4x4
Technika
Range Rover Evoque – új dizájn és kifinomult technológiák
Az új Range Rover Evoque karizmatikus, kifinomult személyiséggel bír. Túlzásoktól mentes dizájnja mellett a legmodernebb technológiák és igényes anyaghasználat teszi vonzóvá a modern prémium ügyfelek számára.
A Range Rover Evoque túlzásoktól mentes, minimalista külső megjelenését az új hűtőmaszk, valamint a különösen keskeny kialakítású pixel LED fényszórók teszik még látványosabbá. A karakteres nappali világítással kiegészített LED-es fényszórók ipari hatású, ékszerszerű megjelenéssel nyűgözik le a szemlélőt. Az új külső dekorrészletek és színek harmonikusan illeszkednek a Range Rover formai génjeit megtestesítő stíluselemekhez: a jellegzetes, lebegő tetőkialakításhoz, a törés nélkül hátrafutó övvonalhoz, valamint a karosszéria síkjába simuló, onnan kiemelkedő ajtókilincsekhez.
Az utastérben még erősebben érvényesül a Range Rover túlzásoktól mentes formai filozófiája: az új, 11,4 colos, ívelt érintőképernyő lebegni tűnik a vezető szemének vonalában, így még könnyebben leolvasható; új elhelyezkedése jóvoltából extra tárolóhely szabadult fel a középkonzolon, ahol vezeték nélküli töltőt alakíthattunk ki. A vezeték nélküli szoftverfrissítést kínáló Pivi Pro infotainment rendszer fennakadásoktól mentes, komfortos digitális élményt biztosít az ügyfelek számára.
A legújabb technológiai megoldások és az innovatív anyaghasználat jobb közérzetet teremt a megújult belső térben. Ebben kulcsszerepet játszik a kategória egyik leginkább kifinomult légminőség-javító rendszere: az Utastéri légtisztító rendszer plusz. A különleges tapintású anyagok között szerepelnek a bőrmentes Ultrafabrics™ és Kvadrat™ szövetkárpitok, amelyek a modern prémium új dimenzióját vetítik előre.
Az ügyfelek az Evoque S, Dynamic SE, Dynamic HSE és Autobiography kivitelek közül választhatnak. A P300e plug-in elektromos hybrid képes az átlagos napi utazásokat tisztán elektromos üzemben, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni. A modell WLTP norma szerinti elektromos hatótávolsága akár 62 km; az új összetételű akkumulátor jóvoltából ez valós körülmények között is kedvezőbb: akár 48 kilométeres hatótávolságnak felel meg. A P300e minden felszereltségi szinten alapfelszerelésként kínálja az egyenáramú gyorstöltés lehetőségét, amely gyors rátöltést tesz lehetővé. A választékban megtalálható elektromos mild hybrid Ingenium benzin- és dízelmotorokkal együtt a Range Rover Evoque kifinomult, takarékos hajtáslánc-opciók széles palettáját kínálja.
Magával ragadó formaterv
Az új Range Rover Evoque esetében visszafogott evolúción ment át a túlzások nélküli dizájn, megőrizve a modell összetéveszthetetlen jellegzetességeit: a kupészerű kontúrokat, a lebegő tetőt, a folytonos övvonalat és az ajtók síkjába simuló, onnan kiemelkedő kilincseket. A családi hűtőmaszk legfrissebb kiadása egységes megjelenést teremt a Range Rover márkán belül.
A külső dizájnt a legújabb Pixel LED technológiát alkalmazó, különösen keskeny fényszórók teszik még erőteljesebbé. Az ékköveket idéző hatású lámpatestek tökéletes látási viszonyokat teremtenek; hatásukat a feszes rajzolatú nappali világítás különleges fénykaraktere emeli ki.
A kifinomult, innovatív dizájn jól harmonizál az újratervezett belső térrel. A letisztult középkonzolon új, határozott fogású váltókart találunk az automata sebességváltóval szerelt modellekben; a Pivi Pro infotainment rendszert szintén új, 11,4 colos, ívelt érintőképernyőn keresztül kezelhetik az ügyfelek, hozzáférve az összes fontos járműfunkcióhoz. A korábbinál magasabban, a vezetőhöz közelebb elhelyezkedő érintőképernyő alatt tágasabb tárolóhelyet, valamint alapfelszerelésként kínált vezeték nélküli telefontöltő felületet találunk.
Még otthonosabb belső környezetet eredményez az utasteret természetes fényben fürösztő panoráma napfénytető, valamint az opcióként megrendelhető, különleges tapintási élményt kínáló, bőrmentes szövetkárpit.
A Range Rover Evoque a kategória** egyetlen olyan képviselője, amely Kvadrat™ 3 gyapjúkeverék szövetkárpitozással is elérhető: ez a kényeztető, különleges tapintású, modern anyag tökéletes alternatívája a bőrnek. Különleges textúrát és modern hangvételt biztosít a bőrmentes Kvadrat™ 3 gyapjúkeverékből és Ebony perforált Ultrafabrics™ anyagból készített üléskárpit, amelyet speciális, új mintázattal perforált poliuretánszövet-betétek díszítenek. Az úri szabóságok munkái által ihletett gyapjúkeverékek 58 százalékkal könnyebbek a bőrnél; modern megjelenésükhöz egyedi tapintási élmény társul.
Az innovatív szövetanyagot szigorú házon belüli tartóssági teszteknek vetettük alá a Range Rover anyagtudományi laboratóriumaiban. A vizsgálatok során 60 ezer súrlódásos tesztcikluson ment keresztül – ez tízévnyi használatnak megfelelő terhelést jelent –, továbbá egyetlen hónap leforgása alatt annyi ultraibolya sugárzásnak tettük ki, ami megfelelt háromévnyi intenzív napsütésnek.
A hagyományos bőrökön túl innovatív anyagok között válogathatnak az ügyfelek, míg az újszerű hangulatról kifinomult részletek – mint például a kormánykeréken, a középkonzol keretén és a légbeömlőknél alkalmazott Moonlight Chrome – gondoskodnak. A Moonlight Chrome mellett olyan új dekorelemeket találunk, mint a Technical Light Anodised vagy Dark Anodised Aluminium (modelltől függően), míg a Range Rover Evoque Autobiography fedélzetén Shadow Grey Ash fabetét teremt elegáns hangulatot.
A Range Rover Evoque színválasztékának új tagjai az Arroios Grey, Tribeca Blue és Corinthian Bronze árnyalatok. Az egyedi megoldásokat kereső ügyfelek a Narvik Black vagy Corinthian Bronze kontraszt tetővel juttathatják érvényre ízlésüket. A modell külső karakterét összesen nyolc különböző rajzolatú könnyűfém keréktárcsával tehetik teljessé. Ezek akár 21 colos méretben, ötféle új kivitelben állnak rendelkezésre; a Range Rover Evoque Autobiography és Dynamic HSE modellváltozatokon akár Diamond Turned kidolgozással.
Online technológiák
Miután az új Range Rover Velar fedélzetén debütált, most a Range Rover Evoque is megkapja a Pivi Pro infotainment technológia legújabb generációját. A rendszer kezelésére szolgáló elegáns, új 11,4 colos, ívelt érintőképernyő mintha lebegne a középkonzol előtt; innen vezérelhető minden fontos járműfunkció.
A klímaberendezés, az ülésállítás és a hangerő szabályozó szervei minden esetben láthatók és elérhetők a képernyő két szélén, a többfunkciós csúszkákkal megvalósított oldalsó kezelőfelületeken. Ezek a virtuális gombok közvetlen hozzáférést kínálnak az olyan, gyakran használt funkciókhoz, mint az első utasok oldalankénti külön hőmérséklet-szabályozása, a kamerák, a navigációs rendszer, vagy a hangerő.
Minden utazás megkezdésekor megjelenik egy „indulás előtti” panel, amelyről közvetlenül elérhetők az ilyenkor leggyakrabban használt funkciók, az ablakok párátlanításától kezdve az opciós ülésfűtésig. Miután a jármű útnak indult, ez a panel eltűnik, és a helyén megjelenik a már ismerős, hármas tagolású indítóképernyő, amely a Pivi Pro rendszerre jellemző intelligens, rugalmas vezérlés jóvoltából az egyéni igényekhez szabható.
Az új generációs infotainment rendszer bevezetését mindenre kiterjedő tesztelés és fejlesztés előzte meg. A digitálisan, illetve emberi részvétellel végrehajtott ellenőrzések eredményeként sikerült lerövidíteni a feladatok végrehajtási idejét, illetve a rendszer reakcióidejét, hogy az ügyfelek a lehető leginkább felhasználóbarát élményben részesülhessenek. A funkciók mintegy 80 százaléka a nyitóképernyőről kiindulva legfeljebb két kattintással végrehajtható.
A Pivi Pro egyszerű és hatékony okostelefon-integrációt kínál a vezeték nélküli Apple CarPlay™ funkció jóvoltából. A rendszer a vezeték nélküli Android Auto® szolgáltatást is támogatja. Emellett a padlókonzolon újonnan kialakított tárolórekeszben vezeték nélküli okostelefon-töltő is rendelkezésre áll, így a felhasználók gyorsan, kábelek használata nélkül tölthetik hordozható készüléküket.
Az új Range Rover Evoque ezen túlmenően Wi-Fi hotspotot is kínál, mobil adatforgalmi szerződéssel együtt, így az utasok folyamatosan szórakozhatnak, és kapcsolatban maradhatnak a külvilággal. A Pivi Pro dupla beágyazott eSIM technológiát, valamint felhő alapú digitális architektúrát biztosít: ennek köszönhetően az infotainment rendszerbe integrálva kínál teljes körű hozzáférést egy sor online alkalmazáshoz, köztük például a Spotify és Deezer zenei streaming szolgáltatásokhoz.
A Range Rover Evoque kategóriája** egyik legfejlettebb kameratechnológiai csomagját kínálja, a vezetőt 3D panoráma nézet, ClearSight Ground View™ talajnézeti kép és ClearSight belső visszapillantó tükör™ segíti.
Kiemelkedően kifinomult
A kifinomultság Range Rovertől megszokott színvonaláról a kényelmet és kellemes közérzetet szolgáló, fejlett technológiák mellett gondosan összeválogatott opciós csomagok széles választéka gondoskodik.
Az új Range Rover Evoque a létező legegészségesebb utazókörnyezetet kívánja biztosítani, és ennek érdekében a kategória egyik legkifinomultabb légminőség-szabályozó rendszerével szereltük fel. A korábbi rendszernél nagyobb tudású Utastéri légtisztító rendszer plusz most először elérhető az Evoque-hoz.
Az opciós Komfort csomag részeként elérhető (Autobiography kivitel esetén alapfelszerelésként kínált) szolgáltatás PM2.5 szűrővel és CO2-szabályozási rendszerrel gondoskodik az utasok kellemes közérzetéről, míg az utastéri levegő CO2-tartalmának ellenőrzése és szabályozása révén a vezető éberségét is segít fenntartani. A szolgáltatás a Pivi Pro rendszer Légminőség menüpontjában található Purify (légtisztítás) gomb megérintésével aktiválható; ilyenkor azonnal megkezdi az allergén anyagok és részecskék eltávolítását az utastéri levegőből.
A rendszer nanoe™ X technológia segítségével semlegesíti a szagokat, a baktériumokat és allergén anyagokat, míg a légminőség index (Air Quality Index, AQI) alkalmazás jóvoltából az ügyfelek a központi kijelzőn ellenőrizhetik a külső levegő minőségét pillanatnyi tartózkodási helyükön éppúgy, mint tervezett úti céljuknál.
A lehető legkedvezőbb éjszakai látási viszonyokról új Pixel LED fényszórók gondoskodnak. A Dynamic HSE és Autobiography felszereltségi szinteken szériakivitelben kínált, karakteres nappali világítással ellátott új rendszerben háromszor annyi LED dolgozik, mint az előző generációs mátrix LED fényszórókban. Mindegyik lámpatestben négy-négy pixelmodul található, amelyek egyenként 67 darab, precíziós szabályozású LED fényforrást tartalmaznak. A technológia ezeket vezérelve pontosan az útviszonyokhoz igazítja a fényelosztást, és ezáltal optimális megvilágítást biztosít.
A dinamikus kanyarvilágítás a menetsebesség és a kormányzási adatok függvényében világítja meg a sötét kanyarokat és az útpadkát, miközben a távolsági fényszóró akár fél kilométerre is képes elvilágítani, így biztosítva ideális látási viszonyokat.
Az adaptív fényszóró egyszerre akár négy, szemből érkező tárgyat (járművet) képes kitakarni, hogy elkerülje a vezetők elvakítását. A rendszer automatikusan alkalmazkodik az Evoque sebességéhez: kis sebességnél szélesebb fénypászmát bocsát ki, míg 70 km/óra felett koncentrált, hosszú fénysugárral világítja meg az utat.
Villamosított menetteljesítmények
Az új Range Rover Evoque továbbra is plug-in elektromos hybrid és elektromos mild hybrid hajtásláncokkal elérhető, amelyek a takarékos üzem és a kiemelkedő teljesítmény kombinációját kínálják. A fejlett P300e plug-in elektromos hybrid mellett Ingenium benzin- és dízelmotorok szerepelnek a palettán; ez utóbbiak egytől egyig a legújabb generációs elektromos mild hybrid technológiát alkalmazva nyújtanak kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és közvetlenebb gázreakciókat.
A P300e plug-in elektromos hybrid az arany középutat testesíti meg: mivel 14,9 kWh kapacitású akkumulátorával akár 62 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, alkalmas arra, hogy a Range Rover Evoque ügyfelek zéró helyi károsanyag-kibocsátással közlekedjenek a mindennapokban*. Az elektromos hybrid hajtáslánc egy takarékos háromhengeres Ingenium benzinmotort társít egy 80 kW teljesítményű villanymotorral. A rendszer kombinált csúcsteljesítménye 309 lóerő, amivel álló helyzetből 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az Evoque. A megújult összetételű akkumulátor jóvoltából a rendszer kedvezőbben teljesít a gyakorlatban: valós körülmények között akár 48 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhatnak a felhasználók. Ezzel a jármű teljes, kombinált hatótávolsága eléri a 651 kilométert, a vegyes üzemű CO2-kibocsátás akár 31 g/km.
Az Evoque P300e alapfelszerelésként kínál egyenáramú gyorstöltőt, amellyel nyilvános töltőpontokon akár 30 perc alatt feltölthető az akkumulátor, így tisztán elektromos üzemben folytathatjuk utunkat. 7 kW-os otthoni töltővel mintegy 2 óra alatt 100%-ra tölthető a lemerült akkumulátor.
A motorválasztékot fejlett elektromos mild hybrid (MHEV) benzin- és dízelmotorok teszik teljessé. A technológia ékszíj-hajtású indítómotor-generátor (BiSG) alkalmazásával képes visszanyerni a fékezés és lassítás során elszabaduló energiát, és ezzel takarékosabbá, egyszersmind robbanékonyabbá tenni az autót. A visszanyert energiát a csomagtér alatt elhelyezett 48V lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd gyorsításkor felhasználja azt. A technológia a fogyasztást csökkentő start-stop rendszer működését is finomabbá teszi.
A Range Roverre jellemző, magával ragadó, magabiztos vezetési élményről fejlett futómű-technológiák gondoskodnak aszfalton és terepen egyaránt.
A modelltől függően elérhető Adaptive Dynamics rendszer a menetkörülményekhez optimalizálja a felfüggesztés feszességét, ezzel egyszerre javítva a rugózási komfortot és a vezethetőséget. A rendszer külön terepbeállítással is rendelkezik, ugyanakkor a konfigurálható menetdinamika rendszeren belül módosítható paraméterek jóvoltából a Range Rover Evoque aszfalton is kivételes teljesítményt és dinamizmust kínál.
A felülmúlhatatlan menet- és terepképességek záloga az intelligens, igény szerint aktiválódó összkerékhajtási rendszer. Ez minden helyzetben optimális nyomatékelosztást biztosít, akár aszfalton vezetünk dinamikusan, vagy csúszós útfelületen szeretnénk elindulni álló helyzetből.
A Pivi Pro rendszeren keresztül elérhető Terrain Response 2® funkció lehetővé teszi, hogy a vezető a menetviszonyokhoz igazítsa a jármű beállításait, választva az öko, komfort, fű/murva/hó, sár/nyomvályú, homok, sportos és automatikus üzemmódok közül. Ezen üzemmódok mindegyike úgy módosítja a motor, a sebességváltó, az összkerékhajtás, a felfüggesztés, valamint a menetstabilizáló rendszerek beállításait, hogy az adott helyzetben optimális tapadást és magabiztos haladást biztosítson.
agrotrend.hu / Wallis Auto