4x4

Technika

A LAND ROVER DEFENDER MUNKÁBA ÁLL: A MÚLTBAN MÁR HASZNÁLT ‘HARD TOP’ NÉVEN MUTATKOZIK BE A TÍPUS ÚJ HASZONJÁRMű VÁLTOZATA

A Land Rover bejelentette, hogy az új Defender 90 és 110 hamarosan érkező haszonjármű-kiviteleivel a ‘Hard Top’ elnevezés is visszatér a robusztus terepjárók modellcsaládjába.

Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei, és velük együtt visszatér a 'Hard Top' típusnév

  • Ismét munkára kész: az új Defender 90 és 110 típusok praktikus haszonjármű változataival visszatér az ikonikus terepjáró-családba a 'Hard Top' elnevezés

  • Megállíthatatlan közúton és terepen: az új Defender Hard Top karosszéria-kialakítása egyedülálló közúti és terep képességeket hoz a haszonjárművek szegmensébe

  • Sokoldalú munkatárs: minden idők legjobb terepképességű, legtartósabb Land Rover haszonjárműve a pakolhatóság, a praktikum és a komfort egyedülálló kombinációját kínálja

  • Intelligens és online: az opciós első üléssori lehajtható középső ülés révén akár hárman is utazhatnak a járműben, míg a vezeték nélküli szoftverfrissítésnek köszönhetően a szoftverfrissítésekhez nem szükséges ellátogatni a márkakereskedésbe

  • Impozáns teljesítmény: a Hard Top modellváltozat 3500 kg vontatási kapacitással és opcionális, fejlett tolatásvezérlő rendszerrel gondoskodik az utánfutók problémamentes, egyszerű vontatásáról és manőverezéséről

  • Hamarosan érkezik: az új Defender 90 és 110 Hard Top modellek részletes műszaki adatai a piaci forgalmazás megkezdésekor, az év vége előtt válnak elérhetővé.

A sokoldalú, elpusztíthatatlan Defender Hard Top még az év vége előtt bemutatkozik; a modell a feltartóztathatatlan terepképességeket 21. századi online technológiákkal párosítva a raktér-kapacitás, a praktikum és a prémium komfort egyedülálló kombinációját kínálja a felhasználóknak.

A 'Hard Top' elnevezés egészen 1950-ig vezethető vissza, amikor a korai Land Rover Series járművekhez kínált leszerelhető keménytető (Hard Top) fokozott védelmet nyújtott az illetéktelen kezekkel és az időjárással szemben. Az új Defender Hard Top ugyanezt kínálja napjainkban; rögzített fémtetejének sziluettje megegyezik az ikonikus eredeti modellével.

Világszerte példátlanul nagy az érdeklődés a tavaly szeptemberben bemutatott, új Land Rover Defender 90 és 110 modellek iránt; a legendás vérvonal most az új Hard Top modellvariánsokkal bővül.

A Defender nagy arányban alumíniumból felépülő D7x karosszéria-szerkezete háromszor olyan szilárd, mint a legkiválóbb alvázas felépítményű járműveké. A robusztus karosszéria-szerkezetén és az új generációs elektromos jármű architektúra (EVA 2.0) padlólemezén a személyszállító kivitelekkel osztozó Defender Hard Top modellt a Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege fejlesztette ki, maximálisan szem előtt tartva a páratlan tartósság, praktikum és robusztusság iránti elvárásokat.

A lehető legteljesebb mértékben kiaknázzuk az új Defender rakterének funkcionalitását és kihasználhatóságát” – mondta Michael van der Sande, a Land Rover Special Vehicle Operations ügyvezető igazgatója. „A robusztus anyagok alkalmazásának és az ötletes, átgondolt tárolási megoldásoknak köszönhetően az új modell messze túlszárnyalja minden korábbi Defender Hard Top modell képességeit.”

A 90 és 110 Hard Top változatok egyaránt független, csavarrugós felfüggesztést kapnak, míg a 110-es modellhez fejlett elektronikus vezérlésű légrugózás is rendelhető. Mindkét konfiguráció kiváló terep-geometriát eredményez: a szabad hasmagasság 291 mm, a terepszögek pedig 38, 28 és 40 fokosak (első, középső és hátsó terepszög; 110 Hard Top, Off-Road állásban). A modell részletes műszaki adatait még az idén közzétesszük.

Az új Defender 90 és 110 Hard Top modellek a Land Rover fennállásának legrobusztusabb, legjobb közúti és terepképességű, egyben legteljesebb körű online kapcsolódást kínáló, összkerékhajtású haszonjárművei lesznek” – mondta Nick Collins, a Land Rover modellcsalád-igazgatója. „A modellpárost a legszigorúbb globális biztonsági előírások szerint fejlesztettük, melyek hosszú távon is lenyűgöző kényelmet biztosítanak, így a vállalkozások és a felhasználók számára minden téren a legjobbat nyújtják.”

Elismerésre méltó hasznos terhelhetőségével és akár 3500 kg-os vontatási kapacitásával az új Defender tökéletes választás lesz azok számára, akik összkerékhajtású haszonjárművet keresnek. A rugalmasan variálható utasfülkében csupán egy üléssor található, ám az opciós első üléssori lehajtható középső ülés révén mégis elfér a fedélzeten három személy. A Land Rover praktikus ClearSight visszapillantó tükör-rendszere akkor is akadálymentes hátratekintést biztosít, ha foglalt a középső ülés, vagy ha tetőig pakolták a rakteret. A rendszer egy hátrafelé tekintő kamera képét jeleníti meg valós időben a visszapillantó tükörben, így a vezető akadálytalanul tekintheti át a járműve mögötti területet.

Az új Defender Hard Top a vontatás terén is a világ élvonalába tartozik majd: különböző technológiái segítenek könnyedén és biztonságosan csatlakoztatni, vontatni, illetve hátramenetben manőverezni a vontatmányt. A Land Rover intelligens fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszerével a legbonyolultabb tolatási manőverek is könnyedén végrehajthatók: a vezető a középkonzolon elhelyezett forgótárcsával kormányozhatja az utánfutót.

A jármű maximális gázlómélysége 900 mm. Ehhez társul a Terrain Response 2 rendszer új gázlóprogramja, amelynek segítségével a sofőrök tökéletes magabiztossággal kelhetnek át akár mély vízen is, így a fontos rakomány mindig célba juttatható.

A Land Rover ultramodern Pivi Pro érintőképernyős szórakoztató rendszerén keresztül közvetlenül, ösztönösen vezérelhetők a legfontosabb fedélzeti funkciók, beleértve az Apple CarPlay és Android Auto technológiákra épülő, problémamentes okostelefon-integrációt.

Kettős eSIM-kártya támogatja a Pivi Pro fejlett vezeték nélküli szoftverfrissítési (Software-Over-The-Air, SOTA) technológiáját, amely révén az ügyfelek a legkülönfélébb járműrendszerekhez tölthetnek le fontos frissítéseket. A Defender Hard Top modell üzleti felhasználói számára ez a megoldás jelentősen csökkenti az állásidőt, hiszen a SOTA révén a szoftverfrissítésekhez nem kell felkeresniük Land Rover márkakereskedőjüket.

Ezen túlmenően az új Defender Hard Top modellek fejlett vezetőtámogató rendszerek hiánytalan választékát kínálják. A Land Rover 360°-os kamera rendszere a központi érintőképernyőn jeleníti meg a jármű körüli környezetet, így a vezető a legszűkebb helyen is biztonságosan manőverezhet, illetve egészen közel állhat a rakodásra váró tételekhez.

A használatot még praktikusabbá teszi a Remote okostelefonos alkalmazás, amely révén a vállalkozások a távolból is nyomon követhetik a jármű tartózkodási helyét, üzemanyagszintjét és korábbi utazásait, így gondoskodva a biztonságos, gondtalan használatról.

A Defender 110 személyszállító kiviteleinek első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

További információk és konfigurációs lehetőségek: www.landrover.com/defender

Wallis Automotive Europe

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés