Élelmiszergazdaság

Nagy István: magyar termék választásával garantált a minőség és a biztonság

A magyar termelőknek kedvez a vásárlók tudatossága, ezt azonban szemléletformáló kampányokkal, védjegyekkel erősíteni kell. Fontos tudni, hogy ha “magyar terméket választunk, akkor garantáltan minőséget, biztonságot, frissességet és kiváló gasztronómiai élményt kapunk” – mondta Nagy István agrárminiszter sajtótájékoztatón Budapesten.

Az agrárminiszter szerint az Aldi büszke lehet arra, hogy a magyar beszállítói hálózata több mint 260 partnercégből áll, amelyek a vállalat kínálatának mintegy 60 százalékát adják.  Arra is rámutatott, hogy a vállalat, amely már 15 éve van jelen az országban, eddig mintegy 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és több mint 6000 embert foglalkoztat – írta cikkében a kormany.hu.

Nagy István hangsúlyozta, a kormány a magyar agráriumra stratégiai partnerként tekint. Ezért az uniós joggal élve, maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési források mellé. Ennek köszönhetően a Közös Agrárpolitika (KAP) átmeneti éveiben (2021-ben és 2022-ben) nagyszabású beruházási programot indított, amelyben 1500 milliárd forintos kerettel hirdette meg a pályázatokat.

A következő években ismét jelentős mértékű támogatást biztosítanak a vállalkozásoknak a Közös Agrárpolitikai Startégiai Tervben – jelezte a miniszter.

Példaként említette, hogy gazdaságfejlesztésre csaknem 1500 milliárd forint jut, amelyből  egyebek mellett a mezőgazdasági üzemek és az élelmiszerfeldolgozás fejlesztését tudják támogatni.

Nagy István elmondta, “a hazai élelmiszeripar a magyar gazdák legfontosabb és legbiztosabb piaca. Ezért az élelmiszeripar fejlesztésére a következő években további 400 milliárd forintos támogatás áll majd rendelkezésre, a pályázatok várhatóan 2024 elején indulnak”.

Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója közölte, hogy “elkötelezettek a 2021-ben tett önkéntes vállalásuk mellett, így a teljes frisshús-kínálatukat, 65 alapvető tejterméket és a tojást továbbra is kizárólag magyar forrásból szerzik be. Csak tavaly a teljes szortimentjüket tekintve 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, ez éves szinten 40 százalékos növekedés”  – emelte ki a szakember.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke elmondta, az Aldi 2021-es vállalása és annak mostani megerősítése  biztos piacot, tervezhető jövőt jelent a magyar beszállítóknak. Reméli, mondta, hogy más üzletláncok is kedvet kapnak hasonló lépésekhez.

Fotók: Pelsőczy Csaba

Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke elmondta, hogy hét éve dolgoznak együtt az Aldival, az együttműködésük alapja a kiszámíthatóság és a stabilitás. Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke a felelős élelmiszervásárlásra hívta fel a figyelmet.  “Közösségünk, országunk számára hasznos, ha hazait választunk” – mondta.

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első boltját Magyarországon, jelenleg 168 üzlettel rendelkezik – olvasható a vállalat közleményében.

 agrotrend.hu/kormany.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés