Élelmiszergazdaság

Németország: jelentősen változnak az élelmiszer-fogyasztási szokások

Ma már a megkérdezett németek fele korlátozza tudatosan húsfogyasztását, és csak minden ötödik német eszik naponta húst – írja a FruitVeB.

A Német Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) 2023-as táplálkozási szokásokra vonatkozó felmérésének eredményeit ismertette a napokban Cem Özdemir mezőgazdasági miniszter. Az eredmények szerint a húskészítmények helyett a növényi eredetű alternatívák napi fogyasztása jelentősen megnőtt. 2015-ben még csak minden harmadik megkérdezett (34%) mondta azt, hogy minden nap eszik húst – jelenleg ez minden ötödik (20%) németre igaz. A megkérdezettek csaknem fele (46%) tudatosan korlátozza a húsfogyasztást, és nagy az igény az átláthatóságra is, például az összetevők és az eredet megjelölésével kapcsolatosan.

Özdemir kifejtette:

“A táplálkozási szokásokról szóló felmérés világossá teszi, hogy melyek a legfontosabb tényezők a németek számára, amikor az étkezésről van szó. Természetesen jó ízűnek kell lennie az ételnek, de a fenntarthatóság témája egyre több fogyasztó számára lényeges: tudni akarják, hogy milyen összetevők vannak az élelmiszerben, és hogy azt környezet- és éghajlatbarát módon állították-e elő.

A lakosság egyre ritkábban fogyaszt húst, és ez nem csak a fiatalabbak körében igaz. A gyártók és a kiskereskedők számára a növényi alapú táplálkozás már régóta milliárdos piaccá vált, ahogy azt a világ legnagyobb élelmiszeripari szakvására, az Anuga most ismét megmutatta Kölnben. Németországban az étkezési kultúra rohamosan fejlődik, de nem szabad kultúrharcot csinálni belőle.”

A megkérdezettek egyértelmű véleményt fejtettek ki az állatjóléttel kapcsolatos hozzáállásukban: a túlnyomó többség azt szeretné, ha a politikusok a kíméletes állattartást támogatnák (91%). A felmérés a helyi mezőgazdasági termékek megbecsülését is dokumentálja, mivel a megkérdezettek mintegy négyötöde (78-88%) fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja, hogy a tojás, a kenyér, a gyümölcs, a zöldség, a hús és a kolbász az adott régióból származzon. Özdemir erre így reagált:

“Büszke vagyok a mezőgazdaságunkra és az ágazatban előállított nagyszerű termékekre. A polgárok is bíznak ebben. A jó ételek nagyon is közel állnak hozzánk. A nemzeti eredetmegjelölés kiterjesztésével támogatjuk a fogyasztókat a vásárlási döntéseikben

– ez régóta megfogalmazott igény a mezőgazdaság részéről.”

A BMEL célja, hogy a jó és egészséges táplálkozást minden ember számára lehetővé tegye – jövedelemtől, képzettségtől és származástól függetlenül. Ehhez a miniszter fontos eszköznek tekinti a szövetségi kormány új táplálkozási stratégiáját, amelyet az év végéig el kell fogadni. A legfőbb cél, hogy a bölcsődékben, iskolákban és étkezdékben változatosabb ételeket, valamint a szupermarketekben nagyobb választékot biztosítsanak egészséges és fenntartható élelmiszerekből.

Cem Özdemir szerint az emberek jó, egészséges és fenntartható étrendet szeretnének. Az, hogy mi kerül a tányérunkra, egy nagyon személyes döntés, és az is marad. A táplálkozási stratégia pedig segít majd abban, hogy az embereknek valódi választási lehetőségük legyen az étkezési döntéseiket illetően.

agrotrend.hu / FruitVeB

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés