Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Élelmiszergazdaság

Piac

Előre nézünk és fölfelé, nem pedig hátra és lefelé” – Papp István, a Hajdúhús 2000 Kft. alapító-ügyvezetője

Tisztességes, „kőkemény” munkával vált lehetségessé, hogy egy kényszervágóhídból a távol-keleti piacokon is ismert modern húsüzem válhasson – mutatott rá Papp István, a Hajdúhús 2000 Kft. alapító-ügyvezetője. A vállalkozás eredményeit nemrég Élelmiszeripar kategóriában Agráriumért OTP Díjjal ismerte el a hitelintézet.

A Hajdúhús 2000 Kft. 1998-ban alakult sertésvágó- és daraboló üzemként, egy korábbi kényszervágóhíd megvásárlásával – írta az OTP Agrár. Akkor még napi 150 darabos vágókapacitásra kaptak engedélyt, ma pedig ez már a napi 2 ezret is meghaladja – írta le a cég fejlődésének egy jól számszerűsíthető jellemzőjét Papp István, a cég alapító-ügyvezetője. Termékeik zömét belföldön értékesítik, főként nagy élelmiszer-láncoknak de szállítanak kisebb áruházakba, illetve több országba van exportengedélyük is. A szomszédos telek megvásárlásával 2014-ben 3,5 hektárra nőtt a területük, és ekkor nyerték el a Kiváló Minőségű Sertéshús minősítést is. Készítménygyártó üzemük 2017-ben készült el, ahol saját gyártású kolbászt, sonkát, hurkát, felvágottakat és virsliket állítanak elő.

Tavaly pedig újabb nagy lépés következett be a cég életében: átadták a közel 5 milliárd forintból megvalósított 7 ezer négyzetméteres fejlesztést, amelynek köszönhetően új csontozó, daraboló és fagyasztó üzemmel bővültek. Az új üzem a jelenlegi éves 110 ezer darabos vágókapacitás többszörösét is ki tudja szolgálni, mégpedig legmodernebb, környezetkímélő technológiákkal. Jól jelzi a Hajdúhús 2000 szakmai elkötelezettségét, hogy a vállalkozás évek óta kiemelt gyakorlati képzőhelyként működik, évente több mint 140 diák sajátítja el náluk a szakmát.

Sok mangalicát vágnak, és ezekből nagy mennyiségű mangalicaterméket állítanak elő. Mint Papp István elmondta, arra a legbüszkébb, hogy az eredeti debreceni páros kolbásszal három évvel ezelőtt elnyerték az Érték és Minőség Nagydíjat, a terméket pedig hungarikummá nyilvánították. Emellett az összes termékük bebekerült a Debreceni Értéktárba.

A cég családi vállalkozásként működik, ami többletenergiákat ad számára, hiszen – ahogy fogalmaz – „a család a minden, a szó szoros értelmében”. Feleségével 43 éve házasok, ő adja számára a biztonságot, két gyermeke és három unokája is mindig a közelében van. Mindkét gyermeke – az idősebbik István és húga Zsuzsa – szerzett agrárvégzettséget, és nagy örömére úgy döntöttek, hogy ők is a családi cégben folytatják. „Ma már tulajdonképpen ők viszik az üzemet, de minden nap bent vagyok én is, és jó látnom, hogy milyen nagy odaadással, és ami a legfontosabb, szeretettel dolgoznak” – fogalmazott.

A cég életébe a legnagyobb kihívást éppen a jelenlegi időszak hozta el. A Covid-19 járvánnyal kezdődött, majd az energiaválsággal és az orosz-ukrán háború okozta krízissel folytatódott. Ilyet nem éltek át a 24 év alatt egyszer sem, a korábbi évekre a folyamatos építkezés, a fejlesztés volt a jellemző, és mint mondja, eleinte kicsit meg is ijedt ettől a helyzettől, de azóta inkább pluszmotivációt jelentenek számára a nehézségek. „Továbbra is itt vagyunk, előre nézünk és fölfelé, nem pedig hátra és lefelé. Meg fogunk birkózni ezzel is, mert hiszem, hogy kőkemény és becsületes munkával mindent el tudunk érni” – nyomatékosította Papp István.

Az eddig elmondottakból is kitűnik, hogy Papp István cége legfontosabb alapértékeinek a tisztességet, a becsületes munkavégzést és a megbízhatóságot tartja. Fontos, hogy a tenyésztőkben kétség se legyen afelől, hogy biztonsággal adhatják le számukra a sertést, illetve a kereskedők is nyugodtan merjenek tőlünk vásárolni, mert tudják, hogy jó minőségű termékeket kapnak. Ezekhez társul a hagyománytisztelet, amelyet készítményeik előállításakor elsődlegesnek tartanak a minőség mellett.

Úgy véli, hogy a magyar agrárium fejlődése az egész ország szempontjából kulcsfontosságú. Minden élelmiszeripari szereplőnek sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy versenyképesek legyünk a nagyvilágban, és valóban kihasználjuk azt, hogy agrárország vagyunk – hangsúlyozta. Vállalkozását ebből a szempontból a magyar agrárium kis szereplőjének tartja – amely sokkal nagyobbá nőtt korábbi várakozásainál.

Legújabb beruházásaik azt a célt szolgálták, hogy a belföldi mellett a külpiacokon is bővüljenek, mégpedig kiemelten Távol-Keleten – Szingapúrban, Hongkongban, Japánban és Dél-Koreában, ahová van exportengedélyük. Tapasztalataik szerint ebben a régióban nagyon szeretik a magyar sertést, jó árat is adnak érte. A Hajdúhús 2000 Kft. számára most a fejlesztések adnak újabb piaci lendületet, és Papp István azt tanácsolja másoknak is, hogy ha fejleszteni szeretnének, ne álljanak le, bármilyen nehéz időszak is van előttünk, mert a fennmaradásnak ez az egyetlen módja.

agrotrend.hu / OTP Agrár

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés