Gépesítés
Technika
Bemutatkozik az új Land Rover Defender 130
Az igen pozitív fogadtatásnak örvendő Defender 90 és Defender 110 modellek után most megérkezett a Defender 130 változat, amely új dimenziót nyit a megállíthatatlan terepjáró-családban, és feledhetetlen kalandokat kínál három teljes értékű üléssorán helyet foglaló, akár nyolc felnőtt utasának.
A Land Rover eredeti terveivel összhangban kibõvíti a Defender modellcsaládot: a most bemutatkozó Defender 130 optimális megoldást kínál akár nyolc személy szállítására.
- Kaland, mindenkinek: az új Defender 130 meghosszabbított karosszériája tágasabb belsõ teret biztosít, így akár nyolcan indulhatnak vele expedícióra, a legnagyobb kényelemben
- Robusztus, mint minden Defender: a megnövelt karosszériahossz nem csorbította a Defender legendás terepalkalmasságát és tengelyartikulációs képességeit, a modell három üléssora 2+3+3 utas elhelyezésére nyújt lehetõséget
- Összetéveszthetetlen formanyelv: a Defender 340 mm-rel megnyújtott, elegáns sziluettje kiemelkedõ helykínálatot és felülmúlhatatlan (akár 2516 literes1) csomagtér-kapacitást biztosít, három teljes értékû üléssorral
- Kifinomult felfedezõ: kizárólag a Defender 130-hoz rendelhetõ az exkluzív, új Sedona Red karosszériaszín és a négyzónás klímaberendezés; a modell fokozott kényelmérõl alapfelszereltségként biztosított légrugózás gondoskodik
- Kiterjesztett magasfényû külsõ optikai csomag: a látványos külsõ opciós csomag – benne a Ceres Silver Satin kivitelû alsó karosszéria-burkolatokkal – utánozhatatlan személyiséget kölcsönöz a Defender 130-asnak
- Sokoldalú belsõ tér: az akár nyolc személy számára kényelmes, három üléssoros belsõ teret, valamint a tágas, jól variálható csomagteret a Defenderhez fejlesztett tartozékok teljes körû választéka egészíti ki
- Fejlett technológia: az új Defender 130 alapfelszerelésként kínál nagyobb, 11,4” Pivi Pro érintõképernyõt, ahogy a fejlett Utastéri Légtisztító Rendszer Plusz is felár nélkül biztosít tiszta levegõt az utasok számára
- what3words navigáció: az új Defender 130 a világ bármely pontján odatalál egy tetszõleges 3 x 3 méteres négyzethez, akár térerõ nélkül, a fejlett Pivi Pro infotainment rendszer segítségével
- Különleges belsõ környezet: a Light Oyster bõrkárpitozás és az újonnan bevezetett Natural Light Oak fabetétek kifinomult környezetet eredményeznek, amit fehér porszórt mûszerfal-betét és kibõvített króm dekorrészletek tesznek még látványosabbá
- First Edition: a gondosan összeállított First Edition felszereltség az új Defender 130 legjavát kínálja; a háromféle, gazdagon felszerelt kivitel mindegyike egyedi, karakteres dizájntematikát követ
- Ünnepi példány: a Land Rover II. Erzsébet királynõ platina évfordulójának tiszteletére egy speciális kivitelû Defender 130-ast ajándékozott az uralkodónak; az autót a Brit Vöröskereszt fogja használni
- Már rendelhetõ: a Defender 130 a következõ címen konfigurálható: www.landrover.com/vehicles/defender/
Land Rover Defender 130 from Agrotrend Média Kft. on Vimeo.
Az igen pozitív fogadtatásnak örvendõ Defender 90 és Defender 110 modellek után most megérkezett a Defender 130 változat, amely új dimenziót nyit a megállíthatatlan terepjáró-családban, és feledhetetlen kalandokat kínál három teljes értékû üléssorán helyet foglaló, akár nyolc felnõtt utasának.
A Defender 90 és 110 modellekhez hasonlóan az új 130 formanyelve is az eredeti Defender családból – annak is leghosszabb típusából – merített ihletet. Az új modellváltozat akár nyolc utast képes bármilyen terepen eljuttatni úti céljához, és ezzel minden eddiginél meggyõzõbben demonstrálja a Defender felülmúlhatatlan képességeit.
Az új Defender 130 kívül-belül új formai és technológiai megoldásokat alkalmaz, különleges egyensúlyt teremtve a komfort, illetve a Defendertõl megszokott tartósság, valamint menet- és terepképességek között.
A Land Rover 1954 óta támogatja a Nemzetközi Vöröskereszt és a Nemzetközi Vörös Félhold mozgalmakat (IFRC), és a továbbiakban is büszkén ápolja kapcsolatát a világ legnagyobb humanitárius szervezetével. A Defender 2019-es világpremierjét megelõzõ globális tesztprogramban az IFRC Dubajban mûködõ, globális központjának szakértõi is részt vettek.
„Az új Defender 130 a menet- és terepképességek vadonatúj dimenziójával gazdagítja márkánk legrobusztusabb, legtartósabb modellcsaládját” – mondta Nick Collins, a Land Rover jármûprogramokért felelõs igazgatója. „A típus tágas belsõ tere akár nyolc utas számára kínál kiemelkedõen kényelmes férõhelyet, utolérhetetlenül igényes feltételeket biztosítva a családi kalandokhoz, miközben egyedi stílusjegyeivel karakteres új Defender élményt kínál.”
A Defender 130 saját színpalettával rendelkezik, amelyen az új, exkluzív Sedona Red árnyalat biztosítja, hogy a 130-as kitûnjön a modellcsaládból. A modell megjelenését a kiterjesztett magasfényû külsõ optikai csomag teszi még látványosabbá. A korábbi magasfényû külsõ optikai csomag alternatívájaként rendelhetõ összeállítás a karosszéria alsó felét borító Ceres Silver Satin burkolatokkal, illetve Noble Chrome kivitelû elsõ és hátsó védõbetétekkel teremt egyedi vizuális élményt.
Az utastérben mindhárom üléssoron átgondolt tárolórekeszek és egyéb praktikus megoldások állnak az utasok rendelkezésére. Ezeknek köszönhetõen a világos, szellõs belsõ terû Defender 130 minden ülésén kiemelkedõ kényeztetésben részesülnek az utasok, akik könnyedén, kényelmesen szállhatnak be a háromszemélyes harmadik üléssorra.
Az új szín- és anyagválasztékot kínáló belsõ környezet még intenzívebbé teszi a modell által kínált utazási és vezetési élményt. A modern terepkalandokat a legújabb generációs online technológiák és futómûrendszerek – köztük egy új, nagyobb 11,4″ érintõképernyõs Pivi Pro rendszer, alapfelszereltségû elektronikus légrugózás és Utastéri Légtisztító Rendszer Plusz teszi minden eddiginél kényelmesebbé és biztonságosabbá.
Az új Defender 130 SE, HSE, X-Dynamic és X felszereltségi szinten, valamint First Edition kivitelben elérhetõ. A First Edition változat háromféle, gondosan összeválogatott hangulatban elérhetõ, amelyek mindegyike karakteres szín- és dizájn-tematikát követ:
- Fuji White kiterjesztett magas fényû optikai csomaggal, teljes körû Light Oyster Windsor bõrkárpitozással és Natural Light Oak fabetétekkel
- Sedona Red teljes körû Ebony Windsor bõrkárpitozással és Smoked Oak fabetétekkel
- Carpathian Grey teljes körû Vintage Tan Windsor bõrkárpitozással és Rough-Cut Walnut fabetétekkel
A First Edition modellek alapját a HSE kivitel adja, amit rendkívül gazdag felszereltséggel egészítettek ki, a mátrix LED fényszóróktól kezdve a fûthetõ második és harmadik üléssoron át a négyzónás klímaberendezésig; a Meridian audiorendszertõl a vezetõ asszisztencia csomagon át a sötétített ablaküvegekig. Mindhárom verzió 20 colos könnyûfém keréktárcsákkal kerül forgalomba, a hajtáslánc-kínálat a P400 benzines, illetve a D300 dízel hathengeres Ingenium erõforrásokból áll.
Annak érdekében, hogy minden kaland könnyedén induljon és úgy is végzõdjön, mostantól az összes Defender – így a Defender 130 is – az utasok közeledésére oldó, távozásukkor pedig automatikusan reteszelõ kulcs nélküli nyitási rendszert kap. Amint a jeladó a jármû 1,5 méteres körzetébe kerül, a rendszer önmûködõen oldja a központi zárat. Célhoz érve pedig az új Defender 130 automatikusan bezárja magát, amint a jeladó több mint másfél méterre eltávolodik az autótól.
Külsõ formaterv
A Defender ikonikus sziluettjét a 110-es változathoz képest 340 mm-rel nyújtottuk meg hátrafelé. Az elegáns megoldás mindhárom üléssoron tágasabb férõhelyet kínál, anélkül, hogy csorbítaná a modell utolérhetetlen menet- és terepképességeit.
A Defender 130 le sem tagadhatná a modellcsalád többi tagjával ápolt rokonságát: a megnövelt hátsó túlnyúlás még tágasabb helyet biztosít a harmadik sori üléseken, illetve a csomagtartóban.
A modell elegáns profilját még inkább kihangsúlyozza a vadonatúj Sedona Red karosszériaszín, amely kizárólag a Defender 130 választékában található meg, és amely még intenzívebbé, még kifinomultabbá teszi a modell megjelenését. Minden kivitel alapfelszerelésként kínálja a panoráma napfénytetõt, míg a Defender 130 esetében a harmadik üléssor fölött egy második napfénytetõ is található.
A Defender karakteres farkialakításának megtartása érdekében a Land Rover mérnökei finoman emelkedõ kontúrokkal rajzolták meg a jármû hátsó traktusát. Ez egyben 28,5 fokos hátsó terepszöget2 biztosít, és ezzel szavatolja a Defendertõl elvárt, páratlan terepalkalmasságot. A LED-es zárófények keretét úgy alakítottuk át, hogy megõrizzük a Defender sziluettjét meghatározó, finoman emelkedõ három vonalat.
A tágas csomagtér ugyanúgy megközelíthetõ, mint eddig; a karosszéria színére fényezett, külön rendelhetõ kemény pótkerék-burkolat a Defender család csúcsmodelljeként azonosítja a Defender 130-ast. Alapfelszerelés a Narvik Black tetõsín, továbbá a Defender általános tartozékkínálatából ismert összes tétel rendelhetõ, beleértve a Felfedezõ, Kaland, Country és Városi tartozékcsomagokat.
A Defender 130 kifinomult arányait az opciós kiterjesztett magas fényû optikai csomag teszi még látványosabbá. Ebben az esetben a karosszéria alsó részét borító panelek Ceres Silver Satin színûek, ami kifejezetten karakteres megjelenést kölcsönöz a modell Hakuba Silver, Fuji White és Yulong White fényezésû példányainak. Ugyancsak Ceres Silver dekorrészletekkel találkozhatunk a Defender 130-asok motorházfedél légcserélõ nyílásainál és kerékív-toldatainál, tökéletes kiegészítõjeként a 20 colos, Bright Silver kivitelû Luna keréktárcsáknak.
A külsõ megjelenés a magasfényû külsõ optikai csomag kiterjesztéseként Noble Chrome kivitelû elsõ és hátsó védõbetéteket, továbbá Gloss Black alsó lökhárítót és kerékív-toldatokat kapunk. Ez a kétféle optikai opció karakteres, kifinomult megjelenést kölcsönöz a Defender 130-asnak.
Tágas belsõ tér
A Defender 130 bevezetésével együtt a Land Rover a még igényesebb ügyfelek kedvében járva kibõvíti a modellcsalád szín- és anyagválasztékát. Ennek köszönhetõen a kifinomult megjelenés robusztus személyiséggel és minden eddiginél tágasabb belsõ térrel társul.
A Land Rover mérnökei jóformán a nyers karosszériához igazították a belsõ tér kihasználását, ami különösen tágas helykínálatot eredményezett, szükségtelenül megnövelt alapterület nélkül.
Az elegánsan megnyújtott far jóvoltából a harmadik üléssoron is kompromisszumok nélküli férõhely várja az utasokat. A belsõ szélesség bõségesen elegendõ három felnõtt elhelyezkedéséhez, míg a Defender jól ismert kontúrjai mindhárom üléssoron bõséges fejteret szavatolnak. A leghátul utazók számára olyan átgondolt részletek biztosítanak fokozott kényelmet, mint a fûthetõ ülések, a párnázott kartámaszok, az ötletes tárolási megoldások, vagy a hordozható elektronikus berendezések töltésére szolgáló USB-C csatlakozás. A padlót minden üléssoron a 130-as karakteréhez illõ szõnyegek borítják.
A nagyméretû ablakok mindhárom sorból kiváló kilátást biztosítanak, míg az alapfelszerelés részét képezõ elülsõ panoráma napfénytetõ, amelyhez a harmadik üléssor fölé beszerelt, második napfénytetõ egészít ki, szellõssé és világossá teszi az utasteret. A kényelmet minden üléssoron külön szellõzõnyílások fokozzák. A kizárólag a Defender 130 modellhez rendelhetõ, opciós négyzónás klímaberendezés esetén kiegészítõ légelvezetés gondoskodik a hátsó traktus fûtésérõl, illetve hûtésérõl.
A második és harmadik sori üléseket kis mértékben, lépcsõzetesen megemeltük, ami még tökéletesebb kilátást szavatol. A harmadik sorra könnyû a beszállás, mivel a második sori ülések eltolhatók, illetve elõre hajthatók. A csomagtérnyílásból gombnyomásra süllyeszthetõ a Defender elektronikus légrugózása, ami megkönnyíti a csomagok be- és kirakodását.
A Defender 130 csomagtartója tágas és praktikus: nyolcszemélyes üléskonfiguráció esetén is 389 literes3 üreg áll rendelkezésre. Ha az üléseket nem használják, azokat lehajtva még tágasabb csomagtér alakítható ki. Az ügyfelek így pillanatnyi igényeik szerint szabadon alakíthatják a belsõ teret. A variálhatóságot a 40:20:40 arányban osztott ülések fokozzák.
Akár öt ülésen – a második és harmadik sorok szélsõ ülésein, valamint az elsõ utasülésen – található ISOFIX gyermekülés-rögzítõ aljzat. A Defender 130 ötszemélyes kivitele hatalmas csomagtartóval büszkélkedhet: a második üléssort lehajtva 2516 literes1 tér áll rendelkezésre.
Csomagtartó térfogata3 |
Defender 130, nyolc ülés |
Defender 130, öt ülés |
Lehajtott második és harmadik üléssorral |
2291 liter |
2516 liter |
Lehajtott harmadik üléssorral |
1232 liter |
1329 liter |
Nyolcszemélyes konfiguráció |
389 liter |
– |
Új beltéri opciók és díszítõ részletek teremtenek kifinomult utazó környezetet. Noble Chrome dekoráció díszíti a szellõzõnyílások és az elektromos ülések kezelõszerveit. A hangszórók magasfényû Ceres Silver, a kartámaszok forgópántjai pedig Atlas kivitelûek, ami remekül harmonizál a kiterjesztett magasfényû külsõ optikai csomaggal.
Az újonnan bevezetett Natural Light Oak feldolgozott fabetétet az uszadékfa megjelenése ihlette, a megjelenésében és hangulatában egyaránt természetes, modern hatású díszítõelem elegáns kiegészítõje a Light Oyster árnyalatú, perforált Windsor bõrüléseknek. Ehhez a kárpitozáshoz Lunar kivitelû felsõ mûszerfal-borítás és mûszerfali kapaszkodó társul, míg a kontrasztos, háromdimenziós megjelenésrõl fehér porszórt mûszerfalbetét gondoskodik. Minden Defender kivitelhez rendelhetõ Vintage Tan perforált Windsor bõrkárpitozás, míg az X-Dynamic modellek DuoTone kéttónusú Robustec szövetkárpitozással is elérhetõk.
A Defender 130 alapfelszerelésként kínálja a Defender 90 és 110 V8-as modelleken már bevezetett nagyobb méretû, 11,4″ Pivi Pro érintõképernyõt. Ezen az éles képet adó, ösztönösen kezelhetõ képernyõn keresztül könnyebben, pontosabban vezérelhetõk a legfontosabb fedélzeti funkciók. Az ívelt üveg kezelõfelület gyors mûködtetést és ultramodern funkcionalitást biztosít. Az interfész a gyújtás ráadásának pillanatától fogva mûködõképes, menüszerkezete egyszerû és átlátható, a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetõ szoftverek jóvoltából pedig mindig naprakész.
Az ügyfelek saját igényeik szerint testre szabhatják a hárompaneles elrendezést. Az intelligens rendszer képes megtanulni a felhasználó szokásait, és alkalmazkodik azokhoz. Így például felkínálja a navigációs útmutatást, ha úgy érzékeli, a jármû egy szokásos útvonalon kezd haladni, illetve a vezetõ számára ismerõs környezetben csökkenti a hang alapú útbaigazítás gyakoriságát.
Az új Defender 130 fedélzeti rendszerébe integráltuk a what3words globális helyzet-meghatározó platformot, amely a legtávolibb, teljesen ismeretlen vidékeken is pontos, megbízható navigálást tesz lehetõvé. A what3words brit technológiai szolgáltató 3×3 méteres mezõkre osztotta a teljes világot. Az így kapott 57 billió négyzet mindegyikéhez egy-egy egyedi, könnyen megjegyezhetõ, három szóból álló címet rendeltek hozzá.
Az integrált technológia jóvoltából a felhasználó közvetlenül a Pivi Pro infotainment rendszer navigációs sávjából, vagy az online okostelefonos alkalmazáson keresztül viheti be a rendszerbe a what3words címet, amely aztán tökéletesen összehangolva mûködik együtt az autóban már megtalálható HERE online navigációs és térképmegjelenítõ szoftverrel.
Az ügyfelek minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben navigálhatnak a világ tetszõleges pontjára: csupán a megfelelõ három szót kell megadniuk, és a rendszer máris megmutatja az utat a tökéletes offroad pályához, egy konkrét parkolóhelyhez vagy egy bizonyos bejárathoz.
A belsõ levegõ minõségérõl az Utastéri Légtisztító Rendszer Plus gondoskodik, amely az új 130-as modell bevezetéséhez kapcsolódóan debütál a Defender fedélzetén. A Defender család legnagyobb tagja alapfelszerelésként biztosítja ezt a szolgáltatást, amely a nanoeTM X technológiával együtt hatékonyan távolítja el a levegõbõl az allergén és patogén anyagokat, és ezáltal jelentõs mértékben csökkenti a kellemetlen szagok, illetve a vírusok elõfordulását. Ezen túlmenõen a CO2-szabályozó funkció, valamint a PM2.5 utastéri levegõszûrõ rendszer a külsõ és belsõ levegõ minõségét ellenõrizve, illetve szükség esetén szabályozva minden pillanatban az elképzelhetõ legkiválóbb minõségû levegõt biztosítja az utasok számára.
A fejlett nanoeTM X technológia bizonyítottan képes számottevõen csökkenteni a vírusok és baktériumok koncentrációját, míg az Air Purge funkció jóvoltából az utasok indulás elõtt a távolból, okostelefonjukon keresztül adhatnak utasítást az utastéri levegõ lecserélésére, így biztosítva, hogy már az utazás elsõ pillanatától optimális minõségi levegõ vegye õket körül.
Takarékos hajtásláncok
A Defender 130 különbözõ nagy teljesítményû, kedvezõ üzemanyag-fogyasztású erõforrással rendelhetõ. A villamosított motorok között megtalálható a P400 mild hybrid Ingenium soros hathengeres benzinmotor, valamint a D250 és D300 Ingenium soros hathengeres dízelmotorok.
A Land Rover összes hathengeres Ingenium erõforrásában alkalmazott mild hybrid elektromos jármûtechnológia (MHEV) élénk gázreakciókat, valamint kedvezõbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. A rendszer 48V-os, ékszíjra csatlakozó indítómotor-generátor (BiSG) egysége képes visszanyerni a lassítás és fékezés során máskülönben kárba veszõ mozgási energiát, amelyet elektromos energiaként tárol, hogy egy késõbbi idõpontban használja azt fel. A rendszer emellett a stop-start rendszer mûködését is gyorsabbá és takarékosabbá teszi.
Benzinmotorok:
- P400 – 3,0 literes, hathengeres, 400 lóerõs MHEV erõforrás, 550 Nm max. forgatónyomaték 2000-5000/perc fordulatszám-tartományban
Dízelmotorok:
- D250 – 3,0 literes, hathengeres, 250 lóerõs MHEV erõforrás, 600 Nm max. forgatónyomaték 1250-2250/perc fordulatszám-tartományban
- D300 – 3,0 literes, hathengeres, 300 lóerõs MHEV erõforrás, 650 Nm max. forgatónyomaték 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban
A rendkívül erõs, igen kifinomult P400 modell 6,6 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.
Az Ingenium dízelmotorok lehengerlõ nyomatékleadással, finom gázreakciókkal és takarékos üzemmel nyûgöznek le, miközben a D300 modell 7,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. A D250 modell 250 lóerõs, 600 Nm-es, hathengeres motorja ugyancsak könnyed menetdinamikát kínál, álló helyzetbõl 8,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
Feltartóztathatatlan menet- és terepképességek
A Defender 130 minden motorjához alapfelszerelésként társul a Land Rover intelligens összkerékhajtási rendszere (iAWD), valamint a ZF által fejlesztett, nyolcfokozatú automatikus sebességváltó. Az iAWD technológia hatékonyan, takarékosan vezérli a hajtáslánc teljesítmény-leadását, illetve a nyomaték megosztását az elsõ és hátsó tengelyek között, így optimalizálva a takarékos k&ou