4x4

Technika

Különkiadásokkal, valamint új, nagy teljesítményű soros, hathengeres mild hibrid dízelmotorokkal bővül a Range Rover Sport kínálata

A továbbfejlesztett Range Rover Sport új, finom járású soros hathengeres dízelmotorokat kap; a modell limitált szériái minden eddiginél szélesebb választékot eredményeznek

Minden idők legdinamikusabb Land Rover típusa, a Range Rover Sport széles körűen megújult, a létező legtökéletesebb sportos luxusterepjáróként megerősítve pozícióját.

A Range Rover Sport motorkínálata új soros Ingenium dízel erőforrásokkal bővül. A D350 egyike a Land Rover új generációs, hathengeres Ingenium dízelmotorjainak. Ez az új motorcsalád első ízben vértezi fel 48 voltos mild hybrid (MHEV) dízel technológiával a Range Rover Sport modellt, amely ezáltal teljesíti az RDE2 normát. A házon belül fejlesztett, új soros dízelmotor D250, D300 és D350 kivitelben választható, a motorteljesítmény 249-50 lóerő. Az új motorok a korábbi V6-os és V8-as dízelek helyébe lépnek.

A Range Rover Sport tulajdonosait ragyogó tónusokkal és selyemfényű kidolgozással örvendeztető SV Prémium Paletta karosszériaszín-választék nyolc új árnyalattal (pl. Tourmaline Brown, Amethyst Grey-Purple vagy Petrolix Blue) bővült.

Az utastérben gyakorlatias megoldások és elegáns részletek teremtenek tagadhatatlanul sportos, fényűző légkört, míg a tökéletesen integrált Touch Pro Duo szórakoztató rendszer minden eddiginél fejlettebb online kapcsolatot biztosít.

„A Range Rover Sport a teljesítmény, valamint a határozott és erőteljes formaterv semmihez sem fogható megtestesülése.” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Kifinomult megjelenése a Range Rover modellcsalád modern hangvételéről tanúskodik, a modell sportos természetére egyedülálló stílusjegyek utalnak. Ezt a szabadidőjárművet nem lehet figyelmen kívül hagyni.”

A korábban is elérhető, nagyteljesítményű, kifinomult benzinmotorok mellett most megjelentek a vadonatúj hathengeres Ingenium dízelek, amelyek finomabb járásúak, kifinomultabbak és takarékosabbak, mint közvetlen elődeik.

Az új, soros motorok teljesítik a valós vezetési feltételek melletti kibocsátást vizsgáló RDE2 normát, illetve a tényleges használat során is megfelelnek az Euro 6d-Final szabványnak, köszönhetően a robbanékonyabb gázreakciókat takarékosabb üzemmel kombináló, 48 voltos mild hybrid (MHEV) technológiának. Mindezen megoldásoknak köszönhetően az új Ingenium erőforrások a világ egyik legtisztább üzemű dízelmotorjai közé sorolhatók.

A teljes motorkínálat jól harmonizál a Range Rover Sport nagyteljesítményű karakterével; az új D350 dízelmotorral 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára a sportos luxus-szabadidőjármű. Lenyűgöző, 700 Nm nyomatékcsúcsával a Range Rover Sport változatlanul robbanékony gyorsítóképességgel örvendezteti meg utasait. Ráadásul a legnagyobb teljesítményű dízelmotor, a D350 CO₂-kibocsátása mindössze 237 g/km, így a V8-ashoz méltó teljesítmény a hathengeresek takarékosságával társul.

A kiemelkedő menetteljesítményhez magával ragadó vezetési élmény társul, amely a dinamizmus és a kényelem közötti arany középutat testesíti meg. A Range Rover Sport fejlett összkerékhajtási rendszere és légrugózása folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz, reagálva a változásokra, így nem csak pontos visszajelzéseket ad, de élvezetesen is vezethető, ugyanakkor nem ismer kompromisszumot a vezetők által megkövetelt, kiemelkedő kifinomultság terén. A könnyű alumínium szerkezet kulcsszerepet játszik a Range Rover Sport dinamikus vezethetőségében és dinamikus reakcióiban.

A Range Rover Sport legújabb motorkínálatának tagjai:

Dízelmotorok:

  • D250 –      249 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 600 Nm az 1250-2250/perc fordulatszám-tartományban*
  • D300 –      300 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 650 Nm az 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban
  • D350 –      350 LE, 3.0 literes, soros hathengeres MHEV dízelmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm az 1500-3000/perc fordulatszám-tartományban

Benzinmotorok:

  • P300 –      300 LE, 2.0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 400 Nm az 1500-4000/perc fordulatszám-tartományban
  • P400 –      400 LE, 3.0 literes, soros hathengeres benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 550 Nm a 2000-5000/perc fordulatszám-tartományban
  • P400e –    404 LE, 2.0 literes, soros négyhengeres PHEV benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 640 Nm az 1500-4000/perc fordulatszám-tartományban
  • P525 –      525 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 625 Nm a 2500-5500/perc fordulatszám-tartományban
  • P575 –      575 LE, 5.0 literes V8-as, kompresszoros benzinmotor, maximális forgatónyomatéka 700 Nm a 3500-5000/perc fordulatszám-tartományban

A plug-in hybrid P400e a legtakarékosabb Range Rover Sport variáns, amely akár 41 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, zéró károsanyag-kibocsátással.

A nagyteljesítményű 300 lóerős Ingenium benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor együtt 404 lóerőt mozgósít, így a vezető kompromisszummentes teljesítménynek örvendhet. A PHEV hajtáslánccal szerelt Range Rover Sport 6,7 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, WLTP norma szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km.

Az alapfelszereltség részeként kínált Mode 3 töltőkábellel** nem egészen három óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor fali töltőről vagy nyilvános töltőpontról, szemben a Mode 2 kábellel elérhető 7,5 órával. 

A 2021-es modellévi Range Rover Sport modellek az online kapcsolódási lehetőségek és a biztonság terén is többet nyújtanak. Minden kivitel alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integrációs funkciókat, míg a fedélzeti 4G Wi-Fi hálózatra akár nyolc készülék csatlakozhat egyszerre, így a vezető és utasai minden pillanatban kapcsolatban maradhatnak a külvilággal.

Az új, beágyazott Spotify alkalmazás révén a Spotify Premium előfizetők közvetlenül a Touch Pro Duo rendszeren keresztül férhetnek hozzá több millió zeneszámhoz, anélkül, hogy szinkronizálniuk kellene okostelefonjukat. A vezető és az utasok jó közérzetéről a Range Rover Sport utastéri levegő ionizálási rendszere gondoskodik, amelyet mostantól PM2.5 szűrő egészíti ki. A szórakoztató rendszer érintőképernyőjéről, a ‘Purify’ gombot megérintve kezelhető, ultramodern rendszer kiszűri a levegőből a legapróbb por- és pollenszemcséket, közömbösíti a kellemetlen szagokat, és ezáltal megnyugtató, pihentető, kifinomult és főleg egészséges környezetet teremt.

agrotrend.hu / Wallis Automotive Europe

 

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés