Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Gépesítés

Technika

Három a magyar igazság, három a New Holland traktorújdonság!

A nemrégiben megrendezett AGROmashEXPO-n az Agrotec standjára is ellátogatott stábunk és Mátrai Zoltán Molnár István New Holland termékmenedzsert faggatta a kiállításon látható traktorokról, melyek között nemzetközi termékfejlesztési nagydíjas erőgép is látható volt.

– Kezdjük is talán azzal a T4-essel, ami a nemzetközi termékfejlesztési nagydíjat kapta… Miért is részesült ebben az elismerésben? 

– Maga ez az új széria kapta meg ezt a díjat. A New Holland igazi unikuma ez itt a kiállításon, hiszen a nagyközönség most láthatja először Magyarországon az új ültetvényes traktorszériánkat, annak is a legnépszerűbb tagját, a T4 100F-est. Visszamenve az időben is azt mondhatom, hogy ezek a legnépszerűbb típusok az ültetvény traktorainkon belül és elég jelentős mennyiséget szoktunk belőle értékesíteni. Főleg, ha van rá valami plusz támogatás is. Annyit érdemes róla mindenképp elmondani, hogy teljesen új kabint kapott. Ez a vadonatúj dizájn az eddigiekkel ellentétben teljesen síkpadlós kabint jelent. Tágasabb, jobb kilátással rendelkező fülkéről beszélünk, új kezelőszervekkel. A New Holland a legmodernebb kezelőszerveit ültette bele a szériába. A nagytestvérek mintájára, előre a kormány mögé egy olyan korszerű monitort kapott, ami tényleg a mai szellemnek megfelelő, érintőképernyős, csúcstechnológiás monitor. Fontos újdonság még, hogy rugózott első híddal is elérhetővé vált ez a széria, tehát vagy a Supersteel nagy bekormányzási szöggel rendelkező híddal rendeljük a gépet, vagy a rugózott első híddal. Számos olyan újdonság, olyan igazából korszerű fejlesztés van ebben a szériában, aminek köszönhetően szerencsére ki tudtuk érdemelni ezt a megtisztelő díjat.

– Lóerőszámban mennyinél indul és hol fejeződik be a T4-es?

– 80 lóerőről indul és egészen 120 lóerőig kapható.

– A nyomtáv befér keskeny, 2 méteres szőlősorba is?

– Így van! Ez a lényege, a szűkített nyomtávú szériának, de ezen belül is van az F1, az számít a legszélesebbnek, ami nyilván variálható attól függően, hogy milyen gumipárosítással, gumiszélességgel rendeljük, de létezik ebből N-es, ami eggyel szűkebb felépítményű és a legszűkebb a V-s, ami ugyan még nem elérhető a jelenlegi portfólióban, de hamarosan, a New Holland ígérete szerint elérhetővé válik.

– A díjnyertes traktorról átnyergelünk a kis T5-ös traktorra. Róla elmondhatjuk, hogy amilyen picinek tűnik, pont olyan erős.  

– Amivel most megjelentünk a látogatók előtt az T5 Standard. Szintén újdonság, először itt a kiállításon láthatta a nagyközönség. A T5-ös szériáról általában elmondható, hogy nagyon kibővült a kínálat az elmúlt 5-6-7 évben, hiszen nagyon sokféle alapváltóval, nagyon sokféle tengelytáv mérettel, felépítmény mérettel rendelhetőek a T5-ös traktoraink. Szintén mondhatom, hogy egészen 80 lóerőtől, modelltől, típustól függően egészen akár 140 lóerőig elérhető. Mondhatjuk, hogy ez az S-es széria a standard, úgymond a legalapvetőbb széria, ami az árában is jelentkezik. Persze létezik még a T5-ösön belül Auto Command illetve Dinamic Command verzió, ami szintén megnövelt fokozatszámmal rendelkező Powershift váltóval szerelt. Igazából azt mondhatom, hogy a T5-ös szériában is minden, ami szem-szájnak ingere elérhető és választható.

– Mi az Auto Command-os változatot használjuk. Levendulát ültettünk vele… Nem tudom, hogy láttál-e már T5-öst levendulát ültetni, de elmondhatom, hogy szép egyenes soraink vannak. Sok jót tudok mondani róla, de a lényeg, hogy az S széria és a T5-ös méret, szerintem az alapja a traktorozásnak.

– Ebben egyetértünk! Fogalmazhatunk úgy is, hogy kompakt szántóföldi, nagyon sokoldalúan használható kis mindenes traktorok. Nagyon nagy fejlődésen mentek keresztül és nagyon sok olyan opció került beléjük, ami előtte esetleg csak a nagyobb szériákon volt elérhető. 

– A miénkben már ott a rugózott első híd…  Gondolom extraként ez rendelhető…

– A Standard és az Utility változathoz nem, de az Electro Command, Dinamic Command, Auto Command verziókhoz az opciók sora tényleg minden igényt kielégítő.

– Továbblépve egy T5 100-as Electro Command traktort láthatunk, majd egy T6 180-ast. ő már egy frissített széria vagy még az előző a T5-ösökhöz képest? 

– A New Holland folyamatosan fejleszt, folyamatosan frissít. Váltó kínálatban nagy a hasonlóság a T5-ös szériához képest, itt pl. a T6-osnál, ahogy lépünk felfelé a méretben, szintén Electro Command, Dinamic Command és Auto Command verzióban érhetők el ezek a gépek. A kabinrugózás már alapfelszereltségnek számít és ezt lehet tovább öltöztetni, itt is a határ a csillagos ég.

–  Eggyel nagyobb méretű traktorhoz érünk, egy T7 210-eshez, de menjünk inkább tovább a 245-öshöz, ha már méretet akarunk ugrani! Talán mondhatom azt, hogy ezek már rendes talajművelő traktorok…

– Nyugodtan mondhatod! Nehéz szántóföldi traktorokról beszélünk. A 7-es szérián belül is háromféle felépítménymérettel, sőt most már négyféle mérettel érhetőek el a gépek. Itt már zömmel teljes Powershift váltókról beszélhetünk, illetve Auto Command verziókról, ami a fokozatmentes váltót jelenti.

– Azt mondják a gazdatársaim, hogy félnek nagyon automata váltós traktort venni, ha talajművelésről van szó, mert ott változó az igénybe vett nyomatéka traktornak. Mennyire alkalmas ez a Powershift arra, hogy ezt a problémát kiküszöbölje? 

– Teljes mértékben alkalmas, bár a félelem szerintem gépkezelői megszokástól is függ vagy magának a tulajdonosi körnek a meggyőződéséről. Nem tudhatom, hogy ki mit kedvel, ki mihez szokott hozzá, de mind a full Powershift verziók, mind az Auto Command verziók esetében megbízható márkáról, megbízható teljesítményről és technológiáról beszélhetünk, ami  mögött igazán stabil és hozzáértő szerviz és alkatrészcsapat áll.

– Van itt egy parádés, metál fényes, bőrüléses változat. Mitől ilyen? Valami különleges kiadás vagy lehet így rendelni ezeket a T7-eseket?

– Egyedi szín, ez a Blue Power változat, ami közkedvelt a kínálatunkban hosszú évek óta. Minden szérián belül a csúcsmodellt lehet kérni ilyen Blue Power kivitellel, ami nem csak okvetlenül a fényezést és a dizájnt jelenti, hanem különböző komfortbeli és műszaki, felszereltségi pluszokkal is jár, tehát igazából egy csomagot vásárol meg magának a partner. Szeretik, rendelik, nyilván nem tömegével. Igazán különlegességnek, egy unikumnak számít, mint ahogy az a darab is, amit kiállítottunk… Az új 7.300-as szintén először látható Magyarországon, ez a harmadik traktorújdonság a standunkon. A 7-es hosszú tengelytávú szériának az új csúcsmodellje 260 lóerő névleges, 300 lóerő maximális motorteljesítménnyel.

agrotrend.hu

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés