Fenntarthatóság
Innováció
Környezettudatosság az oktatásban
Az új Nemzeti alaptanterv fontos célkitűzése, hogy a természet szeretetét az oktatásban is megjelenítse. Erről Rétvári Bence beszélt a Kemencei Erdei Múzeumvasút 20. születésnapján tartott ünnepségén – hangzott el az M1 Híradójában.
Az államtitkár kiemelte: a kormány igyekezett több tantárgynál speciális módon beépíteni a környezetvédő szemléletet az oktatásba, így a biológia és a földrajz mellett a mozgóképkultúra és médiaismeret és az etika oktatásába is – írja a hirado.hu.
fotó: pixabay.com
Idén ősztől, ez a fajta szemlélet, nem csak a tematikus nyári táborokban, hanem az oktatásban is kiemelt szerepet kap. Az új és a korábbi alaptanterveket összehasonlítva látható, hogy a klímaváltozás, éghajlatváltozás kifejezések a 2003-as és a 2007-es alaptantervekben egyszer sem szerepeltek, míg a 2012-es és a 2020-asban összesen nyolcszor. Az új nemzeti alaptanterv fontos célkitűzése, hogy a természet szeretetét az oktatásban is megjelenítse.
Tantárgyakba épített környezetvédelem
Ez megjelenik a tudományos tárgyak hangsúlyában, másrészt osztálytermen belüli, és osztálytermen kívüli foglalkozásokban egyaránt, és ma már a környezetvédelmi oktatást nem úgy kell elképzelni, mint külön csak egy önálló óra, hanem igyekeztek a NAT-ben több tantárgynál speciális módon beépíteni a környezetvédő szemléletet.
A biológia és a földrajz mellett a mozgóképkultúra és médiaismeret, valamint az etika oktatásában is szerepet kap a környezetvédelem.
fotó: pixabay.com
A táborokban is megjelenik a környezetvédelem
A szemetelés tilalmára és a környezetvédelem fontosságára hívta fel a diákok figyelmét az egyik várpalotai ökoiskola tanára. A gyerekek az egy hetes Vízi vándor tábor második napján kirándultak a Rám-szakadék tanösvényhez.
A program során a vízitúrázás megismertetésén túl a táborvezető tanárok kiemelt figyelmet szentelnek a környezetvédelem fontosságának is.
Vancsák Ferenc, biológia-testnevelés és környezetvédelem szakos tanár hozzátette: „Itt sokkal inkább a természetközeli életmóddal könnyebben rá tudjuk vezetni őket arra, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk, illetve az elsőrendű cél nálunk a nevelésben nem az, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk, hanem eleve előzzük meg a hulladék termelést. A táborozó gyerekek többsége szerint is fontos a környezet megóvása, mert nem mindegy, hogy milyen ökológiai lábnyomot hagyunk magunk után.”
agrotrend.hu / hirado.hu