Hírek

Tápiószentmártonban nyílt napot tartanak a homoktövis szüretelésére

Az augusztusra és szeptemberre meghirdetett szüret alatt a résztvevők részletes tájékoztatást kapnak a C-vitaminban rendkívül gazdag gyümölcs feldolgozásáról, valamint megkóstolhatják és haza is vihetik a szuperélelmiszerből készült helyi termékeket.

A homoktövist közel 500 hektáron termesztik ma Magyarországon. Termése bogyós gyümölcs, sugárzó, világos narancssárga színű. Rengeteg vitamint és antioxidánst tartalmaz, emiatt természetes szövetségese immunrendszerünknek a betolakodó baktériumok, vírusok elleni küzdelemben. A csipkebogyó után a homoktövis gyümölcseiben a legmagasabb a C-vitamin-tartalom.

Forrás: pixabay.com

Gyógyhatása és „igénytelensége” (bármilyen talajon megél) miatt mára szinte az egész világon elterjedt. A homoktövis termése időjárástól függően augusztus elejétől szeptember végéig érik, ekkor zajlik a szüret és a feldolgozás is. A homoktövis bogyójának íze kellemes, savanykás, gyakran használják lekvár, szörp vagy gyümölcslé készítéséhez.

A hathektáros tápiószentmártoni bioültetvényén gazdálkodó házaspár, Kiss Attila és Zsíros Tünde 2020 óta állít elő feldolgozott homoktövis-termékeket, különböző ízesítésű gyümölcsleveket, csatnikat, lekvárokat, szörpöket. Utóbbi bodzával kevert változatát arany minősítéssel díjazta a szakértő zsűri a legutóbbi Magyar Ízek Versenyén, ahol elismerést kapott még csatni borkocsonyájuk, az almás-mézes homoktövis lekvárjuk, valamint a mézes és a „sima” homoktövis velőjük is. Nemcsak itthon, de a világ egyik leghíresebb élelmiszer akkreditációs versenyén, az angol Great Taste-en is felfigyeltek a magyar homoktövis-különlegességekre. Tavaly a házaspár chilis szilva csatnija idén pedig borkocsonyájuk és mangó szörpjük gazdagodott egy-egy értékes, a minőséget jelző csillaggal.

Ezeket is megkóstolhatják, akik beneveznek Kisséknél az idei homoktövis-élményszüretre, ahol a birtoklátogatáson szó esik majd a növény jótékony hatásairól, felhasználásáról és feldolgozásáról is. „Az élményszürettel az a célunk, hogy megismertessük ezt a szuperélelmiszert a nagyközönséggel” – fogalmazott Kiss Attila, hozzátéve: ismerőseiktől kapták a tippet, hogy az ötletük pont passzolna a Brancsközösség kampányai közé.

Az ESBANA birtok élményszüretén különböző csomagok közül választhatnak az egészségtudatos érdeklődők, akik közösségi finanszírozás keretében rendelhetik elő a kívánt termékeket. A közösségi finanszírozási kampány az első hazai Kickstarter oldalon, a Brancskozosseg.hu-n fut, és még szűk egy hónapig tart. A kampány pár nap alatt máris elérte a kitűzött cél közel harmadát. A vevők számára abszolút kockázatmentes közösségi finanszírozási modell jellegzetessége, hogy a vásárlók csak akkor kapják meg az előrendelt terméket, ha a kampány eléri a kijelölt célösszeget. Ha nem, akkor hiánytalanul visszautalják a pénzüket.

agrotrend.hu / Greendex

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés