Élelmiszergazdaság

Az élelmiszerek drágulása miatt átalakul a fogyasztás szerkezete

A spanyolok először a hal-, másodszor a hús-, harmadsorban pedig a gyümölcsféléket kezdték el kihagyni étrendjükből azok drágulása miatt.

Az Aegon biztosítótársaság immár hatodik alkalommal elkészített egészségügyi és életbiztosítási témájú tanulmánya szerint a spanyol fogyasztók 49%-a véli úgy, hogy az élelmiszerárak általános emelkedése megváltoztatta étkezési és vásárlási szokásaikat. A jelentésből kiderül, hogy a spanyolok kizártak étrendjükből bizonyos friss élelmiszereket, leginkább a halat, a húst és a gyümölcsféléket.

Forrás: pxhere.com

A megkérdezettek 45%-a állította, hogy az emelkedő árak miatt felhagyott bizonyos élelmiszerek fogyasztásával. A kategóriákat tekintve a halfélék volt a legelső olyan élelmiszertípus, amelyről a fogyasztók lemondtak (52,5%), ezt követte a hús (34,9%), a harmadik helyen pedig a gyümölcsök állnak 18,1%-kal (de a zöldségféléknél is 8,2% ez az arány). A kirajzolódó kép arra a szomorú összefüggésre világít rá, hogy a spanyolok bevásárlókocsijukba a tápanyagokban gazdag és jelentős tápértékű alapvető élelmiszerek helyett feldolgozott és kevésbé friss élelmiszereket kezdtek el beválogatni.

A kutatás által szolgáltatott adatok klaszter-elemzéséből kiderül, hogy a nők azok, akik a legtöbbször lemondtak bizonyos élelmiszerek fogyasztásáról (49,1%), szemben a férfiak 41%-ával, és az egyes típusú élelmiszerekről lemondó népesség aránya a 18-25 év közötti fiatalok (61,7%) és a 26-40 év közöttiek (48,8%) körében is egyre növekszik. A helyzet tovább romlik, ha figyelembe vesszük azokat a spanyolokat, akik elvesztették a munkájukat (67%), illetve azokat, akik úgy érzik, hogy romlott a gazdasági helyzetük (62,1%).

agrotrend.hu / FruitVeb

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés