Élelmiszergazdaság

Piac

Keserűvé tette a magyar édességpiacot a pandémia

Egyik legnagyobb esését szenvedte el a magyarországi édességpiac a tavalyi húsvéti időszak alatt. Normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy a húsvéti időszakban. A járvány várhatóan az idei eladásoknál is érezteti hatását.

A magyarországi édességpiac egyik legnagyobb esését szenvedte el a tavalyi húsvéti időszak alatt – 20-25 százalékkal csökkentek a szezonális édességtermékek eladásai – írja a haszon.hu.

A magyar piacon normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Ez a mennyiség tavalyi ünnepi időszakban 820 tonnára apadt, 3 milliárd forint körüli értékben.

Az éves csokoládéfogyasztás körülbelül 5 százaléka tehető a húsvéti időszakra. A járvány hatásait főleg a kisebb hazai gyártók érezték meg erőteljesebben, ezért a szektor különösen várja a járvány csillapodását, hogy ezáltal erőteljesen növelni tudják eladásaikat.

Bár az online értékesítés szinte mindenhol felpörgött, az édesség esetében ez teljes egészében nem tudja kiváltani a hagyományos csatornákat.

Fotó: MTI

Tovább ront a piac helyzetén, hogy az idei húsvét az eddigi legveszélyesebb, legtöbb embert érintő harmadik hullámmal esik egybe. Bízunk abban, hogy ha a kereslet húsvétkor visszafogottabb is lesz, a tavalyi mélypontról pozitív irányba indulunk el – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Optimista becslése szerint idén 3-4 százalékkal nőhet a húsvéti édességpiac, ami 850 tonna édességet jelent, az árbevétel 3 milliárd forint felett alakulhat.

A minőségre utaznak a vevők

Változás állt be a vásárlói szokások területén. A vevők egyre inkább a minőségi édességeket keresik. A METRO Kereskedelemi Kft. tapasztalata alapján a vásárlók nem elégszenek meg az alacsonyabb színvonallal, inkább választanak drágább, vagy akár kisebb kiszerelésű édességet. Ennek is köszönhetően teljesen kiszorultak a piacról a bevonó masszából készült termékek. Ezt a trendet a járvány sem tudta megváltoztatni.

agrotrend.hu / Világgazdaság

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés