Élelmiszergazdaság

Piac

A francia italfogyasztók is egyre tudatosabbak

Egy új francia tanulmány szerint egyre tudatosabbak a francia fogyasztók. Rekordkevés alkoholos italt isznak, míg az üdítők fogyasztása növekszik. 2018-ban a francia háztartások költségvetésük 2,9%-át költötték az otthon fogyasztott italokra.

Az évtizedek során a fogyasztói preferenciák megváltoztak: az alkoholtartalmú italokra fordított kiadások részesedése csökkent az alkoholmentes italok javára. Egy francia háztartás átlagosan évente 476 eurót (525 USD) költ az alkoholmentes italokra és 707 eurót az alkoholtartalmú italokra – közölte a mondja a francia Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques (INSEE) új jelentésében.

fotó: pexels.com

2018-ban a francia háztartások 35 milliárd eurót költöttek otthoni fogyasztásra szánt italokra. A franciák továbbra is az EU legnagyobb alkoholfogyasztói közé tartoznak: 2016-ban a nyolcadik legnagyobb volt egy főre vetítve. Egyes bortermelő régiókban nagyobb a borra, almaborra és pezsgőre fordított összeg. A fiatalabb fogyasztók a sört részesítik előnyben, a szerényebbek pedig inkább szénsavas üdítőket fogyasztanak.

A mindennapi borfogyasztás aránya 2018-ban 9,1% -ra esett vissza, az 1960-as 49,1% -ról. Ez a csökkenés elsősorban az 1960-as évek kezdete és az 1990-es évek közepe között következett be, miután a napi alkoholfogyasztás csökkentésére irányuló nemzeti politikát végrehajtották.

Ugyanakkor a minőségi borok aránya megemelkedett ugyanebben az időszakban és 2018-ban elérte az alkoholokból származó bevételek 20,7%-át a borfogyasztásra kiadott összeg. Hasonlóképpen, a szeszes italok, pezsgők, almaborok, sörök és az aperitifek aránya is nőtt.

Az alkoholmentes italok között az szénsavmentes víz, az ízesített italok, valamint a gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásának aránya 1960 óta meredeken emelkedett, és 2018-ban elérte az alkoholmentes italokra fordított kiadások 69,8%-át.

A gyümölcs- és zöldséglevekre fordított kiadások elsősorban az 1990-es évektől növekedtek, míg a forró italok (kávé, tea és kakaó) aránya 1960-ról 2018-ra hirtelen csökkent: 71,2%-ról 30,2% -ra.  Ez a tendencia azonban a 2010-es években megfordult, elsősorban a kávéfogyasztás növekedése miatt.

Az alkoholmentes italok ára befolyásolja a fogyasztási mennyiségeket: a kávéárak hirtelen emelkedésének idején az alkoholmentes italok árai gyorsabban emelkedtek, mint a háztartások teljes fogyasztásának árai.

A teljes jelentés (francia nyelven) letölthető itt.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés