Érdekes statisztikával rukkolt elő a magyar olajtársaság a kávé világnapján. A régiós Mol kutakon percenként 120 csésze kávét forráznak, ami januártól augusztusig 40 millió csészét tesz ki. A cseh, a magyar és a horvát átutazók fogyasztották a legtöbb feketét ebben az időszakban.
“Többször beszéltem már róla, hogy az olaszoknak és magyaroknak rengeteg közös vonásuk van. Köztük a nagy kávéfogyasztás, még akkor is, ha Magyarországon a fogyasztott kávék típusa eltérő az Olaszországban jellemzőektől.”
– mondta Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya és a Fresh Cornerek kávénagykövete. Róla közismert, hogy naponta akár 6-7 csészével is elfogyaszt.
Kávé: minden országban más az ízlés
Ami az ízlést illeti, lényeges különbségek mutatkoznak az egyes országok között.
Idehaza egyértelműen az eszpresszó vezet, utána pedig kapucsínó és latte a sorrend. A szomszédos Szlovákiában is hasonló a kép: náluk az eszpresszó és a hosszú kávé vezet. A magyar kedvencek közül az eszpresszó és a kapucsínó Szerbiában is felfért a dobogóra, de a második helyet náluk az eszpresszó tejjel foglalja el. A csehek a latte, americano, kapucsínó, a horvátok pedig az eszpresszó macchiatto, eszpresszó, kapucsínó hármasban hisznek, ha kávét kell választani.
Új blenddel (kávékeverék) gazdagodott a választék, így a MOL Fresh Corner kávéira hagyományosan jellemző, közepes szintre pörkölt arabica-robusta ötvözet mellett immár az eredeti termőhelyről, Brazíliából származó, lágyabb ízű, 100 százalékos single origin brazil arabica is elérhető.
A termőterület szelektált, ebben az esetben a Brazíliában a kávétermesztésről híres a Minas Gerais régió. A termőhely és az összetétel természetesen az ízekre is hatással van: az arabica-robusta ötvözetből gazdag, intenzív, aromás, karakteres eszpresszóalapú italok (latte, kapucsínó, hosszú kávé) készülnek, míg a brazil arabica kávéból inkább édesebb ízvilágú, lágyabb és krémesebb kávék (flat white, eszpresszó, eszpresszó macchiato).
A Mol és a Mastercard nyereményjátékot is indított a töltőállomások vásárlóinak.
agrotrend.hu / Világgazdaság