Élelmiszergazdaság
Piac
Tonnaszám esszük a csokinyuszit
Az édességfogyasztás tavalyi visszaesése fokozatosan helyreállt az elmúlt évben, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége (Hunbisco) az MTI kérdésére azt írta, hogy a húsvéti szezonális édességek forgalma a korábbi években akár az ezer tonnát is elérte.
A tapasztalatok szerint 40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl a legnépszerűbb – írja a hirado.hu. A csokitojás csak alig marad ettől el, míg a fennmaradó hányadot az állatfigurákról mintázott üreges csokoládék teszik ki.
Fotó: wikimedia
A szövetség úgy látja, hogy a vásárlók egyre nagyobb része keresi a jobb minőséget, emellett bővül a biotermékek, valamint a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességek forgalma. Népszerűek a hagyományos ízvilágot felidéző termékek is –írták.
A húsvéti csokoládéfigurák forgalma 2019-ben ötmilliárd forint volt, ám 2020-ban a járvány első hulláma épp ebben az időszakban okozott jelentős csökkenést. A Hunbisco akkor a kiskereskedelmi értékesítés visszaesésével magyarázta, hogy kevesebb termék fogyott. A kereslet fokozatos emelkedésének köszönhetően a szezonális édességek forgalma karácsonykor már megközelítette a korábbi évek mennyiségét – tették hozzá.
agrotrend.hu / hirado.hu