Fenntarthatóság

Innováció

Mátrai borászatok a fővárosban

A tizenegy Mátrai hegyközségi település összefogásával kialakított új arculat a Budapesti Borfesztiválon debütált. A modern, friss és értékőrző logót a Hegyek, borok, közösség szlogen egészíti ki.

Az átalakulás célja az, hogy a helyi bortermelők fiatalos, közösségi szellemiségével újrapozicionálják és széleskörűen bemutassák a vidék által kínált borok sokszínűségét. Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke arról beszélt, hogy a helyi borászatok nemzedékváltáson mentek keresztül.

fotó: pixabay.com

– Az ország második legnagyobb borvidékeként a termelők 60 százalékát másod- és harmadgenerációs borászok teszik ki – fogalmazott Kovács Zita. – Ez a legfiatalosabb borvidék a hazai huszonkettő közül. A fiatalos mentalitás ideális alap a környék innovációinak, amelyek fő célja a borvidéki közösség erősítése.

Horkay András borszakértő, a közép-európai borászati képzésekkel foglalkozó Cewi alapítója tanácsadóként vett részt a projektben.

– Az új Mátrai borvidéki stratégia fontos célja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban. Elengedhetetlen, hogy mindenki egyaránt magáénak érezhesse a közösségi elképzelést, a kisebb családi, kézműves pincészetektől a nagyobbakig, a kevésbé ismertektől a nevesebbekig, a konvencionális borászatoktól a természethű, bio szemléletűekig – nyilatkozta Horkay András.

Az összefogás során megálmodott, és közös víziók jegyében kidolgozott stratégia első lépése volt az újragondolt, egységes borvidéki arculat. Erről Szabó Orsolya, a komplett tervezési folyamatot véghez vivő Progressive Reklámügynökség szakembere beszélt.

– Az új dizájn kialakításához választott modern, friss, minimalista stílussal fiatalos irányvonalat adtunk az arculatnak amellett, hogy a Mátra hagyományos értékeinek megjelenítése is fontos volt. A logó és a teljes arculat központi szimbóluma az őz és a mögötte húzódó hegység, színvilága pedig a mátrai hegyvidék természetközeli árnyalatait és textúráit tükrözi – jelentette ki Szabó Orsolya.

Kovács Zita arról is beszélt, hogy a megújult szellemiség jegyében hamarosan bemutatják a borvidék új, fiatalos közösségi borát, ami hűen a Mátra alapstílusához, illatos fajta lesz kedves elnevezéssel.

agrotrend.hu / heol.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés