Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

4x4

Technika

Az új Discovery – sokoldalú, családi szabadidőjármű

Az új Land Rover Discovery jellegzetes személyisége és optimalizált arányai több mint három évtizeden átívelő formai evolúcióról tanúskodnak.

Megmaradtak a Discovery génjeit meghatározó formai részletek – a doblemezekre rázáró motorházfedéltől kezdve a lépcsőzetes tetőlemezen át a hangsúlyos C-oszlopig –, ugyanakkor az új Discovery külső formatervének merész evolúciója magabiztosabb kiállást eredményez.

Az új LED-es fényszórókban az eddiginél mélyebbre került az integrált nappali világítás, ami határozottabb megjelenést kölcsönöz az orrnak. A módosított első lökhárító fényezett eleme szélesebb lett, ami az új szélső légbeömlőkkel együtt határozottabbá, dinamikusabbá teszi a Discovery-t. Hátul új, fényes, fekete panel köti össze a szintén új, karakteres LED lámpatesteket. A Land Rover letisztult design-filozófiáját követve ezen a panelen kapott helyet a Discovery felirat.

Az új R-Dynamic modell egyedi stíluselemei – így a Gloss Black és Shadow Atlas külső dekorelemek, vagy a kontrasztos öltésekkel varrott, kéttónusú bőrülések – még határozottabb személyiségről tanúskodnak.

ONLINE TECHNOLÓGIÁK

Az új Discovery minden eddiginél egyértelműbben kommunikálja prémium pozícióját és a hétszemélyes belső tér minőségi kidolgozását; a tágas utastér egyik fénypontja a Land Rover élvonalbeli Pivi Pro szórakoztató rendszere. A teljesen átdolgozott középkonzolon 48 százalékkal nagyobb, 11.4 colos, teljes HD felbontású érintőképernyő található, amelyen keresztül gyorsan és ösztönösen kezelhetők a fedélzeti rendszerek.

Leegyszerűsített menürendszerével és úttörő kialakításával a Pivi Pro attól a pillanattól fogva késlekedés nélkül reagál a parancsokra, hogy beindítjuk a járművet. A rendszer saját beépített akkumulátorral rendelkezik, így a navigációs rendszer másodperceken belül rendelkezésre áll, míg a logikusan felépített menüknek köszönhetően a leggyakrabban használt funkciók közvetlenül a testre szabható nyitóképernyőről érhetők el, így a rendszer használata a lehető legkisebb mértékben vonja el a vezető figyelmét.

Az online kapcsolódásról dupla SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és vezeték nélküli szoftverfrissítés), anélkül, hogy ez a teljesítmény rovására menne. A Land Rover vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) technológiája révén a tulajdonosok akár 44 elektronikus modult frissíthetnek anélkül, hogy fel kellene keresniük egy márkakereskedést.

Ezen kívül opcióként színes head-up display is rendelhető: a technológia közvetlenül a vezető látóterében, nagyfelbontású képen jeleníti meg a menetinformációkat, így a vezetőnek egy másodpercre sem kell levennie tekintetét az útról.

Az okostelefon-integrációra is egyszerű megoldást kínál a Discovery az Apple CarPlay funkció révén, míg a fejlett Bluetooth technológiának köszönhetően egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható a fedélzeti rendszerhez. Az Android Auto funkció is az alapfelszereltség részét képezi, ahogy a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő is.

Az utasok kényelmét utastéri levegő ionizálás fokozza, amely immár PM2.5 légszűrő technológiával is társítható. A technológia aktívan vizsgálja a beömlő levegő minőségét, és fejlett szűrők segítségével automatikusan csökkenti az allergének, mérgező anyagok és káros részecskék koncentrációját, így egészségesebbé téve az utastér levegőjét.

Tovább javítják a kényelmet és praktikumot az első háttámlákba integrált Land Rover Click and Go táblaszámítógép-tartók. A könnyen használható rendszert optimálisan elhelyezett USB-A töltőaljzatokkal is felszerelték, így nem gubancolódnak össze a vezetékek. A fedélzeti 4G wifi-hotspothoz egyszerre akár nyolc készülék csatlakozhat, folyamatos szórakozást biztosítva a leghosszabb utazások alkalmával is.

Az új megjelenésű, négyküllős kormánykeréken csak megvilágítva látható kezelőszervek, valamint fém váltókarok találhatók; a finom tapintású, új sebességváltó karral ösztönösen vezérelhető a hajtáslánc.

VELE SZÜLETETT SOKOLDALÚSÁG

A felülmúlhatatlan sokoldalúság a Discovery szabadidőjármű-család egyik legerősebb ütőkártyája. Ha mind a hét ülést használjuk, a csomagtartó akkor is 258 liternyi férőhelyet kínál, ráadásul minden utasnak töltő csatlakozó áll rendelkezésére.

Az intelligens ülésdöntési technológia révén könnyedén, a központi érintőképernyőről variálható át a belső tér, míg a Remote alkalmazás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a távolból is ellenőrizzék az üzemanyagszintet, megnézzék, hogy hol parkolnak, vagy akár reteszeljék, illetve oldják a központi zárat.

A körültekintően áttervezett, második sori ülések még kényelmesebbek lettek. A jobb oldaltartás, a hosszabb és vastagabb ülőlapok és az ülés gondosan kialakított íve határozottabb megtámasztást biztosít a comboknak, és kedvezőbb testtartást tesz lehetővé. A második üléssori légbeömlő nyílások a B-oszlopokról a középkonzolra költöztek át.

Szintén opciós a második generációs Activity Key. A digitális óraként is használható, hordható kezelőszerv érintésérzékeny kezelőfelületet kapott: a hagyományos indítókulcs kiegészítőjeként alkalmas az ajtózárak nyitására és zárására, valamint a motor indítására.

Az új Discovery Discovery, S, SE és HSE felszereltségi szinteken és sportos R-Dynamic kivitelben érhető el.

 

ELőREMUTATÓ HAJTÁSLÁNCOK

Az új Discovery fedélzetén három új, soros hathengeres Ingenium motor mutatkozik be. A benzin- és dízelüzemű erőforrásokat 48V mild hybrid (MHEV) technológia teszi még takarékosabbá, erőteljesebbé és finomabb járásúvá.

A soros hathengeres motorcsalád tagjait házon belül fejlesztették; a fejlett dízelmotor 249 lóerős (183kW) és 300 lóerős (221kW) kivitelben választható, míg a benzinmotor legnagyobb teljesítménye 360 LE (265kW). Az új Discovery teljes motorkínálata:

  • P300: 300 LE (221kW), 2,0 literes, négyhengeres MHEV benzinmotor, 400 Nm forgatónyomaték 1500-4500/perc fordulatszám-tartományban
  • P360: 360 LE (265kW), 3,0 literes, hathengeres MHEV benzinmotor, 500 Nm forgatónyomaték 1750-5000/perc fordulatszám-tartományban
  • D250: 249 LE (183kW), 3,0 literes, hathengeres MHEV dízelmotor, 570 Nm forgatónyomaték 1250-2250/perc fordulatszám-tartományban
  • D300: 300 LE (221kW), 3,0 literes, hathengeres MHEV dízelmotor, 650 Nm forgatónyomaték 1500-2500/perc fordulatszám-tartományban

KIEMELKEDő TEREPALKALMASSÁG

A hathengeres Ingenium motorokkal szerelt vadonatúj Discovery modellek fejlett összkerékhajtási rendszere számos érzékelő adatai alapján, a pillanatnyi körülményekhez igazodva, optimálisan osztja meg a nyomatékot az első és hátsó tengely között. Az új, intelligens összkerékhajtási rendszer maximális tapadást és erőátvitelt, ezáltal felülmúlhatatlan közúti menetdinamikát és hatékony nyomatékmegosztást tesz lehetővé. Mindez normál használat mellett kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és csekélyebb CO2-kibocsátást eredményez, ugyanakkor nem korlátozza a Discovery emblematikus közúti- és terepképességeit.

Az alapfelszereltség részeként kínált légrugózás minden környezetben kényeztető komfortot biztosít. A rendszer sebességfüggő, automatikus magasságszabályozásának köszönhetően autópályán kedvezőbb légellenállással, ebből adódóan csekélyebb üzemanyag-fogyasztással haladhatunk

A Terrain Response 2 technológia révén az új Discovery minden helyzethez képes előre alkalmazkodni. Az új gázló üzemmód mély vízben történő haladásra készíti fel a gépkocsit, beleértve azt is, hogy a gázló üzemmódból való kilépéskor automatikusan aktiválja a fékrendszert, hogy az az első pedálérintéstől fogva maximális teljesítményt nyújthasson.

 

Az opcióként rendelhető, konfigurálható menetdinamikai rendszer segítségével a vezető igényei és szükségletei szerint hangolhatja be a Discovery fojtószelep-szabályozását, sebességváltási pontjait, kormány- és futómű-beállításait, így az ügyfelek minden utazásnak ideális beállításokkal vághatnak neki.

Az új Discovery a ClearSight Ground View technológiáit is megkapta. A talajnézeti rendszer előre tekintő kamerák segítségével jeleníti meg a központi érintőképernyőn a közvetlenül a gépkocsi előtti felületet. Az ötletes megoldást a Land Rover futurisztikus „átlátszó motorházfedél” koncepciója ihlette, és komoly segítséget jelent a vezető számára, ha terepen, meredek emelkedőn, vagy városban, nem látható akadályok között.

agrotrend.hu / Wallis Automotive Europe

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés