Élelmiszergazdaság

Piac

Élelmiszereket spájzolnak a magyarok

A koronavírus-járvány terjedésének híre miatt az áruházakban jelentősen megnőtt a kereslet a tartós élelmiszerek iránt, ezért előfordult olyan is, hogy az online bevásárlási szolgáltatásban korlátozásokat vezettek be, csökkentették a megrendelhető termékek mennyiségét.

Sok élelmiszeripari céget megkérdeztünk arról, hogy az utóbbi időszakban érzékelnek-e keresletnövekedést, és ha igen, melyik termékeiket keresik leginkább a vásárlóik. Az első válaszok alapján úgy tűnik, főleg a tej, sajt, téliszalámi, cukor és liszt fogy – írja az index.hu.

fotó: pixabay.com

A Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Bonafarm az egyik legnagyobb hazai élelmiszeripari vállalatcsoport.

Hozzájuk tartoznak egyebek mellett a Pick, a Herz, a Délhús és a Valdor húsipari márkák és cégek, a tejipari vállalatok közül pedig a Sole-Mizo.

A koronavírus-járványhoz kapcsolódóan ők is jelentős keresletnövekedést érzékelnek, lapunk megkeresésére Éder Tamás, a cégcsoport PR-igazgatója a következő választ küldte:

Jelentős keresletnövekedést az elmúlt hetek során az UHT tejek esetében tapasztaltunk, de növekvő kereslet jelentkezett a sajtok iránt is. Az elmúlt napokban a szárazáruk, így különösen a téliszalámi-rendelések is megerősödtek, valószínűleg azért, mert ezek a termékek is nagy biztonsággal tárolhatók hosszabb ideig is.

A boltok polcait látva azt is tapasztalhatjuk, hogy sokan cukorból is bespájzolnak. Ezt meg is erősítette a kaposvári cukorgyárat tulajdonló osztrák Agrana, azt írták: 

A hazai kiskereskedelmi forgalomban, amely esetünkben döntően az 1 kg-os kiszerelésű cukor terméket jelenti, számottevő emelkedést tapasztaltunk úgy az előző hónaphoz, mint a korábbi év azonos időszakához képest.

A megszokottnál jóval több fogy lisztből és tésztából is, valószínűleg azért, mert ezek is sokáig megőrzik a szavatosságukat. Megkérdeztük a Gyermelyi Zrt.-t, Magyarország piacvezető tésztagyártóját, valamint, egyik legnagyobb malomipari szereplőjét, hogy hozzájuk is több rendelés fut-e be. Levelünkre Bokros Gábor, a cég marketing igazgatóhelyettese válaszolt, aki azt írta: 

Az elmúlt hetekben láthatóan megnövekedett a lakosság tartós élelmiszer vásárlása. Legtöbb partnerünktől megnövekedett, extra igények érkeznek a liszt és a tészta termékeink esetében egyaránt. A többletrendelések mind a belföldi, mind a külföldi partnereinkre igazak.

A növényi alapú zöldségkonzerveket gyártó Kecskeméti Konzerv Kft. termékei iránt különösen az uniós exportpiacokon nagy az érdeklődés.

Február hónap óta fokozatosan erősödő szállítási ütemet regisztráltunk, amely a közelgő szokásos húsvéti többlet keresletet is jelentősen meghaladja. Elmondható még, hogy különösen az EU export piacaink keresleti növekedése a legerősebb ebben az időszakban.

– írják.

agrotrend.hu / index.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés