Élelmiszergazdaság

Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány

Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz áll. A kampányt beharangozó keddi budapesti sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: a kiváló minőségű hazai mézből mintegy 10 ezer tonna fogy el Magyarországon.

Feldman Zsolt felidézte: az Európában megtermelt méz az európai fogyasztás mintegy 60 százalékára elegendő, korábban ez a hiány jó hátszelet adott a magyar méztermelésnek. Az elmúlt években ugyanakkor megerősödtek az Európai Unión kívülről érkező olcsó mézek, mézhamisítványok, amelyek jelentős károkat okoznak a minőségi mézet előállító magyar méhészeti ágazatnak – emelte ki.

Az államtitkár szerint különösen fontos a magyar méz fogyasztásának növelése, ezt támogatja a most induló kampány is.

Forrás: pxhere.com

Felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon sok múlik a fogyasztókon, azon, hogy közvetlenül termelői mézet vásárolnak, illetve az élelmiszerüzletekben a 100 százalékban hazai termelésből származó mézet választják.

A fogyasztók tudnak a legtöbbet tenni egyrészt a saját egészségükért, másrészt a magyar méhészetért és annak jövőjéért – fogalmazott.

Feldman Zsolt kiemelte, hogy kormányzat a saját eszközeivel tesz lépéseket. Felidézte egyebek mellett, hogy évekig tartott, de elérték, hogy egyértelmű legyen a különböző országokból származó mézkeverékek jelölése az Európai Unióban.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: 2018 óta szerveznek mézfogyasztást ösztönző kampányokat. Jelezte, hogy a 10 ezer tonna hazai fogyasztásból mintegy 6 ezer direkt termelői értékesítés során fogy el. A november-decemberi időszakban a hársméz előnyeit népszerűsítik, ami közvetlenül a termelőktől vásárolható, a kereskedelmi láncoknál nincs.

Az Agrármarketing Centrum a kampány során szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a termelői mézek különböző ízvilággal és egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a különlegesebb fajtákat is megismerni – mutatott rá az ügyvezető.

Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke ismertette: az idei kampánnyal főként a hársmézre fókuszálnak, ez Magyarországon a fajtamézek között az egyetlen olyan, amely őshonos növényről, az ezüstlevelű hársfáról származik.

Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint 2024-ben Magyarországon 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. A méhsűrűség négyzetkilométerenként 13 méhcsalád Magyarországon, ez a legmagasabb a világon. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, Magyarországon évente 10 ezer tonna fogy el.

agrotrend.hu / AM Sajtóiroda

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés