Élelmiszergazdaság
Piac
A koronavírus-járvány átalakította a fogyasztási szokásokat
A 2010-es évek vége felé drámaian megnövekedett a kereslet az egészséges élelmiszerek iránt, de a COVID-19-járvány megjelenése nyomban véget is vetett a tendenciának, derül ki a GlobalData április 6-án végzett felméréséből. A kényszerű bezárkózás, és a megbetegedéstől való szorongás a fogyasztók figyelmét egy csapásra a kényeztetésre szolgáló termékek felé irányította.
A kutatás keretében megkérdezettek 82 százaléka nyilatkozta azt, hogy meglehetősen vagy nagyon aggódnak a vírus miatt, sőt, 62 százalékuk attól tartott, hogy országukban a helyzet csak rosszabbodni fog. A szeszes italok, a nassolni valók és a dohánytermékek iránt megnövekedett igény például világos jele az embereken elhatalmasodó stressznek – írja a storeinsider.hu.
fotó: pixabay.com
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) láthatóan már felismerte, mekkora kockázatok is rejlenek a fogyasztói attitűd átalakulásában, és #HealthyAtHome címmel új kampányba kezdett. Az akció a rendszeres testmozgásra, a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a dohányzásról történő leszokásra ösztönzi a világ lakosságát.
A pandémia lecsengésével vélhetőleg egyébként is minden visszazökken majd a „régi” kerékvágásba, és az egészséges élelmiszerek piaca ismét bővülésnek indul.
Különböző kormányzati kezdeményezések, új vagy továbbfejlesztett termékcímkézések és nagyszabású internetes kampányok ráadásul várhatóan jelentős lendületet kölcsönöznek majd a trendnek.
agrotrend.hu / storeinsider.hu