Hírek
Bemutatjuk az új Kubota M7003 traktorcsaládot
Cikkünkben a legújabb Kubota M7003 generációt mutatjuk be műszaki jellemzők szempontjából, mely a második generációs M7002 sorozatot váltja.
Az új szériában már a jelenleg érvényben lévő legszigorúbb Stage V emissziós normákat kielégítő, négy hengeres, 6,1 literes Kubota V6108 típusú dízelmotorok szolgáltatják a nyomatékot, 130, 150 és 170 LE teljesítmény elosztásban. Az erőforrások hengerenként négy szeleppel, hosszú lökettel és Kubota E-CDIS Központi Common Rail közvetlen befecskendező rendszerrel rendelkeznek. A maximális nyomaték 1500 fordulat/percnél, a maximális teljesítmény pedig 1900 fordulat/percnél van.
Ez magasabb teljesítményt jelent a teljes teljesítménygörbe folyamán és akár 7%-kal alacsonyabb fajlagos fogyasztást eredményez. Ezek a takarékos négyhengeres motorok lényegében a hat hengeres erőforrások produktumát biztosítják, jóval költségtakarékosabb energiafelhasználással.
A nyomatéktovábbításhoz kétféle sebességváltó közül választhatjuk ki az ideálisat. Alapkivitelben a korábban már bevált, hat váltófokozatot és öt szinkronizált tartományt tartalmazó powershift sebességváltó áll rendelkezésre, amely 30 előre- és 15 hátrameneti fokozatot biztosít, 0,25 és 50 km/h közötti sebesség tartományban.
A szántóföldi vagy szállítási feladattól függően az M7003-as sorozat sebességváltóját manuálisan vagy automatikusan is lehet használni. A szállítási feladatokat számos funkció segíti.
Az ECO üzemmódban az áttételi aránynak köszönhetően, az 50 km/h maximális sebességet csökkentett motorfordulatszám mellett érjük el. Másik hasznos funkció az új „Xpress restart” amellyel közvetlenül a fékpedál megnyomásával vezérelhetjük a tengelykapcsolót. Ez lehetővé teszi a traktor megállítását a kuplungpedál benyomása nélkül.
Az M7003 Premium modellek elérhetők fokozatmentes KVT sebességváltóval is. A teljesen automatikus motor-sebességváltó menedzsment, a haladási sebességhez és a lehető legalacsonyabb fogyasztáshoz optimálisan illeszkedő áttételt biztosít. Hidraulikus rendszer tekintetében, az alap kivitelű modellek 80 l/perc-es szállítási kapacitású szivattyúval szereltek.
A nagyobb, 110 l/perc szállítási teljesítményű, axiáldugattyús szivattyú, és a CCLS (Closed-Center Load-Sensing) technológia, minden M7003 modellhez elérhető. A hátsó hárompont függesztőmű emelési kapacitása 9400 kg, míg a frontfüggesztés 3900 kg emelő képességű.
A hidraulikus kormányzásrendszer fel lett szerelve egy új, „Multispeed Control” funkcióval, mely lényegében egy többsebességű kormányberendezés, amelyet az adott munkakörülményhez és sebességhez igazíthatunk.
Az M7 széria korábbi generációinak vezetőfülkéje is kimagasló kényelmet és ergonomikus munkakörülményeket biztosított a kezelő számára, amelyet a gyártó az M7003 sorozatnál bevezetett változtatásokkal tovább növelt.
Új, kiváló minőségű anyagokat használtak a fülkebelső kialakításánál és a kabin légkondicionáló rendszerét továbbfejlesztve, 25%-kal növelték légáramának hatásfokát. Ezenkívül a fülke még hatékonyabb szigetelést, illetve hangszigetelést kapott. A munkaterület megvilágítás is teljesen új, LED-es munkafényszórók segítségével.
A káros lengések drasztikus csökkentése érdekében, mechanikus vagy pneumatikus lengéscsillapítású felfüggesztéssel is szerelhető a kabin. A fokozatmentesen állítható, lengés csillapított mellső tengely felfüggesztés és a kabin rugózás együttesen a lehető legalacsonyabb mértékre csökkenti a traktorvezetőre ható káros lengéseket.
A növelt össztömegű (8000 kg), négy hengeres motorral szerelt traktor, a hat hengeres erőgépekre jellemző, tekintélyes 2,72 méteres tengelytávolságú, de a mellső kerekek 55 fokos bekormányzási szögének köszönhetően kis fordulási sugárral rendelkezik.
Forrás: GÉPmax II. lapszám
06-28/465-053
(X)