4x4

Technika

PLUG-IN HIBRID HAJTÁSLÁNCCAL, HATHENGERES DÍZELMOTORRAL ÉS ÚJ X-DYNAMIC MODELLVÁLTOZATTAL BőVÜL A LAND ROVER DEFENDER KÍNÁLATA

A Land Rover Defender fejlett hajtásláncaival, új felszereltségi szintjeivel és kibővített opciós listájával az autósok minden eddiginél szélesebb körét szólítja meg.

  • Defender Plug-In Hybrid: az új Defender P400e a legerősebb és legtakarékosabb Defender: 404 lóerő, 5,6 mp gyorsulás 0-100 km/óra, 74g/km CO2-kibocsátás
  • Tisztán elektromos üzem: a villanymotor késlekedés nélküli nyomatékkifejtés mellett biztosít károsanyag-kibocsátás nélküli haladást aszfalton és terepen. 43 kilométeres elektromos, emissziómentes hatótávolság. Öt- vagy hatszemélyes kivitel
  • Új, hathengeres Ingenium dízelmotor: a finom járású, kifinomult soros dízelmotor három teljesítményszinten (D200, D250 és D300) elérhető
  • Defender Hard Top: robusztus Defender haszonjármű 90 és 110 karosszériaváltozatban, Ingenium dízelmotorokkal, praktikus, strapabíró raktérrel
  • Defender X-Dynamic: a Defender és a Defender X modellek közötti rést kitöltő, új X-Dynamic modellvariáns robusztus külső és egyedi belső jellemzőkkel lép színre
  • Defender 90: a rövid tengelytávú háromajtós modellváltozat lenyűgözően viselkedik közúton és terepen is, és a legfejlettebb technológiákat kínálja;  akár hatszemélyes változatban is  rendelhető

A legendás elődmodell méltó utódaként az új Defender korszakalkotó közúti- és terepképességekkel és fejlett technológiákkal felvértezve teremti újra a kalandozások fogalmát a 21. századra; ugyanakkor hű marad ahhoz az úttörő szellemiséghez, amely több mint 70 éve jellemzi a Land Rover márkát.

A 2021-es modellévben a fejlett új plug-in hybrid variáns, a P400e teszi még vonzóbbá a Defendert. A nagyteljesítményű kétliteres, soros négyhengeres benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotorral kombináló, 404 LE rendszerteljesítményű P400e változat jelentős forgatónyomatékot és kedvező üzemeltetési költségeket kínál: átlagos CO2-kibocsátása csupán 74 g/km, vegyes üzemű üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km. A modell akár 43 kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorját használva, nulla károsanyag-kibocsátással. A tisztán elektromos üzem akár terepen is használható, ahol a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatéka még ütőképesebbé teszi a Defendert.

Az új P400e mellett a Land Rover saját fejlesztésű, nagyteljesítményű, takarékos, soros hathengeres Ingenium dízelmotorja is megjelenik  motorválasztékában.

A Defender testreszabását elősegítő opciók köre is kibővült: új karosszériaszínek (Yulong White, Silicon Silver és Carpathian Grey) jelentek meg a kínálatban, egy sor választható kontrasztos tetőkivitel mellett. Szintén újdonság az egyedileg kérhető opciók széles választéka, többek között mostantól nyitható vászontető is rendelhető lesz a Defender 110-eshez.

Defender P400e Plug-In Hybrid

Az új P400e Plug-In Hybrid (PHEV) modellváltozat a legfontosabb újdonság a Defender aktuális frissítései sorában.  A 110-es kivitelben rendelhető modell nem csak a teljesítmény és a takarékosság páratlan kombinációját nyújtja, de egyben a legkiválóbb közúti- és terepképességekkel bíró, villamosított Land Rover modell is.

A Defender P400e modellek alapfelszereltségként kínálják a 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikus légrugózást, valamint a baloldalon kialakított töltőcsatlakozót. Az összes plug-in hybrid modell alapfelszereltségéhez tartozik a Mode 3 töltőkábel; az ügyfelek opcióként Mode 2 kábelt is vásárolhatnak.

A Mode 3 típusú töltőkábellel két óra alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a Mode 2-es kábellel ugyanez mintegy 7 órát vesz igénybe – az utóbbi ideális megoldás otthoni, éjszakai töltésre. 50 kW-os gyorstöltő használatával a P400e akkumulátor-csomagja mindössze 30 perc alatt kapacitása 80%-ára tölthető.

 

A Defender P400e öt vagy hat üléssel rendelhető; alapfelszereltségében megtalálható a háromzónás klímaberendezés, a sötétítettés, a hővisszaverő üvegezés. A plug-in hybrid modellváltozat különleges szolgáltatása a regeneratív fékrendszer, amely kulcsfontosságú szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. A rendszer visszanyeri a lassítás, illetve fékezés során felszabaduló mozgási energiát, amit elektromos energiává alakít át, és azt az akkumulátorban tárolja.

A plug-in hybrid hajtáslánc a Defender  terepképességeit is még tovább javítja. A villanymotor lineáris nyomatékkifejtése és a finom járású benzinmotor nagy teljesítménye együtt maximális rugalmasságot eredményez; a hajtáslánc tökéletesen együttműködik azokkal a fejlett rendszerekkel, amelyek a létező legrobusztusabb, legtartósabb Land Rover modellé teszik a Defendert.

A Defender felezője (kétfokozatú terepváltója) tisztán elektromos üzemben is használható, ezen kívül a modell plug-in hybrid hajtáslánccal is megőrzi kiemelkedő terepgeometriáját, így a Defender közúti- és terepképességei motortól és hajtáslánctól függetlenül, minden kivitelben kimagaslóak.

Ezek a jellemzők is hozzájárulnak a Defender kiemelkedő vontatási képességeihez: a plug-in hybrid változat is akár 3000 kilogrammot vontathat (az összes többi motorváltozatnak ennél is nagyobb, 3500 kg a vontatási kapacitása), míg legnagyobb megengedett tetőterhelése 168 (dinamikus terhelés), illetve 300 kg (statikus terhelés.)

Új Ingenium soros hathengeres dízelmotor és intelligens összkerékhajtás

Mostantól a Defender új soros, hathengeres Ingenium dízelmotorrokkal is rendelhető. Az erőforrás az eddigieknél jobb nyomatékleadást, finom gázreakciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, köszönhetően az alkalmazott mild hybrid (MHEV) technológiának és az új intelligens összkerékhajtási rendszernek.

A kínálat csúcsán elhelyezkedő D300 modellváltozat 300 lóerőt és 650 Nm forgatónyomatékot mozgósít; a Defender 90-est álló helyzetből 6,7 mp1 alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre. Nagyobb forgatónyomatékának köszönhetően a Defender D300 közúton és terepen egyaránt könnyedén mozog; a motor tökéletesen harmonizál a modell robusztus karakterével.

Az MHEV technológiának és a soros hathengeres motor példaértékű kifinomultságának köszönhetően az új dízel Defenderek egyszerre takarékosabbak, robbanékonyabbak és kifinomultabbak a korábbi  négyhengeres változatoknál.

A  D200 és D240 modellek helyébe 2021-ben a D200 és a D250 lép; ezek ugyanazt a soros hathengeres Ingenium blokkot használják, mint a D300, ám 200, illetve 249 lóerőre hangolva. A nagyobb nyomatékcsúcs (a D200 esetében 500, míg a D250-nél 570 Nm) jobb használhatóságot eredményez; a Defender összes dízelmotorját MHEV technológia teszi takarékosabbá és tisztább üzeművé.

Defender X-Dynamic

Az új X-Dynamic felszereltségi szint bevezetésével még szélesebbé és gazdagabbá válik a Defender modellcsalád választéka. 

Az X-Dynamic neve elárulja a lényegét. Mint a Defender család összes tagja, az X-Dynamic kivitel is kimagasló közúti- és terepképességekkel rendelkezik. Ugyanakkor módosítások hosszú sorának köszönhetően még robusztusabbnak tűnik és érződik. Olyan külső optikai elemek gondoskodnak a modell strapabíró megjelenéséről, mint a Silicon Satin első és hátsó fenékvédő lemezek, az ezekkel harmonizáló kivitelű hűtőmaszk és emblémák, valamint a Satin Black kivitelű hátsó vonószemek.

Az utastérben olyan egyedi részletek fogadnak, mint a megvilágított fém küszöbdíszlécek, a kétszínű Duotone kivitelű Robustek kárpitozású ülések Robustek díszítősávval és középkonzoli dekorbetétekkel.

A Robustek az extrém túra- és expedíciós környezetben használt szövetek által ihletett, igen strapabíró, fokozott védelmet nyújtó anyag, melyet minden X-Dynamic modell alapfelszereltségként kínál (kiviteltől függően eltérő színárnyalatokban elérhető).

Fokozott testreszabhatóság új színárnyalatokkal és friss opciókkal

A modell színválasztéka új árnyalatokkal – Yulong White,  Silicon Silver, Hakuba Silver és Carpathian Grey – bővült; minden színhez választható fehér vagy fekete kontrasztos tető.

A Defender jelenleg is rendelhető kivitelei mostantól olyan, egyedileg kiválasztható opciókkal bővíthetők, mint a 360°-os kamerarendszer, a Defender 110-hez kínált nyitható vászontető, a prémium LED fényszórók karakteres nappali világítással, a Meridian audiorendszer, a Head-Up Display vagy az első ködlámpák.

Defender 90

A Defender 110 mellett megjelenő Defender 90 változat révén az ügyfelek még szélesebb palettáról választhatják ki az ízlésüknek és igényeiknek leginkább megfelelő modellt.

A mild hibrid technológiával felszerelt nagyteljesítményű, kiváló közúti- és terepképességeket biztosító Ingenium benzin- és dízelmotorok már ismert kínálatával választható Defender 90 akár hatszemélyes kivitelben is elérhető (az első sorban középre szerelt lehajtható ülés megrendelése esetén.

A Defender 90 utasterében ugyanazokkal a praktikus részletekkel találkozunk, mint a 110-esben; a modell ugyanazokban a kivitelekben (Defender, X-Dynamic, First Edition és X), ugyanazokon a felszereltségi szinteken (S, SE és HSE) választható. Az akár hatszemélyes modell vezetőjét és utasait tágas belső tér várja, noha a karosszéria nem hosszabb, mint egy átlagos alsó-középkategóriás családi személyautó. A Defender 90 kiváló manőverezhetőségének záloga a szűk, 11,3 méteres sugarú fordulókör.

A Defender 90 modellhez négyféle tartozékcsomag (Adventure, Country, Explorer és Urban) is választható, így az ügyfelek bármilyen körülményekre felkészíthetik Defenderüket, tartozékainkkal könnyedén célba juthatnak.

Defender Hard Top: a munkára született Defender

A Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege által kifejlesztett Defender Hard Top a Land Rover legendás munkaváltozatának modern újraértelmezése. A 90-es és 110-es változatban egyaránt elérhető haszonjármű kivitel a Defender közúti- és terepképességeit tágas, rugalmasan variálható raktérrel kombinálja, felülmúlhatatlan praktikummal és tartóssággal vértezve fel a Defender modellcsalád legrobusztusabb, leginkább strapabíró tagját.­­

A Hard Top kivitel a terepképességek, a praktikum és a raktér-kapacitás meggyőző kombinációját kínálja. Legnagyobb hasznos terhelhetősége elismerésre méltó 800 kg (110 Hard Top modell esetén), a maximális vontatható tömeg eléri a 3,5 tonnát, a belső kialakítás pedig rugalmasan variálható. A második és harmadik üléssorok nélkül a Defender 110 Hard Top rakterének térfogata eléri a 2059 litert (1355 liter a 90 Hard Top esetében), ugyanakkor az első üléssori középső ülést megrendelve akár hárman is utazhatnak az autóval – a Land Rover ClearSight tolatókamera pedig minden helyzetben akadálytalan hátratekintést tesz lehetővé.

A raktér bővelkedik az ötletes tárolási megoldásokban, így a felhasználók a legteljesebb mértékben kihasználhatják a rendelkezésükre álló teret. A Defender Hard Top minden kivitelét akasztókkal kiegészített, rögzített magasságú térelválasztó elemmel, a padlón kialakított lekötési pontokkal, padló alatti, zárható tárolórekesszel, robusztus gumi padlószőnyeggel, valamint nagy fényerejű raktérvilágítással szerelték fel. A hátsó oldalablak helyén panel található, amelyen az ügyfelek könnyedén elhelyezhetik vállalkozásuk logóját.

A Hard Top modellek többféle felfüggesztéssel választhatók: a 90 és 110 Hard Top egyaránt megrendelhető passzív acélrugókkal, míg a 110 Hard Top kivitelhez fejlett elektronikus légrugózás is kérhető.

A kivételesen robusztus Defender Hard Top páratlan használati értékkel és kiemelkedő  terepképességekkel bír – vagyis mindazon értékekkel, amelyek az 1950-es évek, azaz az első Land Rover Hard Top modellek megjelenése óta fémjelzik a Land Rover legdolgosabb járműveit. A Hard Top modellek szabad hasmagassága 291 mm, gázlómélységük akár 900 mm. Az első, középső és hátsó terepszögek akár 38, 28 és 40 fokosak (110 Hard Top, Off-Road állásban.)

agrotrend.hu / Wallis Automotive Europe

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés