Piac

A termelők az évközi halfogyasztás népszerűsítésére összpontosítanak

Annak ellenére nem drágult a hal az év vége felé, hogy a feldolgozás és az értékesítés évek óta sok nehézségbe ütközik. Az egyik ilyen ok az energiaválságban keresendő, ami a legnagyobb költséget jelenti, mivel a hűtés óriási energiát igényel.Az áremelés azonban elkerülhetetlen, mert apiaci körülmények ezt hamarosan kikényszerítik, de még nem az idén. A termelők szerint a halfogyasztást ösztönző kampányok sokat segíthetnek a helyzetükön, vagyis azon keresztül a vásárlókén is.

A vásárlók viszont – az elmúlt évek nehézségeiből kiindulva – ár érzékenyek és ahol csak lehet, spórolnak – ennek az áldozataa hal, amit a többi húsféleséghez képest drágábbnak tartanak. Ezt erősítette meg Szilágyi Gábor, a Bajcshal Kft. ügyvezetője, majd hozzátette: a halból készült ételekről sajnos nagyon hamar lemondanak a magyar fogyasztók, de a karácsony egyértelműen kivétel, mert ekkor növekszik iránta az igény.

Forrás: sobors.hu

A több üzlettel is rendelkező cég most azt találta ki, hogy év közben is szeretné megnyerni magának a vevőket, ezért kezdtek el arra alapozni, hogy mindig friss és jó ízű halat tudjanak biztosítani. Abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a vevőik nagy része visszajáró vásárló.Az európai halfogyasztáshoz még van hová felzárkózni mindenkinek: a 20-22 kg-os átlagának csak egyharmadát, mintegy 6,3 kilogrammnyi halat fogyasztunk Magyarországon évente és fejenként. Ebből is a legtöbbet karácsonykor.

Az ország egyik legnagyobb halfeldolgozóját működtető cégnél már ősszel elkezdődött a felkészülés az ünnepi halfogyasztásra.Sokan már akkor elkezdtek rendelnifagyasztott formában termékeket, amelyeket időben kellett gyártani, hogy a karácsonyi csúcsban a friss árukra tudjanak koncentrálni. A Bajcshal Kft. forgalmának majdnem 100 százalékát az előhűtött termékek teszik ki. A cég idén 70 éves és annak idején természetes vízi halászok alapították abból a célból, hogy a megfogott halat együtt értékesítsék.A nyolcvanas évektől kezdve már foglalkoztak feldolgozással, amelynek a hátterét kiépítették egy intenzív halneveldével. Ez azt jelenti, hogy minden halat, amit feldolgoznak, azt az üzem közvetlen közelében tárolják, és másnap már elősütve, frissen kerül a vevőkhöz.

A népszerű fajták közé tartoznak a tokfélék, a süllő, vagy a compó, viszont a lazacból csak keveset forgalmaznak. A 300 hektáros tógazdasághoz hozzáépítettek egy olyan intenzív afrikai harcsa nevelőtelepet, ami jól kiszolgálja az igényeket. Az jól látható a számokból, hogy az afrikai harcsa volumenben a legerősebb.

agrotrend.hu / Növényvédőszer

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés