Élelmiszergazdaság

Hírek

A McDonald’s lemond a növényi alapú opciókról

A McDonald’s egyik vezetője szerint az üzletlánc nem tervezi a növényi alapú opciók bevezetését, miután a McPlant burger tesztje San Franciscóban és Dallasban kudarcot vallott.

Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke a Wall Street Journal június végi, globális élelmiszerfórumán Chicagóban elmondta, hogy a növényalapú húspótlóval készült hamburger “Egyik piacon sem volt sikeres”.

Forrás: pixabay.com

Erlinger véleménye szerint az amerikai fogyasztók nem a McPlant hamburgert vagy más növényi alapú fehérjéket keresve mennek a McDonald’s-ba. Az üzletlánc korábban a Beyond Meat céggel kötött együttműködési szerződést a McPlant burgerek és nuggetsek előállítására.

A növényi alapú termékek egyelőre lekerültek az étlapról, de Erlinger nem zárta ki, hogy a saláták egy nap visszatérhetnek. A vásárlói igények függvényében.

“Ha az emberek valóban salátákat akarnak a McDonald’s-tól, akkor szívesen újraindítjuk a salátákat. De a tapasztalataink azt mutatják, hogy a fogyasztók nem ezt keresik a McDonald’s-tól. Ehelyett a fogyasztók sült krumplit, 5 dolláros étkezési ajánlatokat és meleg, friss szendvicseket keresnek”

– mondta Erlinger

Június 25-én, kedden a McDonald’s hivatalosan is elindította az 5 dolláros csomagot, amely várhatóan nagyjából négy hétig tart majd. Az ajánlat egy McChicken vagy egy McDouble, egy kis sült krumpli és egy kis ital, valamint egy négyszemélyes McNugget étel választását tartalmazza.

A McDonald’s nem csak az ár-érték arányú menük háborújában bízik a csomagban, hogy visszaszerezze a megemelkedett inflációval küzdő fogyasztókat. A lánc 2024 hátralévő részében minden pénteken ingyenes sült krumplit is kínál, amennyiben a vásárlók legalább 1 dollárt költenek a mobilalkalmazás segítségével.

Más éttermi óriások, köztük a Wendy’s, a Burger King és a Starbucks is elindították saját promóciós ajánlataikat, hogy visszahódítsák a fogyasztókat.

Eközben a McDonald’s közölte, hogy a csirkehúsra kíván összpontosítani, mivel a fehérjefogyasztás generálja a keresletet.

“Ma márkaként több csirkét adunk el, mint marhahúst. Arra vagyunk felkészülve, hogy ezt a trendet jól kiszolgáljuk, és ebbe fektetünk be”

– mondta Erlinger, aki 30 évesen egy chicagói McDonald’s-ben dolgozott menedzserként.

agrotrend.hu / Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés