Élelmiszergazdaság

Piac

Nincs a hazai boltokban a tavaszihoz hasonló pánikvásárlás

Az élelmiszerüzletekben nem volt a tavaszihoz hasonló roham, illetve az átlagosnál több vásárló napközben, de a kereskedők arra számítanak, hogy esténként élénkül majd a forgalom az előre hozott zárás miatt.

Tavasszal, a koronavírus-járvány első hullámában megjelent „pánikvásárlás" oka az volt, hogy áruhiánytól féltek a vevők, de miután kiderült, hogy nem kell ettől tartani, így most nincs jele vásárlói rohamnak – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Hozzátette, hogy a kereskedők jelzései alapján sok üzletben a kora délutáni órákban a szokásosnál valamivel nagyobb volt a forgalom – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). 

A főtitkár hangsúlyozta: a tavaszi helyzettől eltérően most az élelmiszerüzleteknek is be kell zárniuk a megszokottnál korábban, a boltok többsége ugyanis este 7-nél tovább szokott nyitva tartani. Így át kell ütemezniük a beszerzéseiket azoknak, akik eddig késő este jártak bevásárolni.

Fotó: wikimedia

Mint mondta, a kereskedők arra számítanak, hogy a zárás előtti időszakban a szokásosnál nagyobb lesz a forgalom a boltokban. Vámos György elképzelhetőnek nevezte, hogy lesznek olyan helyzetek, amikor a távolságtartási szabályok betartása érdekében az üzletek korlátozhatják az egyszerre ott tartózkodó vevők számát. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a jogszabály szerint este 7 óra után az üzletekben az ott dolgozókon kívül más nem tartózkodhat. Ez azt jelenti, hogy a vásárlást be kell fejezni legkésőbb este 7-ig, ami okozhat feszültséget a vásárlók körében, akik megszokták, hogy zárás előtt egy perccel is bemehettek a boltokba.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szintén azt jelezte, hogy a szerda délelőtti órákban nem volt az átlagosnál nagyobb forgalom az élelmiszerlánc üzleteiben, felvásárlási lázat egyáltalán nem tapasztaltak. Azt ugyanakkor is hozzátette, hogy várakozásaik szerint az este 7 órás zárás miatt a késő délutáni és a kora esti időszakban meghaladja majd a forgalom a megszokottat. A kommunikációs igazgató elmondta: a forgalom az elmúlt időszakban alacsonyabb volt a tavalyi azonos időszakhoz képest. Tavasszal az idősebbek vásárlására elkülönített idősávban nagyon visszaesett a forgalom, így a kereskedők számára kedvező, hogy most ilyen döntés nem született. Fodor Attila közölte azt is: üzleteikben március óta a korábbiakhoz képest sokkal többször végeznek naponta fertőtlenítő takarítást, ennek gyakoriságát azóta sem csökkentették. A fertőtlenítés kiterjed minden olyan felületre, amellyel a vásárlók érintkezhetnek, például a bevásárlókocsikra, a kosarakra, a fogócsipeszekre, a hűtők kilincseire és a kasszák környékére.

A Lidl Magyarország tájékoztatása szerint a vásárlók megfontoltan és tudatosabban szervezik bevásárlásaikat, a keresletben lassú emelkedés tapasztalható, de nem indult el felvásárlás. Hangsúlyozták, hogy az áruházak áruellátottsága biztosított, az élelmiszerek pótlása és a polcok feltöltése folyamatos. Felhívták a vásárlók figyelmét arra is, hogy nincs szükség az élelmiszerek felhalmozására. A Lidl megkülönböztetett figyelmet fordít az áruházi higiéniára, ennek érdekében külön rendelkezést hozott. Ennek részét képezi egyebek mellett a bevásárlókocsik és bevásárlókosarak fogantyúi, a vevőelválasztók, a bankkártya-terminálok és billentyűzetek, a kasszák, kasszaszalagok, kilincsek, fogantyúk és egyéb felületek fertőtlenítése minden nap, erre speciális, széles spektrumú fertőtlenítőszert használnak.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés