Élelmiszergazdaság

Piac

Idén öt százalékkal több ásványvíz gyártását tervezi a Coca-Cola HBC Magyarország

Az idén öt százalékkal több ásványvíz gyártását tervezi a Coca-Cola HBC Magyarország, tavaly mintegy 100 millió liter vizet palackoztak a cég zalaszentgróti gyárban, ami több mint 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A társaság közleménye szerint a gyár az idén is a főszezonnak számító május-szeptember közötti időszakban teljesítette az egész évre tervezett volumen több mint felét, 55 százalékát, 2,4 százalékkal meghaladva a 2021-es szezonét, illetve több mint 20 százalékkal a 2020-as öt hónap eredményeit.


Fotó: Uwe T. / Pixabay

A piaci adatok szerint tavaly az egy főre eső ásványvíz fogyasztás átlagosan mintegy 120 liter volt, kissé elmaradva az eddigi csúcsnak számító 2019-es 131 litertől. Az alkoholmentes italok fogyasztásán belül az ásványvizek tavaly majdnem 50 százalékos arányt értek el, a fogyasztás másik felét a szénsavas üdítők, ízesített vizek, valamint a gyümölcslevek, illetve a jeges teák tették ki.

A három kúttal rendelkező zalaszentgróti üzem kapacitása évi 220 millió liter, és az itt gyártott Naturaqua az ásványvíz piac stabilan keresett márkája. A 2021 július és 2022 július közötti hónapokat tekintve a márka értékesítése értékben a piacot meghaladó módon, 118 százalékkal nőtt, míg a természetes ásványvizek piaca 33,5 százalékos értékbeli növekedést mutatott ugyanebben az időszakban.

Coca-Cola HBC Magyarország 2002 és 2022 között mintegy 19 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a zalaszentgróti gyárban, a befektetések többsége a kapacitást bővítette, illetve technológiai innováció és környezetvédelmi fejlesztés volt. A társaság Zalaszentgróton több mint 100 embert foglalkoztat, a munkavállalók mintegy ötöde a gyár indulása óta, 20 éve itt dolgozik. A gyár teljes mértékben zöld áramot használ, és majdnem teljesen karbonsemleges a működése.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1050 dolgozót foglalkoztat, és eddig 125 milliárd forintot fektetett be az országban. A társaság termékeit 26 országba exportálja.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés