Hírek

Gyorsított eljárást indít a GVH a Booking.com ellen

Elindultak a kifizetések, de még mindig vannak olyan szállásadók, akik várják a Booking.com-tól díjaik kiegyenlítését – mondta Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő. Az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Turisztikai Albizottságának keddi ülésén elfogadhatatlannak nevezték a szálláshely-közvetítő cég gyakorlatát, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy az ügy végére pont kerüljön. A GVH gyorsított eljárásban vizsgálja a holland céget.
Mint korábban az Index is megírta, július vége felé kezdtek záporozni a hírek arról, hogy nagy összegek nem érkeztek meg a Booking.com oldalt használó magyarok zsebébe egy fizetési fennakadás miatt. A szolgáltató végzett ugyan a karbantartással, de a szállásadóknak nem utalta át a pénzt. Emiatt aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is panaszeljárást indított ellenük.
Fotó: wikimedia
Újhelyi István európai parlamenti képviselő vasárnap arról tájékoztatott, hogy

HÉTFŐRE A MINTEGY HUSZONKÉTEZER MAGYAR PARTNERCÉG SZINTE KIVÉTEL NÉLKÜL MEGKAPJA AZ ELCSÚSZOTT KIFIZETÉSEKET, CSÜTÖRTÖKRE PEDIG VISSZAÁLL A RENDSZERES ÉS REMÉLHETŐLEG HIBAMENTES MŰKÖDÉS.

A politikus azt is hozzátette, hogy ha az ígéretek ellenére mégsem rendeződik a tartozások kifizetése, akkor további lépéseket tesz az ügyben.

A Booking-üggyel kedden foglalkozott az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Turisztikai Albizottsága, amely részletesen beszámolt a booking.com szálláshely-közvetítő cég magyar szálláshely-szolgáltatók felé fennálló tartós tartozásának vizsgálatáról és az esetleges hatósági intézkedésekről.

Suhajda-Molnár Anikó, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese beszélt arról, hogy különös figyelmet szentelnek a szálláshely-szolgáltatóknak, munkásságuk során fontos, hogy érdekeik ne sérüljenek. Az elmúlt években a szektor támogatása érdekében számos versenyképességet segítő intézkedés született a felmerülő problémák kezelésére, említést tett a koronavírus-járvány és az orosz–ukrán konfliktust érintő kihívásokról is.

Felháborítónak nevezte, hogy a Booking.com a turisztikai szezon kellős közepén hozta kellemetlen helyzetbe a hazai szállásadókat.

Nem volt kérdés, hogy mielőbb lépni kell az ügyben, amikor felröppentek a hírek a késedelmes fizetésekről.

Első lépésként egy kérdőívet küldtek ki a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) szereplő 40 ezer szálláshely-szolgáltató számára. A címzettek 16 százaléka kezdte kitölteni a kérdőívet, így 6200 érintett szálláshely-szolgáltatóhoz jutottak el.

Az MTÜ jogsegélyszolgálatot nyújt a szállásadóknak.

A KIALAKULT PROBLÉMÁK ELKERÜLÉSE ÉRDEKÉBEN SZORGALMAZZÁK A HOLLAND VÁLLALATNÁL EGY MAGYAR ÜGYFÉLSZOLGÁLAT LÉTESÍTÉSÉT.

Rigó Csaba, a GVH elnöke megérti a felháborodást, de örömmel hallotta a kifizetések megindulásáról szóló nyilatkozatokat. A hivatal folyamatosan figyeli a Bookinghoz hasonló vállalatokat, a panaszok feldolgozása folyamatban van.

Kiemelte, hogy a nemfizetés problémája irányította rá a cégre a figyelmet, aminél számos kérdést lehetne még vizsgálni. A panaszok beérkezése azt mutatja, hogy indokolt a piaci torzulás megfigyelése gyorsított eljárás keretében. Ennek előkészítése folyamatban van, várhatóan még ebben a hónapban elindul, 30–90 nappal később pedig készül egy elemzés, amely konkrét javaslatokat is tartalmaz majd.

Korábban már fellépett a GVH a Booking ellen

Szintén a közelmúltban jeleztük, hogy a Booking.com konstruktív hozzáállása és az ügy várható rendeződése kapcsán nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a Gazdasági Versenyhivatal korábban már sikeresen fellépett a Booking.com üzemeltetőjével szemben, amikor 2020 tavaszán több vonatkozásban is jogsértőnek találta a cég honlapján folytatott, fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlatot.

A nemzeti versenyhatóság akkor minden idők legmagasabb hazai fogyasztóvédelmi bírságát, 2,5 milliárd forintot szabott ki a portál holland üzemeltetőjére, amelynek emellett a GVH Versenytanácsának döntése nyomán módosítania kellett a jogsértőnek bizonyult gyakorlatait is.

agrotrend.hu / Index

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés