Hírek

Ágh Péter: Az ország településeinek csaknem háromnegyede elérhető lesz félórán belül kétszer kétsávos úton

Az elmúlt 12 év munkájának köszönhetően – a folyamatban lévő fejlesztésekkel együtt – az ország településeinek közel 73 százaléka lesz elérhető 30 percen belül kétszer kétsávos úton, ez a lakosság mintegy 89 százalékát szolgálja ki biztonságos módon – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára, amikor pénteken átadták a 23-as főút Bátonyterenyét elkerülő és a várost észak-déli irányba összekötő új szakaszait.

Ágh Péter az ünnepélyes átadón azt mondta, hogy a 23-as főút Bátonyterenye-Kisterenye új nyomvonalú elkerülő út egy komplex, több elemből álló projektet jelent, amely magába foglalja az elkerülő út, az észak-déli irányú összekötő út, valamint az átkelési szakasz építését is.

Pénteken az első két projektelemet adták át, így a közlekedők már használhatják az egyes útszakaszokat, de a kivitelező tavaszig – a forgalom zavarása nélkül – még munkálatokat végez ezeken.

Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára. Fotó: MTI/Komka Péter

Kifejtette, hogy az elkerülő egy kétszer egysávos, másodrendű főút, amely 2,3 kilométer hosszú és három körforgalmat alakítottak ki rajta.

Készen van az észak-déli irányú összekötő út is, amely szintén kétszer egy sávon szolgálja a forgalmat. Ennek hossza 2,18 kilométer és egy körforgalmat is kialakítottak a szakasz végén; a megépítésének köszönhetően valósul meg Kisterenye és Nagybátony összeköttetése – tette hozzá.

Az államtitkár kiemelte, hogy Bátonyterenyét több vízfolyás és vasúti pálya is tagolja, így hét hidat és két új vasúti átjárót is kialakítottak, a mintegy 400 méternyi burkolt út és 215 méternyi kerékpárút építése mellett.

Kitért arra is, hogy az átkelési szakaszon a teljes útzár mellett végezhető munka, a Tarján patakon átívelő híd bontása és építése várhatóan 2024 januárjában kezdődhet, ezért volt szükség a másik két projektelem korábbi átadására, hiszen ezek szolgálnak majd terelőútként az építkezés alatt.

Hangsúlyozta, hogy az elmúlt öt évben az Építési és Közlekedési Minisztérium a jogelődjével együtt 460 kilométernyi gyorsforgalmi utat építtetett, 260 kilométer főutat fejlesztettek és 27 balesetveszélyes csomópontot alakítottak át körforgalommá összesen mintegy 2700 milliárd forintból.

Csak idén – a háború és az elhibázott szankciós politika miatti nehéz gazdasági helyzetben is – majdnem 70 kilométer főutat és 34 kilométernyi egyéb utat adtak át hét balesetveszélyes csomópont átépítése mellett és két Ipoly-híddal együtt – mondta Ágh Péter.

A Drégelypalánk-Ipolyhídvég közötti, 2,9 milliárd forintból megépült Ipoly-híd Drégelypalánk közelében a projektzáró rendezvény napján, 2024. január 12-én. Jelenleg az Ipoly áradása nem teszi lehetővé a híd megközelítését közúton, az árhullám levonultát követően lehet majd használni az új Ipoly-hidat. Fotó: MTI/Komka Péter

Az ünnepélyes átadón jelen volt Becsó Zsolt (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője és Nagy-Majdon József Bátonyterenye polgármestere is.

agrotrend.hu / MTI

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés
Hirdetés