Élelmiszergazdaság

Fókuszban a magyar élelmiszerexport promóciója Szlovéniában

Szlovénia fővárosa, Ljubljana ad otthont az Agrármarketing Centrum (AMC) által létrehozott, a magyar élelmiszergyártók exportpiaci megjelentését segítő Hungarian Food Business Program újabb üzletfejlesztési állomásának. Hazánkat a rendezvényen az Agárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára képviselte.

Feldman Zsolt köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország célja a mezőgazdaság és élelmiszeripar erősítése a nemzetközi piacon való eredményes szereplés érdekében. Kiemelte, hogy mára a magyar élelmiszeripar a feldolgozott termékeinek 43-45 százalékát az exportpiacokon értékesíti. A számok az elmúlt közel másfél évtized agrár-élelmiszer külkereskedelmi adatait nézve is biztatóak. A magyar agrárexport 2010 és 2023 között 129 százalékkal, a külkereskedelmi többlet 65 százalékkal bővült. Kulcsfontosságú, hogy az exportszerkezeten belül a feldolgozott termékek aránya is jelentősen, 62 százalékról 74 százalékra növekedett.

Forrás: Agrárminisztérium

Ezt a pozitív folyamatot támasztotta alá az elmúlt egy évtizedben élelmiszeripari fejlesztésekre uniós és hazai forrásokból odaítélt mintegy 800 milliárd forint is. Az árualap növekedését, a hazai termelési hatékonyság további javulását erősíti a következő években megvalósuló újabb fejlesztési hullám. A magyar élelmiszeripari cégek perspektívát látnak a tevékenységükben, hiszen a legutóbbi európai uniós társfinanszírozásból, a Közös Agárpolitika keretei között meghirdetett élelmiszeripari pályázati felhívásra több mint 760 milliárd forint támogatási igény érkezett – hangsúlyozta Feldman Zsolt.

Az államtitkár szerint a magyar agrártermékek mind árban, mind pedig minőségben versenyképesek, de az erős nemzetközi versenyben nem elég jónak lenni és jó terméket előállítani, hanem fejleszteni is kell a meglévő értékesítési csatornákat és újakat kell találni.

Forrás: Agrárminisztérium

A 2021 óta működő Hungarian Food Business Program jelentős mértékben segíti a hazai élelmiszeripari vállalkozások külföldi piacra lépését, és a magyar termékek minél szélesebb körű megismertetését a nemzetközi színtéren. Szlovéniában is az a célunk, hogy az újabb exportpiacokat kereső sikeres hazai élelmiszergyártók bemutathassák az itthon már jól ismert és kedvelt termékeiket a külföldi partnereknek” – fejtette ki az államtitkár. Az AMC évente mintegy 20-25 országban végez ilyen jellegű exportfejlesztési tevékenységet, mellyel több száz magyar élelmiszeripari vállalkozást tud piaci lehetőségekhez juttatni. A jelen esemény során 24 magyar gyártó cég mutatkozik be, köztük számos nagy múltú vállalat.

A Hungarian Food Business Program eszköztára felöleli a professzionális nemzetközi kiállításokon történő megjelenés biztosítását, a B2B delegációs üzleti programok szervezését, a külföldi beszerzők szervezett beutaztatása mellett Hungarian Food Summit néven zajló hazai B2B konferenciát, illetve Hungarian Food Business Catalogue néven egy valós idejű, online, a világ bármely pontján letölthető, 250 hazai gyártó céget és 2200 terméküket bemutató exportkatalógus működtetését.

A szlovén-magyar piaci kapcsolatokról Feldman Zsolt elmondta, hogy a magyar-szlovén agrár-külkereskedelmi forgalmunkban a kivitelünk 2023-ra meghaladta a 217 millió eurót. Hagyományosan gabonát, takarmányt, húsokat és húskészítményeket értékesítenek a magyar vállalkozások a szlovén piacon. A mostani üzletfejlesztési találkozó célja az alapvetően innovatív, magasan feldolgozott élelmiszerek, tészták, húskészítmények, pékáruk vagy éppen borok értékesítési lehetőségeinek bővítése. 

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés