Élelmiszergazdaság

Cseh, magyar és horvát utazók vezetik a kávéfogyasztást 2024 első nyolc hónapjában

A cseh, a magyar és a horvát átutazók fogyasztották a legtöbb feketét az idei első nyolc hónapban. A kávé fogyasztását a Mol kutak 40 millió csészés mintája alapján mérték fel.

Érdekes statisztikával rukkolt elő a magyar olajtársaság a kávé világnapján. A régiós Mol kutakon percenként 120 csésze kávét forráznak, ami januártól augusztusig 40 millió csészét tesz ki. A cseh, a magyar és a horvát átutazók fogyasztották a legtöbb feketét ebben az időszakban.

Forrás: pixabay.com

“Többször beszéltem már róla, hogy az olaszoknak és magyaroknak rengeteg közös vonásuk van. Köztük a nagy kávéfogyasztás, még akkor is, ha Magyarországon a fogyasztott kávék típusa eltérő az Olaszországban jellemzőektől.”

– mondta Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya és a Fresh Cornerek kávénagykövete. Róla közismert, hogy naponta akár 6-7 csészével is elfogyaszt.

Kávé: minden országban más az ízlés

Ami az ízlést illeti, lényeges különbségek mutatkoznak az egyes országok között.

Idehaza egyértelműen az eszpresszó vezet, utána pedig kapucsínó és latte a sorrend. A szomszédos Szlovákiában is hasonló a kép: náluk az eszpresszó és a hosszú kávé vezet. A magyar kedvencek közül az eszpresszó és a kapucsínó Szerbiában is felfért a dobogóra, de a második helyet náluk az eszpresszó tejjel foglalja el. A csehek a latte, americano, kapucsínó, a horvátok pedig az eszpresszó macchiatto, eszpresszó, kapucsínó hármasban hisznek, ha kávét kell választani.

Új blenddel (kávékeverék) gazdagodott a választék, így a MOL Fresh Corner kávéira hagyományosan jellemző, közepes szintre pörkölt arabica-robusta ötvözet mellett immár az eredeti termőhelyről, Brazíliából származó, lágyabb ízű, 100 százalékos single origin brazil arabica is elérhető.

A termőterület szelektált, ebben az esetben a Brazíliában a kávétermesztésről híres a Minas Gerais régió. A termőhely és az összetétel természetesen az ízekre is hatással van: az arabica-robusta ötvözetből gazdag, intenzív, aromás, karakteres eszpresszóalapú italok (latte, kapucsínó, hosszú kávé) készülnek, míg a brazil arabica kávéból inkább édesebb ízvilágú, lágyabb és krémesebb kávék (flat white, eszpresszó, eszpresszó macchiato).

A Mol és a Mastercard nyereményjátékot is indított a töltőállomások vásárlóinak.

agrotrend.hu / Világgazdaság

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés