4x4
BEMUTATKOZIK A DEFENDER OCTA: AZ EXTRÉM TELJESÍTMÉNY ÚJ URA, TEREPEN ÉS ASZFALTON EGYARÁNT
Új zászlóshajóval bővül az eredeti brit kalandmárka, a Defender kínálata. Az új Defender OCTA a megállíthatatlan terepjáró-család eddigi legrobusztusabb, legjobb menet- és terepképességekkel bíró, legigényesebb kivitelű változata, amely eddig nem látott magaslatokba emeli a Defender 110 menet- és terepképességeit.
A 4,4 literes V8-as ikerturbós mild hybrid V8-as motorral szerelt Defender OCTA a valaha létezett legextrémebb, legnagyobb teljesítményű Defender, amelynek 635 LE csúcsteljesítménye és 750Nm1 legnagyobb forgatónyomatéka 4,0 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-ról 100 km/órára. A mélyrehatóan módosított futómű-komponensek és a felfüggesztésben alkalmazott innovatív technológiák – pl. 6D Dynamics felfüggesztés – vadonatúj magaslatokba emelik a modell menetdinamikai képességeit.
Az egyedi karaktert sugárzó külső dizájn merészebb és robusztusabb, mint valaha. A futóművet megemelték, a nyomtávot kiszélesítették, a kerékívek erőteljes toldása pedig rendkívüli kiállást kölcsönöz az autónak. A módosított lökhárítók kedvezőbb első és hátsó terepszögeket eredményeznek, míg a fenéklemez masszív burkolata jóvoltából a vezetők magabiztosan vághatnak neki akár a legkíméletlenebb terepkalandoknak is. Ráadásul a gázlómélység is nagyobb, mint eddig bármely sorozatgyártású Defenderé volt: az OCTA akár egy méter mély vízen is képes átkelni!
Az új Defender OCTA neve a világ legkeményebb, legkívánatosabb ásványi anyagából, a gyémántból, illetve annak jellegzetes megjelenését és tartósságát biztosító, oktaéder alakú kristályszerkezetéből fakad. Ez a forma ihlette a modell új, karakteres grafikáját is, amely egyben a Defender-család zászlóshajójaként is azonosítja azt, amely erőteljes és rugalmas, ugyanakkor lenyűgöző, ritka és kívánatos.
A Defender OCTA mindegyik példányát új, körbe zárt gyémánt grafika díszíti. A Signature Graphic paneleken például mart és homokfúvott titánkorongba foglalt, fényes fekete gyémántmotívum látható.
A Defender OCTA robusztus fényűzését az a Defender OCTA Edition One testesíti meg a legtökéletesebben, amely a gyártás első évében lesz elérhető. Ez a különkiadás aprólékosan összeválogatott felszereltséggel kerül forgalomba. Exkluzív új Faroe Green fényezéséhez Khaki és Ebony Ultrafabrics™ PU belső tér társul, új Chopped Carbon Fibre dekorelemekkel, míg a 20″ kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat az ügyfél választása szerint vegyes használatú abroncsokkal vagy kifejezetten ehhez a modellhez kifejlesztett Advanced All-Terrain abroncsokkal szerelik.
Páratlan menetteljesítmények
Az új Defender OCTA olyan menetdinamikát kínál, amire korábban egyetlen Defender sem volt képes. A 635 lóerős, 4.4 V8 ikerturbós mild hybrid benzinmotorral, nyolcfokozatú automata sebességváltóval és felezővel szerelt OCTA a valaha létezett legnagyobb teljesítményű, legextrémebb Defender. Az új Defender OCTA végsebessége eléri a 250 km/órát (könnyített 22″ könnyűfém keréktárcsákkal és négyévszakos gumiabroncsokkal szerelve.)
A 750Nm1 (avagy a Dynamic Launch üzemmód aktiválásával átmenetileg 800 Nm) maximális forgatónyomatékú motort kifejezetten úgy hangolták, hogy közúton és terepen egyaránt kiemelkedő teljesítményre legyen képes. Az új Defender OCTA álló helyzetből 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a maximális forgatónyomaték már 1800/perctől elérhető, és csaknem 6000/perc fordulatszámig rendelkezésre áll, ami kivételes vezethetőséget szavatol.
Hihetetlen menet- és terepképességek, elképesztő tartósság
Az új Defender OCTA menetdinamikai jellemzői messze meghaladnak mindent, amire Defender valaha képes volt. A modell az első Defender, amely megkapta a hidraulikusan összekötött 6D Dynamics felfüggesztést, amelyet a futóműelemek, illetve a futómű-geometria széles körű módosítása kísér. A Defender OCTA közúton és terepen ugyanolyan élvezetesen vezethető, semmilyen környezetben nem követel kompromisszumot.
A Defender OCTA 28 mm-rel magasabban és 68 mm-rel szélesebben ül az úton. Ez kiemelkedő szabad hasmagasságot és kivételes stabilitást kölcsönöz a modellnek. Hogy minden környezetben magabiztosan és kontrolláltan lehessen vezetni, azaz terepen maximális kerékkitérést, aszfalton viszont minimális oldaldőlést biztosítson, a módosított futóművet hosszabb és robusztusabb keresztlengőkarokkal szerelték fel, míg a lengéscsillapítók egyedi, aktív egységek, különálló tartállyal. Az első tengelyen nagyobb teljesítményű fékeket találunk, a 400 mm-es tárcsákhoz Brembo féknyergek társulnak, a kormánymű pedig közvetlenebb, mint eddig bármely Defenderben, így szavatolva az azonnali és pontos kormányreakciókat.
A mérnökök egyedi fejlesztési és tesztprogramot dolgoztak ki a Defender OCTA modellhez. Több mint 13 960 kiegészítő tesztet végeztek el a prototípusokon, amelyek során többek között terepen és aszfalton is vizsgálták a modell nagy sebességű haladás során mutatott tartósságát. A vizsgálatok során a menet- és terepképességek, valamint a tartósság olyan magaslatait térképezték fel, amelyre korábban soha nem volt példa.
A hidraulikusan összekapcsolt, fokozatmentesen állítható, félaktív lengéscsillapítók fejlett hálózata aszfalton gyakorlatilag teljesen megszünteti a karosszéria bólintását, ágaskodását és oldaldőlését, így a 6D Dynamics futóműrendszer minden eddiginél kényelmesebbé és kifinomultabbá is teszi a Defendert.
Kemény terepen a 6D Dynamics nagyobb mértékű kerékkitérést engedélyez, így a szokásosnál is keményebb akadályokon juthatunk át: az autótulajdonosok még szélsőségesebb kalandokat élhetnek át, méghozzá kiemelkedő kényelemben.
Az új Defender OCTA automatikusan felismeri, hogy milyen jellegű felületen halad, és ahhoz igazodva optimalizálja menetdinamikai beállításait; a modell menet- és terepképességeinek maximális kiaknázására továbbfejlesztett üzemmódok szolgálnak. Az alapértelmezett Komfort üzemmódon túl a Dinamikus üzemmód a lehető legkiélezettebb, legsportosabb közúti vezetési élményt nyújtja. A kormánykeréken elhelyezett, átlátszó karakterlogót egyszer megnyomva azonnal áthangolhatjuk a jármű kormányművét, gázreakcióit és futómű-beállításait.
Ha ugyanezt a gombot hosszan nyomva tartjuk, az OCTA üzemmódot aktiválhatjuk, amely a Defender történetének első olyan terepüzemmódja, amelyet kifejezetten a dinamikus elvárásokat szem előtt tartva fejlesztettek ki – kifejezetten úgy, hogy maximális kezelhetőséget és magabiztos vezethetőséget szavatoljon. OCTA üzemmódban érhető el az Off-Road rajtautomatika funkció is, amely laza felületen biztosít optimális gyorsítóképességet. Ha pedig a kipörgésgátlót legalacsonyabb fokozatába (TracDSC vagy DSC Off) állítjuk, a rendszer aktiválja a különleges Off-Road ABS hangolást, amely laza felületen is optimális fékteljesítményt nyújt.
Amennyiben extrém offroad manőverekre volna szükség, a Defender szokásos Terrain Response üzemmódjai is hiánytalanul rendelkezésre állnak. Ezek egyedi hangolást nyújtanak a különböző tereptípusokra (homok, sár és nyomvályú, fű, murva és hó, valamint szikla). Egy sor offroad vezetőtámogató funkció is rendelkezésre áll, így pl. a ClearSight Ground View3, amely gyakorlatilag átlátszóvá teszi a motorházfedelet és a motorteret, így a vezető szemmel tarthatja az első kerekek környezetét, és járatlan úton is magabiztosan haladhat.
Magabiztos külső megjelenés
A Defender impozáns kiállása és terepalkalmassága új magaslatokba emelkedik a Defender OCTA esetében. Az OCTA 33 colos abroncsokat kapott – ennél nagyobb abroncsokat még soha nem szereltek sorozatgyártású Defenderre. A választékban a Goodyear Advanced All-Terrain abroncs1 is szerepel, amelyet kifejezetten a Defender OCTA-hoz fejlesztettek ki. Ennek felszereléséhez szélesített kerékívekre volt szükség, amelyek jól harmonizálnak az orr terephasználatra optimalizált kialakításával: az egyedi hűtőmaszkkal, amely intenzívebb levegőáramlást tesz lehetővé a motortérben; az aktív kipufogórendszer négy végcsövét is magában foglaló, új hátsó lökhárítóval; a robusztus fenéklemez-védelemmel (amely többek között Graphite kidolgozású alumínium első védőbetétet tartalmaz); valamint a szabadon hagyott, Phosphor Bronze kivitelű első és hátsó vonószemekkel.
A Defender OCTA színválasztékát két új, exkluzív prémium metálfény, a Petra Copper és a Faroe Green gazdagítja. Ezek mellett választható Carpathian Grey és Charente Grey árnyalat is. A Defender OCTA alapértelmezésben kínálja a Gloss Narvik Black kidolgozású kontraszt tetőt és csomagtérajtót. Az ügyfelek ezek mellett opciós matt védőfóliával is felszerelhetik autójukat, amely barátságtalan környezetben fokozott védelmet nyújt a karosszéria sérülései ellen, emellett olyan, kifinomult megjelenést is kölcsönöz az autónak, ami kiemeli annak karakteres sziluettjét és kifinomult felületkidolgozását.
A Faroe Green karosszériaszín kizárólag a Defender OCTA Edition One modellhez érhető el, akárcsak a Chopped Carbon Fibre dekorelemek. Ez utóbbi egy olyan, rendkívül karakteres dekorelem, amely részben újrahasznosított anyagból készül, és amellyel a motorházfedél Defender feliratánál, a kerékdobok és a motorházfedél légcserélő nyílásainak szegélyénél, valamint az első ülések hátoldalán és a középkonzolon találkozhatunk.
Magával ragadó belső tér
Az utastérben gondosan összeválogatott stíluselemek emelik ki a Defender OCTA-t a tömegből. Kétféle igen tartós, ráadásul a hagyományos bőrnél 30%-kal könnyebb Ultrafabrics™ PU kárpitozás is választható. Ez az üléskárpit alapfelszerelés az Defender OCTA Edition One kivitelen, ahol Khaki / Ebony kivitelben, kötött szövet és minimalista, egységes kidolgozással találkozhatunk vele.
A Defender OCTA alapkivitelű belső tere új Burnt Sienna félanilines bőrkárpitozást kap, Ebony árnyalatú Kvadrat™ szövetborításokkal. Emellett a Defender OCTA minden verziója megrendelhető Light Cloud / Lunar színvilágú Ultrafabrics™ PU kárpitozással vagy Ebony kivitelű félanilines bőrkárpitozással.
A Defender OCTA első üléssorában vadonatúj Performance sportüléseket találunk integrált fejtámasszal és határozottabb megtámasztást nyújtó oldalsó párnázattal. A Defender és a zene világa közötti szoros kapcsolat hívta életre a magával ragadó audioélményt kínáló Body and Soul vibra-akusztikus üléstechnológiát, amely most először érhető el Defender modellhez.
A Body and Soul üléseket az audio-specialista SUBPAC-kel, valamint a Coventry Egyetemmel közösen dolgozták ki – lehetővé téve, hogy az utasok ne csak hallják, de érezzék is a zenét. Emellett hat különböző wellness program is rendelkezésre áll, elősegítve az utasok kikapcsolódását vagy a kognitív reakciók javítását, amelyikhez éppen nagyobb kedvük van.
Az új OCTA hamarosan rendelhető, a várható induló vételár (forgalomba helyezéssel együtt) 145 300 angol font lesz az Egyesült Királyságban. Az új Defender OCTA Edition One, amely a gyártás első évében kapható, várhatóan 160 800 fontos induló ártól lesz kapható az Egyesült Királyságban (forgalomba helyezéssel együtt.) A Defender-család új, nagy teljesítményű, kiemelkedő menet- és terepképességekkel rendelkező zászlóshajója a 2024-es Goodwood Festival of Speed rendezvényen, július 11. és 14. között tartja dinamikus és nyilvános világpremierjét.