni kell a mindennapok trendjeihez!

A GWT-kutakat gyártó cég vezetőjével, Varga Józseffel beszélgettünk az okos kútoszlopok  innovációjáról és arról a teljesen egyedülálló tevékenységről, amelyet az ügyfeleik igényeit szem előtt tartva, naprakészen végeznek folyamatos újításaik által.

HONNAN INDULT EL A VÁLLALKOZÁS TÖRTÉNETE ÉS HOGYAN CSÖPPENT BELE A SZAKMÁBA?

A szerencse és a véletlen műve volt, hogy ezzel kezdtem el foglalkozni, ugyanis én hosszú évekig a médiában dolgoztam, a hobbim pedig az autóversenyzés volt mindig is, tehát egy teljesen más világból érkeztem meg a jelenbe. Az élet úgy hozta, hogy egy benzinkút beüzemelésében, kértek segítséget tőlem, melyet sikeresen be is indítottam. Majd egymás után, két Multi­cégnél tanulgattam az Üzemanyag technológia rejtelmeit. Ebben az időszakban nagyon komolyan beleástam magam az Üzemanyag és kiszolgálás körüli technológiába, mert úgy gondolom, ha az ember csinál valamit, akkor azt csinálja komolyan vagy hagyja abba. Mellette privát tevékenységként benzinkutakat is működtettem. Minél több ismeretem volt annál jobban tisztultak a dolgok. Egy piaci rést kihasználva, már kizárólag csak az üzemanyag tartályok gyártásával és forgalmazásával kezdtem el foglalkozni. Ezeket az EU szabványnak is megfelelő tartályokat, Spanyolországból importáltuk Magyarországra, ami az ügyfelek véleményei szerint is a legjobb minőségű tartályok között voltak.

HOGYAN SIKERÜLT HAZÁNKBAN MEGHONOSÍTANI EZT A TECHNOLÓGIÁT?

Magyarország mindig is egy ár érzékeny ország volt, így gyakran nem is az volt a fontos, hogy milyen minőségi tartályokról beszélünk, hanem az, hogy minél olcsóbb legyen. Ez a szemlélet lassan ugyan, de kezdett megváltozni, azt is megfigyeltem, hogy a kiadagolást végző kútoszlopok a napi technológiához képest nagyon kezdetlegesek, amik fejlesztésre szorulnak. Jellemző, hogy az ebben a környezetben vezető cégek 8­10 éves szoftvereket használtak vezérlőiknél. Így hát közel tizenkét évvel ezelőtt néhány informatikus barátommal másfél év alatt sikerült egy olyan rendszert kifejleszteni, ami másnak nem volt, de úgy is fogalmazhatnánk, hogy ebben a piaci szegmensben egyáltalán nem is volt megszokott. Gyakorlatilag mi voltunk az elsők Magyarországon, akik megkezdték ennek gyártását, forgalmazását és használatát, de világviszonylatban is egy igen komoly innovációnak számított.

Hernek Varga József

HOGYAN EMLÉKSZIK VISSZA A KEZDETEKRE ÉS AZ AZÓTA ELTELT ÉVEKRE?

A kezdeti időszak nem könnyen indult, mivel teljesen ismeretlenek voltunk a piacon. Egy teljesen új és innovatív fejlesztéssel, de referenciákkal mégsem rendelkeztünk. Amint az első három Ügyfél elkezdte használni, azóta az elégedettség az állandó, az ajánlás pedig folyamatos. Most már sok száz ügyfelünk van és várhatóan ez év végére 50 millió liter fölötti üzemanyag mennyiség megy majd át összesen a rendszerünkön és 350 ezer alkalommal emelik le az adagolópisztolyt. Ez mind annak köszönhető, hogy odafigyelünk az Ügyfeleinkre, meghallgatjuk őket és az igényeiknek megfelelő fejlesztéseket be is építjük a rendszerünkbe. Az igények mindig változnak, de az ügyfél az első. Úgy gondolom, hogy sikerünknek ez is az egyik legfontosabb alapeleme. Mi már a kezdetek óta figyelembe vettük a véleményeket és az észrevételeket ezeket nem kritikának, hanem fejlesztési iránynak tekintettük. A mögöttünk álló tizenkét év igen komoly fejlesztési munkálatokkal telt, ami az aktuális kornak megfelel, így ma már az okos készülékekről is egyszerűen, a legkevesebb érintéssel meg tudunk oldani egyegy tankolást. Kollégáim elhivatott, komoly szaktudással rendelkező szakemberek, így nem csak a technológiánk előremutató, de a megvalósítás, telepítés is szakszerű, üzembiztos.

A GWT ÁLTAL MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKAT TUDNAK ELÉRNI A GAZDÁK?

Ez egy komplex rendszer! Maga a tankolás folyamata úgy néz ki, hogy lehetőség van PIN kódos és RFID kártyaazonosításra is. Ezekkel az ellenőrizhetőség miatt, a sofőrt és a gépjárművet is azonosítjuk. Az „okos” kútjainkon működő telefonos applikációval már nem „csak” ellenőrizni tudjuk az adatokat, hanem egy telefonos azonosítással, a tankoló személy leellenőrzése is megtörténik. A tankolási mennyiség megadásával, a kiadagolás mennyiségét is meg tudjuk határozni. Gyakorlatilag háromféle módon tudjuk beazonosítani a tankoló személyt, valamint a gépjárművet egyaránt. Innentől kezdve pedig teljesen ellenőrizhetővé, ugyanakkor egyszerűvé, komfortosabbá válik a gépjárművek tankolása. A program, különböző szolgáltatásai nagyban segítik az átláthatóságot, az átlagfogyasztás megjelenítésétől kezdve, a statisztikus adatokig, vagy éppen, a tartálykészlet kimutatásáig, hogy időben tudjanak gázolajat rendelni. A rendszer és a kútoszlopok használatával, egy olyan komplex szolgáltatást tudunk nyújtani, ami nagyon megkönnyíti az ellenőrzést és természetesen a könyvelés munkáját. A kutakat használva, azt a munkaerőt is ki lehet váltani, aki eddig a tankolási folyamatokat végezte, ellenőrizte, hiszen maguk a sofőrök is ellenőrzötten tudnak tankolni.

A STATISZTIKAI ADATOKNAK KÖSZÖNHETŐEN MIRE TUDJA FELHÍVNI A GAZDÁK FIGYELMÉT A RENDSZER?

Több olyan eset is volt, amikor a teherautók fogyasztását mérték a tulajdonosok és kútjaink kimutatták a sorozatos tankolásokat követően az adott problémát. Mégpedig amíg négy autó teljesen átlagos számokat mutatott, addig egynek teljesen elszállt a fogyasztása, amelyet aztán szervizbe is küldtek kivizsgálni a probléma okát, majd kiderült, hogy komoly motorprobléma van. Ha rendszerünk nem jelzett volna, akkor a tulajdonosnak ez akár komplett motorcserét is jelenthetett volna, így a fejlesztésünknek köszönhetően jelentős költséget tudott megspórolni, hogy időben szervizelte a járművét. De mindemellett a rendszerünk azt is kimutatja, hogy éppen mikor jár le a mű ­ szaki vizsga, a sofőr jogosítványa vagy éppen mikor milyen kötelező ellenőrzést kell alkalmazni, amiről üzenetben is tájékoztatjuk a tulajdonosokat. Így ügyfeleink naprakészek lehetnek járműveikről is.

MILYEN TOVÁBBI FEJLESZTÉSEKET SIKERÜLT ESZKÖZÖLNI AZ ELMÚLT EGY ÉVBEN?

A már meglévő okos telefonon történő tankolás mellett egy nagyon fontos fejlesztést végeztünk az elmúlt időszakban, ami a gázolajban lévő biotartalomhoz köthető. Jellemzően a gazda, aki novemberben megvásárol 6­8 ezer liter üzemanyagot, de majd csak februárban fogja használni, az megdöbbenve tapasztalhatja, hogy a tartályban lévő gázolaj nem kis részénél minőségi romlás következik be. Az üzemanyag egy része használhatatlanná válik addigra, mely motorkárosodást is okozhat. Erre a problémára kifejlesztettünk egy olyan berendezést, ami lehetővé teszi a hosszabb tárolást is minőségromlás nélkül. Ezt a technológiát a világon összesen három vállalkozás gyártja, egy amerikai, egy norvég és most már mi is. Elkezdtük a szóban forgó technológia forgalmazását, és túl vagyunk már a tesztidőszakon is.

HATÁRAINKON TÚLRA IS SZÁLLÍTANAK A TERMÉKEIKBŐL?

Az utóbbi időszakban már Ausztriába és Szlovákiába is szállítottunk, most kezdünk Spanyolországba és Portugáliába is eljuttatni a termékeinket.

KIKNEK AJÁNLJÁK EZT AZ INNOVÁCIÓKKAL ELLÁTOTT TECHNOLÓGIÁT?

Igazából mindenkinek, aki mezőgazdaságban tevékenykedő vállalkozó, hiszen a földmunkákat, az aratást, a kiegészítő munkákat, a szállítási feladatokat mind­mind gépekkel végzik és ezek a mezőgépek mindegyike jellemzően gázolajjal működik. Tehát nincs olyan mezőgazdasági vállalkozás, aki nem használ bizonyos mennyiségű gázolajat a gépeibe. A jelenlegi tapasztalatok szerint már nemcsak a nagy­ és közepes mezőgazdasági vállalkozások, hanem a kisebb termelők is használják a kútoszlopainkat, hiszen átláthatóvá és könnyebbé, valamint olcsóbbá teszi az üzemanyag ellátást. Ugyanis ha nagy mennyiségben rendeli az üzemanyagot és nem a kúton vásárol, akkor jelentős árfolyamkedvezményt kap.

EGY ESETLEGES MEGHIBÁSODÁS ESETÉN MI A TEENDŐJE A GAZDÁLKODÓNAK?

Meggyőződésem, hogy azért is szeretik a berendezéseinket és a szolgáltatásainkat a gazdák, mert 24/48 órán belül kimegyünk a helyszínre és elhárítjuk az esetleges meghibásodást. Bár azt szeretném kihangsúlyozni, hogy az elmúlt egy évben összesen tizenegy darab műszaki meghibásodás volt. Ez az adat, azt hiszem, jól mutatja berendezéseink megbízhatóságát!

MIK A TERVEIK A JÖVŐRE NÉZVE?

Cégünk fejlődése és a GWT kutak eladásai szerintem azért töretlenek, mert szigorú, de pontos alapelvek mentén építettem fel a céget. Olyan a munkájukhoz értő és szerető emberekkel dolgozom együtt, akik a jövőt látják feladataikban. A precíz munka, a megfelelő minőségi ellenőrzés, hosszú távon mindig kifizetődő! Itt nem lehet hibázni, mert az mindig sokba kerül, de a statisztikáink is azt mutatják, hogy a stabil működés miatt ügyfeleink elégedettek termékeinkkel, szolgáltatásunkkal. Bármilyen kérdésük vagy problémájuk van, mi azonnal állunk a rendelkezésükre. Tőlünk még nem ment el más szolgáltatóhoz Ügyfél, de évente 6­8 új megrendelésünk van, más cég rendszerét a GWT berendezéseire lecserélő Ügyfélből. Tudjuk, látjuk, hogy már másolják fejlesztéseinket. De mindig mi leszünk elől, mert ezt a tapasztalatot és tudást, ezt a 10 év előnyt, másolva nem lehet megszerezni! És ha már én nem leszek, akkor is nyugodt szívvel tekintek le majd munkatársaimra, mert ezek az emberek fogják tovább vinni a GWT mentalitását, hiszen erre a technológiára szükség van. Jellemző azt hiszem, hogy 25 év Rendszer­élettartam garanciát vállalunk szolgáltatásunkra. A folyamatos fejlesztés nemcsak jövőbeni terveink része, hanem a pontos munka mellett alappillérünk is. A világ rohan, a technológia hihetetlen sebességgel fejlődik. A GWT­System megpróbálja felvenni a harcot az idővel és mindennapjaink technológiájának megfelelően újítunk, fejlesztünk folyamatosan. Ezt ma már nem csak Magyarországon, hanem több országban is elismerik. Úgy gondolom, sőt biztosan mondhatom, a GWT­System gyártmányai ezek után is bárki számára elérhető lesz a védjegyünké vált folyamatos fejlesztésekkel, ahol mindig az ügyfél az első.

profimagazin.hu / Hajósi Péter

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés