Élelmiszergazdaság
Piac
Már kétszáz cég használja a Magyar Termék védjegyet
A kétszázadik védjegyhasználó, az Unió Coop Zrt. szintén fontosnak tartotta, hogy hatalmas népszerűségnek örvendő termékére, a Nógrádi ropira is rákerüljön a magyar eredetet jelző embléma – olvasható a Magyar Termék Nonprofit Kft. sajtóközleményében.
A Magyar Termék védjegyeket használó cégek száma már elérte a kétszázat, a védjegyes termékeké pedig megközelítette az ötezret – írta az Origo. A hazai termékek népszerűsítésére ez évben 35 áruházlánci akció jött létre. Idén először augusztusban megrendezték a Hazai Termékek Hónapját, valamint a védjegyhasználók és a kereskedők bevonásával jelenleg is tart az a kampány, amelynek célja, hogy az ünnepi bevásárlások során is előtérbe kerüljenek a hazai termékek.
Csak a közeljövő terveiben szerepeltek azok az eredmények, amelyeket már idén elért a Magyar Termék Nonprofit Kft."– kommentálta a sikeres esztendőt Benedek Eszter ügyvezető. A védjegyhasználók száma átlépte a kétszázas álomhatárt. Ebben jelentős szerepet játszott a 2020 MÁRCIUSÁBAN, A COVID-JÁRVÁNY KITÖRÉSE UTÁN ELINDÍTOTT ÉS AZÓTA IS FOLYAMATOS AKCIÓKKAL TÁMOGATOTT „VEDD A HAZAIT! VÉDD A HAZAIT" MOZGALOM.
Ugyanis olyan cégek is részt vehettek benne, amelyek nem tartoztak a védjegyeiket használók körébe, de az együttműködés kedvező tapasztalatainak hatására később csatlakoztak.
Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.
A #veddahazait rövid idő alatt országosan ismertté vált, önálló védjegyként is bejegyzett, a gyártók és kereskedők azóta is előszeretettel használják promócióikban.A partnercégekkel együtt megvalósított #veddahazait tévéreklámok, közterületi hirdetések, óriásplakátok, közösségi médiás aktivitások, üzletlánci akciók, fesztiválmegjelenés, sajtókommunikáció együttes értéke az elmúlt két évben, a most folyó ünnepi kampánnyal együtt, megközelítette a 300 millió forintot – emelte ki Benedek Eszter. Az utóbbihoz hozzátette:
AZ ELőSZÖR MEGRENDEZETT „ÜNNEPELJÜNK HAZAI TERMÉKEKKEL!" ELNEVEZÉSű KÖZÖSSÉGI REKLÁMHADJÁRATTAL AZT KÍVÁNJÁK ELÉRNI, HOGY A KARÁCSONYI NAGYBEVÁSÁRLÁSOK IDEJÉN IS FIGYELJÜNK A TERMÉKEK HAZAI EREDETÉRE,ezzel is támogatva a magyarországi gyártókat és dolgozóikat.
Tóth László, a kétszázadik védjegyhasználó cég, az Unió Coop Zrt. vezérigazgatója elmondta: Ugyan nem ők voltak, akik a hetvenes évek elején kitalálták az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő Nógrádi ropit, de amikor 2013-ban hozzájuk került a gyártó és forgalmazó cég, lelkesen felkarolták a terméket. A jelenlegi gyártási volumen érzékeltetésére Tóth László elmondta: az éves lisztfelhasználásuk 1.100 tonna. Ha az ebből előállított ropogtatnivalókat mind 45-50 grammos kiszerelésbe csomagolnák, akkor ez több mint 20 millió zacskót jelentene.
„Nagyon szeretik az emberek, és bármilyen versenyen, teszten is szerepel, mindig nagyon jó pozíciókat ér el.Tehát a kiváló minősége köztudott. Most azt az üzenetet is fontosnak tartjuk eljuttatni a fogyasztókhoz, hogy ez egy ízig-vérig hazai termék. Így a ropira és a perecre is rákerül a jól ismert Hazai Termék védjegy."
agrotrend.hu / Origo