4x4
Technika
Különkiadásokkal, valamint új, nagy teljesítményű soros, hathengeres mild hibrid dízelmotorokkal bővül a Range Rover Sport kínálata
A továbbfejlesztett Range Rover Sport új, finom járású soros hathengeres dízelmotorokat kap; a modell limitált szériái minden eddiginél szélesebb választékot eredményeznek
Minden idők legdinamikusabb Land Rover típusa, a Range Rover Sport széles körűen megújult, a létező legtökéletesebb sportos luxusterepjáróként megerősítve pozícióját.
A Range Rover Sport motorkínálata új soros Ingenium dízel erőforrásokkal bővül. A D350 egyike a Land Rover új generációs, hathengeres Ingenium dízelmotorjainak. Ez az új motorcsalád első ízben vértezi fel 48 voltos mild hybrid (MHEV) dízel technológiával a Range Rover Sport modellt, amely ezáltal teljesíti az RDE2 normát. A házon belül fejlesztett, új soros dízelmotor D250, D300 és D350 kivitelben választható, a motorteljesítmény 249-50 lóerő. Az új motorok a korábbi V6-os és V8-as dízelek helyébe lépnek.
A Range Rover Sport tulajdonosait ragyogó tónusokkal és selyemfényű kidolgozással örvendeztető SV Prémium Paletta karosszériaszín-választék nyolc új árnyalattal (pl. Tourmaline Brown, Amethyst Grey-Purple vagy Petrolix Blue) bővült.
Az utastérben gyakorlatias megoldások és elegáns részletek teremtenek tagadhatatlanul sportos, fényűző légkört, míg a tökéletesen integrált Touch Pro Duo szórakoztató rendszer minden eddiginél fejlettebb online kapcsolatot biztosít.
„A Range Rover Sport a teljesítmény, valamint a határozott és erőteljes formaterv semmihez sem fogható megtestesülése.” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Kifinomult megjelenése a Range Rover modellcsalád modern hangvételéről tanúskodik, a modell sportos természetére egyedülálló stílusjegyek utalnak. Ezt a szabadidőjárművet nem lehet figyelmen kívül hagyni.”
A korábban is elérhető, nagyteljesítményű, kifinomult benzinmotorok mellett most megjelentek a vadonatúj hathengeres Ingenium dízelek, amelyek finomabb járásúak, kifinomultabbak és takarékosabbak, mint közvetlen elődeik.
Az új, soros motorok teljesítik a valós vezetési feltételek melletti kibocsátást vizsgáló RDE2 normát, illetve a tényleges használat során is megfelelnek az Euro 6d-Final szabványnak, köszönhetően a robbanékonyabb gázreakciókat takarékosabb üzemmel kombináló, 48 voltos mild hybrid (MHEV) technológiának. Mindezen megoldásoknak köszönhetően az új Ingenium erőforrások a világ egyik legtisztább üzemű dízelmotorjai közé sorolhatók.
A teljes motorkínálat jól harmonizál a Range Rover Sport nagyteljesítményű karakterével; az új D350 dízelmotorral 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a sportos luxus-szabadidőjármű. Lenyűgöző, 700 Nm nyomatékcsúcsával a Range Rover Sport változatlanul robbanékony gyorsítóképességgel örvendezteti meg utasait. Ráadásul a legnagyobb teljesítményű dízelmotor, a D350 CO₂-kibocsátása mindössze 237 g/km, így a V8-ashoz méltó teljesítmény a hathengeresek takarékosságával társul.
A kiemelkedő menetteljesítményhez magával ragadó vezetési élmény társul, amely a dinamizmus és a kényelem közötti arany középutat testesíti meg. A Range Rover Sport fejlett összkerékhajtási rendszere és légrugózása folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, reagálva a változásokra, így nem csak pontos visszajelzéseket ad, de élvezetesen is vezethető, ugyanakkor nem ismer kompromisszumot a vezetők által megkövetelt, kiemelkedő kifinomultság terén. A könnyű alumínium szerkezet kulcsszerepet játszik a Range Rover Sport dinamikus vezethetőségében és dinamikus reakcióiban.
A Range Rover Sport legújabb motorkínálatának tagjai:
Dízelmotorok:
- D250 – 249 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 600 Nm az 1250-2250/perc fordulatszám-tartományban*
- D300 – 300 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 650 Nm az 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban
- D350 – 350 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm az 1500-3000/perc fordulatszám-tartományban
Benzinmotorok:
- P300 – 300 LE, 2.0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 400 Nm az 1500-4000/perc fordulatszám-tartományban
- P400 – 400 LE, 3.0 literes, soros hathengeres benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 550 Nm a 2000-5000/perc fordulatszám-tartományban
- P400e – 404 LE, 2.0 literes, soros négyhengeres PHEV benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 640 Nm az 1500-4000/perc fordulatszám-tartományban
- P525 – 525 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 625 Nm a 2500-5500/perc fordulatszám-tartományban
- P575 – 575 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm a 3500-5000/perc fordulatszám-tartományban
A plug-in hybrid P400e a legtakarékosabb Range Rover Sport variáns, amely akár 41 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, zéró károsanyag-kibocsátással.
A nagyteljesítményű 300 lóerős Ingenium benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor együtt 404 lóerőt mozgósít, így a vezető kompromisszummentes teljesítménynek örvendhet. A PHEV hajtáslánccal szerelt Range Rover Sport 6,7 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, WLTP norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km.
Az alapfelszereltség részeként kínált Mode 3 töltőkábellel** nem egészen három óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor fali töltőről vagy nyilvános töltőpontról, szemben a Mode 2 kábellel elérhető 7,5 órával.
A 2021-es modellévi Range Rover Sport modellek az online kapcsolódási lehetőségek és a biztonság terén is többet nyújtanak. Minden kivitel alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integrációs funkciókat, míg a fedélzeti 4G Wi-Fi hálózatra akár nyolc készülék csatlakozhat egyszerre, így a vezető és utasai minden pillanatban kapcsolatban maradhatnak a külvilággal.
Az új, beágyazott Spotify alkalmazás révén a Spotify Premium előfizetők közvetlenül a Touch Pro Duo rendszeren keresztül férhetnek hozzá több millió zeneszámhoz, anélkül, hogy szinkronizálniuk kellene okostelefonjukat. A vezető és az utasok jó közérzetéről a Range Rover Sport utastéri levegő ionizálási rendszere gondoskodik, amelyet mostantól PM2.5 szűrő egészíti ki. A szórakoztató rendszer érintőképernyőjéről, a ‘Purify’ gombot megérintve kezelhető, ultramodern rendszer kiszűri a levegőből a legapróbb por- és pollenszemcséket, közömbösíti a kellemetlen szagokat, és ezáltal megnyugtató, pihentető, kifinomult és főleg egészséges környezetet teremt.
agrotrend.hu / Wallis Automotive Europe