Élelmiszergazdaság
Bővül a zsugorflációs lista: újabb termékek kisebb kiszerelésben
Újabb termékek kerültek fel arra a listára, ahol a csökkentett kiszerelésű árukat kötelezően fel kell tüntetniük az üzletnek. A zsugorflációnak több közkedvelt termék esett áldozatául: egyes csokoládéból és chipsből is be kell érnünk ezentúl a kevesebbel.
Senki ne lepődjön meg, ha a közeljövőben a boltok polcai között andalogva, a kedvenc termékét keresve az az érzése lesz, hogy valami nem stimmel. A zsugorinfláció (vagy zsugorfláció) tovább szedi áldozatait, újabb termékekkel bővült ugyanis a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) azon listája, amelyen azokat az előrecsomagolt árukat tüntetik fel, amelyeknek a kiszerelése a korábban forgalmazotthoz képest kisebb lett, írja a Portfolio.
Az NKFH listájára szeptember óta először kerültek fel újonnan legrammozott termékek, ami miatt ezúttal leginkább az édesszájúak, közöttük is a csokoládékedvelők és a nassolni szeretők lehetnek szomorúak, de sajtot és borotvapengét is találni az összement áruk között.
A január végén bejelentett kisebb kiszerelésű termékek:
- A Milka 100-ről 90 grammra csökkentett táblás csokoládéi, a következő ízekben: noisette, mazsolás-mogyorós, egészmogyorós, törtmogyorós, alpesi tej, cowspot, fehércsokis.
- Az Aldi által forgalmazott Milsani Tilsiter sajt 400-ról 350 grammra fogyott le.
- A Penny Market Sancho márkájú termékeinél van a legnagyobb változás, ezeknél ugyanis 50 százalékos az apadás. A konzerv chili con carne 800 grammról 400-ra, a sós, illetve a sajtos tortillachips 300-ról 150-re csökkent.
- Az Unilever által gyártott TRESemmé Care & Protect hővédő spray a korábbi 300 milliliteres kiszerelésről 270 milliliteresre fogyott le.
- A Procter and Gamble Hungary KKT borotvabetétei, a Venus Comfort Glide Coconut és a Venus Comfort Glide Sugarberry csomagolásaiban mostantól csak 3 darabot láthatunk a korábbi 4-hez képest.
A magyar kormány 2024 első negyedévében határozott úgy, hogy a legalább 1 milliárd forintos árbevételt generáló üzleteknek március 1-jétől jelezniük kell, ha az előrecsomagolt, 2020. január 1., illetve 2023. július 1. között forgalmazott termék kisebb tömegben vagy térfogatban kerül a polcokra.
A kereskedő a méretcsökkenésre vonatkozó tájékoztatást köteles legalább 2 hónapig feltüntetni a bejáratnál és közvetlenül a termék mellett. Ez alól kivételt képez az, ha az üzlet legalább fél évig a korábban megszokott méretű terméket is forgalmazza a csökkentett kiszerelés mellett.
agrotrend.hu / Index