Élelmiszergazdaság
Piac
Vásárlási döntéseink legfőbb befolyásolója a zsírtartalom
A Cargill tudatosságot vizsgáló globális felméréséből kiderül, hogy a fogyasztók előszeretettel kísérik figyelemmel az élelmiszerek zsiradéktartalmát.
A 12 országban 6600 fogyasztó körében végzett Cargill-tanulmány alapján elmondható, hogy a fogyasztók többségének (70%) vásárlási-döntését befolyásolja a zsiradékokkal kapcsolatos címkeinformációk – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
A címkeinformációkat leggyakrabban (89%) a kínai fogyasztók olvassák el, míg a németek (48%) a legkevésbé.
Fotó: piqsels.com
A zsiradékokra utaló állításukat a fogyasztók többsége elolvassa, és minden második fogyasztó vásárlási döntését ez alapján hozza meg. Az amerikai fogyasztók közel kétharmada (61%) kerül tudatosan valamilyen zsiradékot, illetve a „clean label” termékek után kutakodók 83%-a próbál elkerülni bizonyos összetevőket (pl. transz-zsírsavak). Az olívaolaj minden országban a kedveltségi lista elején végzett, amelyet a hal- és az avokádóolaj követett.
A tartósságra utaló jelölések az orosz (76%), a kínai (62%) és a brazil (61%) fogyasztókat befolyásolja leginkább. A legtöbb országban a bio jelzés erősebb hatást gyakorol a vásárlási-döntésekre, mint a GMO-mentesség.
A felmérés eredményei segítenek egyensúlyba hozni a társadalmi nyomást és az egyéni preferenciákat, hozzájárulva ezzel az innovatív termékek kidolgozásához.
agrotrend.hu / Nemzeti Agrárgazdasági Kamara