Élelmiszergazdaság

Piac

Idén 15. alkalommal indul el a minőségi magyar termékeket népszerűsítő esemény

Az idén 15. alkalommal indul el a Coop Rally, amely a hazai termékekre irányítja a figyelmet, összehozza a termelőt és a vásárlót – mondta Nagy István agrárminiszter kedden a rendezvényt beharangozó budapesti sajtótájékoztatón.

A miniszter kiemelte: a magyar gazdák sorsa a vásárlók kezében van, a tudatos vásárlás mindennek az alapja – írja honlapján az agrártárca. A tudatosság egyre inkább a belföldi, biztonságos és ízletes termékek iránti keresletnek kedvez, a vásárlók azonban csak akkor tudnak megalapozottan dönteni, ha a termékekről elegendő információ áll rendelkezésükre – fogalmazott. Nagy István ismertette: a hazai élelmiszeripar további fejlesztése nemzetstratégiai cél, ehhez a 2021-2027 közötti időszakban csak a Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forint az előirányzott keret.

Fotó: Fekete István

Nagy István hangsúlyozta, a tárca célja a források egyszerűsített eljárásban történő, gyors és hatékony kihelyezése. A tervek szerint 2021-ben, 2023-ban és 2025-ben  250-250 milliárd forint összegű címzett pályázati felhívást tesznek közzé. Felidézte, hogy elsőként megjelent és júliustól pályázható is a mikro- és kisvállalkozásoknak kiírt, az élelmiszeripari üzemek fejlesztését célzó felhívás, amelynek keretösszege 50 milliárd forint. Maximum 100 millió forint vissza nem térítendő támogatás, legfeljebb a fejlesztés értékének 50 százaléka kérhető. A pénzt elsősorban gépek, technológiai berendezések beszerzésére, megújuló energiaforrást hasznosító technológiák alkalmazására lehet felhasználni – mondta.

A nagyobb beruházásokat ösztönzi a 200 milliárd forint keretösszeggel kiírt, az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztését célzó felhívás, amely augusztus 18-tól pályázható. A minimálisan igényelhető, vissza nem térítendő támogatás 100 millió forint, a maximum pedig 5 milliárd. A miniszter elmondta: ez a forrás a mezőgazdasági termékek értéknövelését biztosítja, de lehetőséget ad technológiai fejlesztésekre, akár stratégiai jelentőségű fejlesztések végrehajtására; célként az élelmiszerigények jellemzően hazai forrásokkal történő kielégítését tűzték ki. Nagy István kiemelte: a pályázati lehetőségek mellett a helyi termelőket ösztönözve arra is figyelnek, hogy a közétkeztetésben lehetőség szerint helyi élelmiszereket használjanak, ennek érdekében lépett hatályba az a kormányrendelet, amelynek eredményeképpen a gyakran távolról érkező és gyengébb minőségű import élelmiszerek helyett jó minőségű hazai termékek felhasználásával készülhetnek majd az ételek. A kormányrendelet előírásait a szeptember 1-je után megkezdett közbeszerzésekre kell alkalmazni.

Az új szabályozással újabb értékesítési lehetőségek nyílnak meg a helyi termelők, valamint a hazai élelmiszer-előállító és élelmiszer-feldolgozó vállalkozások előtt – mutatott rá. Nagy István közölte: a támogatásoknak is köszönhetően a magyar élelmiszeripar képes a hazai lakosság minőségi, biztonságos és megbízható élelmiszerellátására, így nemcsak a fogyasztóknak és a termelőknek jelent garanciát, de nagymértékben hozzájárul a nemzetgazdaság sikeréhez.

Fotó: Fekete István

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón ismertette, a Coop csoport több mint 1400 településen van jelen csaknem 2300 üzlettel, amelyekben naponta másfél millió vevő fordul meg. Az alkalmazottak száma meghaladja a húszezret. Mint a vezérigazgató mondta, a Coop csoport kivédte a koronavírus-járvány hatásait, egy település sem maradt ellátatlanul, nem alakult ki tartós áruhiány, megőrizték a munkahelyeket, és növelni tudták árbevételüket. A csoport 654 milliárd forint árbevételt ért el tavaly. Kiemelte azt is, hogy idén már 109 féle Coop sajátmárkás terméken szerepelnek a Magyar Termék védjegyek. Hagyományosan a Coop Rally-hoz kapcsolódva szeptemberben kommunikációs kampányt indítanak a minőségi magyar termékek népszerűsítéséért.

A CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ismertette, a kereskedelmi lánc társadalmi felelősségvállalási programjai közül kiemelkedik a Coop Rally, de emellett támogatják a magyar olimpiai csapatot, élelmiszeradománnyal segítik az önhibájukon kívül hátrányos helyzetbe került családokat, gyermekeket, valamint támogatják a cégcsoportnál dolgozók tehetséges, rászoruló gyermekeinek, unokáinak tanulmányait. Pekó László kifejtette, az idei Coop Rallyn több mint 100 autóból áll a mezőny, a csaknem 300 résztvevő szeptember 8-9-én Nyugat-Magyarország hat meghatározó gyártó és forgalmazó központjához, valamint két Coop-tagvállalathoz látogat el.

agrotrend.hu / Agrárminisztérium

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés