Agrárpénzek

Piac

Jóval többen bankolnak digitálisan, mint egy éve az Erste Banknál

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál, a netbankos tranzakciók mennyisége az egy évvel korábbi ötödével emelkedett, míg a mobilbankos utalásoké csaknem a háromszorosára ugrott. Változnak a fiókhasználati szokások is: a bankfiókok ügyfélforgalma 10 százalékkal csökkent a koronavírus-járvány előttihez képest, a pénztárak helyett pedig mind többen használják az ATM-eket befizetéshez is.

A digitalizáció térhódítása alapjaiban változtatja meg az ügyfelek magatartását, bankhasználati szokásait – írja az Erste Bank közleménye. Az Erste Bank digitálisan aktív, a pénzintézet online csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére rendszeresen használó ügyfeleinek aránya már tavaly is mintegy 60 százalék volt, az elmúlt egy évben azonban számuk 6 százalékkal emelkedett.

A NetBankban az utalások havi darabszáma augusztusban az ötödével haladta meg az előző évit, míg a MobilBankban csaknem a háromszorosára ugrott tavaly augusztushoz képest. A Netbankba belépő ügyfelek illetve a belépések száma csökkent valamelyest az elmúlt időszakban a MobilBank használatra való egyre szélesebb körű áttérés miatt, utóbbi forgalma pedig mintegy 85 százalékkal emelkedett ez idő alatt – ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője.

A csekkeket is mind többen a mobiltelefonjukat használva fizetik be. Az Erste MobilePay alkalmazásán keresztüli mobilos csekkbefizetések száma idén augusztusban csaknem a három és félszerese volt az egy évvel korábbinak. A digitális ügyfélszolgálati megoldások is egyre népszerűbbek. Az Erste Bank ChatBotja, MIRA júliusban hétszer annyi interakciót kezelt, mint egy évvel korábban.

A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan változik a bankfiókok szerepe, csökken az egységek forgalma. Az Erste Bank fiókjait jelenleg mintegy 10 százalékkal kevesebben keresik fel, mint tavaly. A pénztárak forgalma azonban ennél is jobban, a negyedével esett vissza elsősorban a digitális csatornák térnyerése, valamint a befizetésre is alkalmas ATM-eknek köszönhetően. Az Erste ügyfelei nyáron már több befizetést intéztek bankautomatán keresztül, mint a fiókok pénztárában.

A bankfiókok forgalma ugyan csökken, ám ezzel párhuzamosan nő a tanácsadással töltött idő. Az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjai az ügyfelek változó igényeihez igazító átalakítását. A legújabb új koncepciós fiók szeptemberben nyitott meg a Mammut II. bevásárlóközpontban. Ez az első olyan erstés egység, amelyet már a virtuális valóság technológia felhasználásával alakítottak ki, így a tervezési fázis során aktívan be lehetett vonni az ügyfeleket és a fiókos kollégákat a terek kialakításába.

Mindezek eredményeként a tárgyalók száma a harmadával nőtt, a korábbinál kétszer több, befizetésre is alkalmas ATM kapott helyet a fiókban, ahol kialakítottak egy úgynevezett nappalit is, egy olyan, tágas, barátságosan berendezett tárgyalót, amely ügyfélmegbeszélésekre és fióki értekezletek megtartására is alkalmas. A pandémiás helyzet miatt a bankfiókot UV-s levegő fertőtlenítővel szerelték fel, az ügyfelek pedig online is tudnak időpontot foglalni, míg a fiókban egy érintésmentes ügyfélsorolót helyeztek el – mondta el Csáki Richárd fiókhálózat és prémium szegmens igazgató.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti, Teréz körúti és Fashion streeti fiókok, valamint a kecskeméti és győri egységek után további bankfiókok fejlesztésével folytatja a beruházási programot. A pénzintézet tervei szerint további 4-5 megújult fiók nyílhat meg.

agrotrend.hu / Erste Bank

 

 

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés