Élelmiszergazdaság

Piac

Előre nézünk és fölfelé, nem pedig hátra és lefelé” – Papp István, a Hajdúhús 2000 Kft. alapító-ügyvezetője

Tisztességes, „kőkemény” munkával vált lehetségessé, hogy egy kényszervágóhídból a távol-keleti piacokon is ismert modern húsüzem válhasson – mutatott rá Papp István, a Hajdúhús 2000 Kft. alapító-ügyvezetője. A vállalkozás eredményeit nemrég Élelmiszeripar kategóriában Agráriumért OTP Díjjal ismerte el a hitelintézet.

A Hajdúhús 2000 Kft. 1998-ban alakult sertésvágó- és daraboló üzemként, egy korábbi kényszervágóhíd megvásárlásával – írta az OTP Agrár. Akkor még napi 150 darabos vágókapacitásra kaptak engedélyt, ma pedig ez már a napi 2 ezret is meghaladja – írta le a cég fejlődésének egy jól számszerűsíthető jellemzőjét Papp István, a cég alapító-ügyvezetője. Termékeik zömét belföldön értékesítik, főként nagy élelmiszer-láncoknak de szállítanak kisebb áruházakba, illetve több országba van exportengedélyük is. A szomszédos telek megvásárlásával 2014-ben 3,5 hektárra nőtt a területük, és ekkor nyerték el a Kiváló Minőségű Sertéshús minősítést is. Készítménygyártó üzemük 2017-ben készült el, ahol saját gyártású kolbászt, sonkát, hurkát, felvágottakat és virsliket állítanak elő.

Tavaly pedig újabb nagy lépés következett be a cég életében: átadták a közel 5 milliárd forintból megvalósított 7 ezer négyzetméteres fejlesztést, amelynek köszönhetően új csontozó, daraboló és fagyasztó üzemmel bővültek. Az új üzem a jelenlegi éves 110 ezer darabos vágókapacitás többszörösét is ki tudja szolgálni, mégpedig legmodernebb, környezetkímélő technológiákkal. Jól jelzi a Hajdúhús 2000 szakmai elkötelezettségét, hogy a vállalkozás évek óta kiemelt gyakorlati képzőhelyként működik, évente több mint 140 diák sajátítja el náluk a szakmát.

Sok mangalicát vágnak, és ezekből nagy mennyiségű mangalicaterméket állítanak elő. Mint Papp István elmondta, arra a legbüszkébb, hogy az eredeti debreceni páros kolbásszal három évvel ezelőtt elnyerték az Érték és Minőség Nagydíjat, a terméket pedig hungarikummá nyilvánították. Emellett az összes termékük bebekerült a Debreceni Értéktárba.

A cég családi vállalkozásként működik, ami többletenergiákat ad számára, hiszen – ahogy fogalmaz – „a család a minden, a szó szoros értelmében”. Feleségével 43 éve házasok, ő adja számára a biztonságot, két gyermeke és három unokája is mindig a közelében van. Mindkét gyermeke – az idősebbik István és húga Zsuzsa – szerzett agrárvégzettséget, és nagy örömére úgy döntöttek, hogy ők is a családi cégben folytatják. „Ma már tulajdonképpen ők viszik az üzemet, de minden nap bent vagyok én is, és jó látnom, hogy milyen nagy odaadással, és ami a legfontosabb, szeretettel dolgoznak” – fogalmazott.

A cég életébe a legnagyobb kihívást éppen a jelenlegi időszak hozta el. A Covid-19 járvánnyal kezdődött, majd az energiaválsággal és az orosz-ukrán háború okozta krízissel folytatódott. Ilyet nem éltek át a 24 év alatt egyszer sem, a korábbi évekre a folyamatos építkezés, a fejlesztés volt a jellemző, és mint mondja, eleinte kicsit meg is ijedt ettől a helyzettől, de azóta inkább pluszmotivációt jelentenek számára a nehézségek. „Továbbra is itt vagyunk, előre nézünk és fölfelé, nem pedig hátra és lefelé. Meg fogunk birkózni ezzel is, mert hiszem, hogy kőkemény és becsületes munkával mindent el tudunk érni” – nyomatékosította Papp István.

Az eddig elmondottakból is kitűnik, hogy Papp István cége legfontosabb alapértékeinek a tisztességet, a becsületes munkavégzést és a megbízhatóságot tartja. Fontos, hogy a tenyésztőkben kétség se legyen afelől, hogy biztonsággal adhatják le számukra a sertést, illetve a kereskedők is nyugodtan merjenek tőlünk vásárolni, mert tudják, hogy jó minőségű termékeket kapnak. Ezekhez társul a hagyománytisztelet, amelyet készítményeik előállításakor elsődlegesnek tartanak a minőség mellett.

Úgy véli, hogy a magyar agrárium fejlődése az egész ország szempontjából kulcsfontosságú. Minden élelmiszeripari szereplőnek sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy versenyképesek legyünk a nagyvilágban, és valóban kihasználjuk azt, hogy agrárország vagyunk – hangsúlyozta. Vállalkozását ebből a szempontból a magyar agrárium kis szereplőjének tartja – amely sokkal nagyobbá nőtt korábbi várakozásainál.

Legújabb beruházásaik azt a célt szolgálták, hogy a belföldi mellett a külpiacokon is bővüljenek, mégpedig kiemelten Távol-Keleten – Szingapúrban, Hongkongban, Japánban és Dél-Koreában, ahová van exportengedélyük. Tapasztalataik szerint ebben a régióban nagyon szeretik a magyar sertést, jó árat is adnak érte. A Hajdúhús 2000 Kft. számára most a fejlesztések adnak újabb piaci lendületet, és Papp István azt tanácsolja másoknak is, hogy ha fejleszteni szeretnének, ne álljanak le, bármilyen nehéz időszak is van előttünk, mert a fennmaradásnak ez az egyetlen módja.

agrotrend.hu / OTP Agrár

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés