Élelmiszergazdaság
Piac
Hová tűnt Vénusz, és hogy került egy üveg szörp Botticelli világhírű festményére?
Szerencsére nem ért újabb atrocitás egyetlen műalkotást sem. A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt a reneszánsz művészet alkotásaival vezették be a piacra májusban.
A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát szeretné átadni egész évben, egy palackba összegyűjtve. A szörp különlegessége, hogy a Folly fűszerkertjében termett fűszernövényekből: kakukkfűből, rozmaringból és zsályából készül. Az egyedülálló ízkompozícióhoz egyedi kreatív koncepciót is szeretett volna létrehozni a Folly, ebben működött közre a Salt Communications kreatív csapata.
A palack és a kampány megtervezése során az elsődleges szempontok közé tartozott, hogy természetességet, harmóniát, valamint az arborétum tavaszi, nyár eleji „nyüzsgő” hangulatát tükröző koncepció szülessen. Ezek a kiindulópontok vezettek a tavasz konnotációi és a reneszánsz művészeti forradalom közti párhuzamra épülő végeredményhez. „A koncepcióalkotás során elsődlegesen az egyediség és a frissesség – vagyis az évszak és a debütáló termék kollektív tulajdonságainak kifejezését tűztük ki célul. A reneszánsz alkotások talán a megújulás leggyakrabban használt szimbólumai, így nem csak jelentésrétegeik, hanem töretlen népszerűségük miatt is a felhasználásukra esett a választás” – fogalmazott Burus Botond, a kreatív koncepció egyik ötletgazdája, a Salt Communications art directora.
A bevezető kampány fő célja a márkaismertség növelése és a termék bemutatása mellett, hogy ne csupán a szörp egyedi ízvilágával, hanem a hirdetés vizuális megjelenésével is élményszerű, maradandó emléket hagyjon az emberekben. Így a kívánt hatást a reneszánsz kor képzőművészeti alkotásaira épülő Facebook és Instagram hirdetési kreatívokkal próbálták előidézni. Ezek a kreatívok különböző szövegvariációval és célzással futottak 2022. május 11. és 29. között. De nem csupán az online térben szerepelt sikeresen a Spring: népszerű volt a szezon rendezvényein is, valamint több olyan bolt is ismert, ahol a Folly termékei közül ezt emelték le leggyakrabban a polcról.
A badacsonyörsi Folly Arborétum és Borászathoz tartozó tíz hektáros terület kiváló környezetet biztosít a szörpök alapanyagainak termesztéséhez is. A negyedik generáció tulajdonában álló Folly szörpjei szezonálisan készülnek, kisüzemi módszerrel, kis palackszámban, hőkezeléssel tartósítva, emellett semmilyen tartósítószert, színezéket vagy mesterséges adalékot nem tartalmaznak. A kert zamata, az illatos virágok aromája és a Balaton-felvidék gyümölcseinek tiszta esszenciája érvényesül a házi készítésű termékekben. További ízek: fahéjas alma, fahéjas szilva, gyömbér, birsalma, citromfű-menta, levendula, fenyőrügy és rozmaring.
A kreatív koncepció és a social media kampány megvalósítása a Salt Communications projektcsapatának szellemi terméke, a kivitelezés a Folly Arborétum és Borászaté.
A badacsonyörsi Folly Arborétum első örökzöldjeit Dr. Folly Gyula pécsi orvos telepítette 117 évvel ezelőtt. A hely extra klimatikus adottságainak köszönhetően a messzi földről érkezett ritka növények is gyökeret vertek, ezért az arborétum gondozását a család újabb generációi vitték tovább. Az induláskor alig fél hektárnyi területből ma már öthektáros arborétum lett, ahol több mint 300 tűlevelű és 200 lombos fa- és cserjeféle virul. A Folly család négy generációjának elkötelezett munkája és kitartása a Balaton édenkertjévé varázsolta a helyet. Az itt található négy világtáj növényei, a különleges cédrusok, ciprusok és borókák egész évben várják a látogatókat. Mi több, az érdeklődők a helyszínen Folly teákat, szörpöket, süteményeket és borokat is kóstolhatnak, az étteremben pedig szezonális étlappal, és gasztroprogramokkal várják a vendégeket.
A cég 2012-ben alakult integrált kommunikációs ügynökség, kiemelt fókusszal a PR, stratégia, vizuális kommunikáció, social media területekre. Felszínes ötletek helyett a gondolatok mélységét kínálja azoknak, akikkel együttműködik. Gazdag kommunikációs eszköztára segítségével a lehető legtöbb embernek mutatja meg az ügyféllel közös gondolkodás mentén megfogalmazott hiteles mondanivalót. A cég alapítói és vezetői Molnár-Bánffy Kata kommunikációs szakember, ügyvezető, és Nagy István kreatív igazgató.
agrotrend.hu / Salt Communications