Élelmiszergazdaság

Piac

Elindult az Európai Friss Csapat program: magyar – francia – belga összefogás a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növeléséért

Nemzetközi, online sajtótájékoztatón jelentették be a mai napon Párizsban, hogy három európai ország együttműködésében útjára indul az Európai Friss Csapat program, melynek fő célkitűzése a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése. A program az Európai Unió társfinanszírozásában valósul meg, 2021 és 2023 között, a korábbi Európai Friss Kalandok program folytatásaként.

A nemzetközi programindító sajtótájékoztatón többek között elhangzott, hogy a NAK, az Interfel, a francia szamóca- és a paradicsom-uborka termelõi szervezet (AOPn) mellett 2021-tõl csatlakozik a programhoz a francia Kiwi Szakmaközi Iroda (BIK) és a belga minõségi mezõgazdaság elõmozdításával foglalkozó ügynökség, az Apaq-W is. Az Európai Friss Csapat kampány finanszírozását az Európai Unió 80 százalékban vállalja, ami a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) esetében 1,2 millió euró támogatást jelent, írja a kamara honlapja.

Az újabb hároméves program célja, hogy a részt vevõ országokban a gyermekes családok körében további 1-3 százalékkal növekedjen a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, mert a 2017 és 2018 közötti európai 4 százalékos növekedés* nem elégséges, különösen a fiatalok, illetve a gyermekes szülõk körében.

Magyarországon a napi átlag zöldség- és gyümölcsfogyasztás 304 gramm/fõ*, ami ugyan emelkedést mutat a korábbi adatokhoz képest, de még mindig elmarad a WHO napi 400 gramm/fõ ajánlásától, leginkább a fiatalabb generációk körében.

Fotó: pixabay.com

– A fiatalok fogyasztási szokásait, az étkezési kultúrát megváltoztatni nem gyors folyamat. Sok energiára, sok erõfeszítésre van szükség, így a következõ három évre is van elõttünk éppen elég feladat. Hiszen most már lehetõségünk lesz egészen 18 éves korukig elkísérni a fiatalokat, és bemutatni nekik: azon túl, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás egészséges, természetesen tud finom is lenni. A szülõket és a gyerekeket egyaránt igyekszünk közelebb vinni az egészséges táplálkozáshoz – fogalmazott az újabb hároméves periódussal kapcsolatban Gyõrffy Balázs, a NAK elnöke.

A legújabb tanulmányok szerint ugyan nõ az igény a zöldségek és a gyümölcsök iránt, de ahhoz, hogy a családok mindennapi étrendjének állandó részévé váljanak, folytatni kell a megkezdett munkát.

Magyarországon az Európai Friss Csapat program ezért is bõvítette korábbi célcsoportját, így a 18 év alatti tizenéveseket és a 30 és 50 év közötti szülõket szeretné elsõsorban elérni. A zöldség- és gyümölcsfogyasztás mennyiségének növelése érdekében a program bõvíteni szeretné a gyermekek és szüleik ismereteit „a termõföldtõl a tányérig”, valamint szeretné eloszlatni a friss gyümölcsökkel és zöldségekkel kapcsolatos elõítéleteket, különösen azokat, amelyek a konyhai elkészítés bonyolultságával és idõigényességével kapcsolatosak. Emellett segít az egész családnak felfedezni a zöldségek és gyümölcsök ízének erejét, és széles körben ösztönzi ezek fogyasztását.

A nemzetközi sajtótájékoztatón Gyõrffy Balázs elmondta, öröm számára, hogy a következõ három évben is lesz lehetõség együtt dolgozni azért, hogy a fiatal generációt is megismertessük a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élvezetével, annak egészséges voltával.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés